La mano de Dios ye'l nome col que se conoz el primer gol anotáu pol futbolista arxentín Diego Armando Maradona nel partíu ente Arxentina ya Inglaterra pelos cuartos de final de la Copa Mundial de Fútbol de 1986, el 22 de xunu de 1986, nel Estadiu Azteca de la ciudá de Méxicu. El xuegu remató cola victoria de los arxentinos por 2 goles a 1, gracies al llamáu «Gol del Sieglu», tamién marcáu por Maradona.

El mesmu Diego Maradona declaró depués del partíu que'l tantu marcar "un pocu cola cabeza y un pocu cola mano de Dios", y a partir d'ellí la prensa mundial bautizó al gol.

El gol editar

 
La xugada del gol de la "Mano de Dios"

Tres el primer tiempu, el partíu entá taba empatáu. Maradona empezaba a desequilibrar l'alcuentru, y cuando corría'l minutu 6 del segundu tiempu llegó una de les xugaes más polémiques na historia de los mundiales: Maradona tomó'l balón fuera del área y cola pierna izquierda pasar, ente dellos defenses ingleses, al so compañeru Jorge Valdano, quien intentó llevalo, pero l'esféricu foi interceptáu y llanzáu tras y enriba, nel so enfotu por estenar, pol defensor Steve Hodge.

Pola inercia de la xugada, Maradona quedaría en fora de xuegu, pero por venir el balón d'un contrariu foi correutamente habilitáu. Yá dientro del área y cola pelota cayendo, Maradona foi na so busca al par del porteru Peter Shilton, 20 centímetros más altu qu'él. Shilton saltó adelantrando la so mano derecha, coles mesmes que Maradona facer col brazu esquierdu estendíu. El puñu del xugador arxentín, cercanu a la so cabeza, cutió antes el balón, que rodó escontra la meta. Maradona empezó a festexar, mirando de regüeyu al árbitru y al xuez de llinia, y relaxóse cuando'l gol foi convalidáu.

L'árbitru Ali Bennaceur, de Tunicia, validó'l gol, pero tres los reclamos de los xugadores británicos pidió conseyu al so segundu abanderáu, quien ratificó'l tantu.

El fotógrafu mexicanu Alejandro Ojeda Carbajal inmortalizó esti momentu nuna fotografía en que se ve claramente'l golpe cola mano.

Na so biografía, Maradona espresó darréu:

Agora sí puedo cuntar lo que naquel momentu nun podía, lo que naquel momentu definí como «La mano de Dios»... Qué mano de Dios, ¡foi la mano del Diego! Y foi como roba-y la billetera a los ingleses tamién...
Diego Armando Maradona[1]

"La historia yá ta escrita" editar

Nel añu 2005, 19 años dempués del polémicu gol, Maradona confesó, nel programa La Nueche del 10, que'l gol efeutivamente foi cola mano. Un fechu que xeneró opiniones diverses a lo llargo del mundu.[necesita referencies] Mientres dalgunos sofitar por dicir la verdá y almitir la so culpa, otros criticar por cuenta de la demoranza con que se produció, yá que una vegada rematáu'l partíu ésti nun podía ser modificáu.

A empiezos de 2008 el diariu The Sun publicó una nota na que daben a entender que Maradona mientres una visita a Inglaterra pidiría perdón polo que se describe como «el infame gol de La Mano de Dios».

El diariu, en primer instancia, cita la frase nesta forma:

«If I could go back and change history I would.» («Si pudiera volver el tiempu tras y camudar la historia facer»)

pero más palantre repite la mesma cita amestando la pallabra «apologize» que nun figuraba na primera, a pesar de ser la mesma frase:

«Si pudiera esculpame, volver el tiempu tras y camudar la historia facer»

Y completa la idea:

«Pero'l gol sigue siendo un gol, Arxentina proclamóse campeona del Mundial y yo fui'l meyor xugador del mundu. Nun puedo camudar la historia. Tou lo que puedo faer ye siguir alantre».[2]

Primero que Maradona desmintiera'l fechu, dellos medios mundiales llevantaron la noticia creando polémica na opinión pública.[3] Inclusive Peter Shilton refugó les sides argumentando qu'agora yá yera demasiáu tarde.[4] Maradona a los pocos díes de salir la nota, salió a desmentir tou, diciendo que'l diariu camudara los términos. De siguío, la nota:

Yo en nengún momentu falé de perdón. Falé solamente de que la historia non podía camudase, de que yo nun tengo por qué pidir# esculpes a naide, porque foi un partíu de fútbol nel qu'había cien mil persones nel Azteca, ventidós xugadores, qu'había dos llinies, qu'había un árbitru, que Shilton «el arquerazo esi» sale a falar agora y él nun se diera cuenta, tener que dicir los defensores. Asina que la historia yá ta escrita, yá non puede camudar nada nin naide. Y eso foi lo que dixi. Yo nunca-y cisqué perdón absolutamente a naide. Aparte nun tengo que pidir perdón diendo faer una nota a Inglaterra. ¿Para qué? ¿Pa ganame a quién? Lo que más me xinga ye que se faen ecu n'Arxentina y faen falar a... xente que me conoz. Falen de contradicciones. A los cuarenta y siete años paezme que pidir# esculpes a los ingleses ye una babayada.[5]

A los pocos díes el diariu The Sun confirmó que modificara la interpretación de les pallabres de Maradona y pidió camudar el nome por La mano del Diañu. Na banda orixinal de la entrevista pudo comprobase que Maradona nunca pidiera perdón pol gol de la mano de Dios.

Usu posterior editar

El cantante de cuartetu Rodrigo Bonu utilizó la frase pa componer el cantar "La mano de Dios" n'homenaxe a Diego Maradona, el so gran ídolu.

Nel partíu de vuelta de repescar pa la Copa Mundial de Fútbol de 2010 ente la seleición d'Irlanda y la de Francia, el gol de William Gallas que marcó l'empate 1-1 y clasificó a Francia al Mundial realizóse gracies a otra xugada polémica, una mano del futbolista francés Thierry Henry que nun foi sancionada pol árbitru suecu Martin Hansson, y que foi bautizada pola prensa como la "La nueva Mano de Dios".[6]

El futbolista d'Uruguái Luis Suárez paró un gol cola mano nos cuartos de final de la Copa Mundial de Fútbol de 2010. Na rueda de prensa posterior, el delanteru dixo que lo fixera con "la mano de Dios".

El 12 d'ochobre de 1941, Mario Morosano delanteru de Newell's Old Boys, convirtió'l so tercer gol personal y cuartu del so equipu frente al so clásicu rival Rosario Central cola mano, siendo l'antecesor de "la mano de Dios". Finalmente vencer por 5 a 0.

El 22 de xunu de 2011, nun partíu correspondiente a les semifinales de la Copa d'Oru de la CONCACAF Javier "Chicharito" Hernández anotó'l segundu tantu del "Tri" ayudar cola mano, lo que significo'l pase de Méxicu a la final de dichu tornéu.

Na Copa América Centenariu 2016, el xugador peruanu Raúl Ruidíaz anotó un gol cola mano, que dempués de dellos minutos de protestes de los xugadores brasilanos, l'árbitru validó'l gol, asina Perú venció por 1-0 a Brasil y clasificó a cuartos de final.[7]

Referencies editar

  1. Yo soi'l Diego, de Diego Armando Maradona. 2000, Editorial Planeta. Páx. 32. ISBN 84-08-03674-2.
  2. The Sun, [1]
  3. El Mercurio, Maradona pide perdón pola "Mano de Dios"
  4. La Tercera, Peter Shilton refugó les sides de Maradona
  5. Clarín, [2]
  6. «La mano de Henry lleva a Francia al Mundial». El mundu- Deportes. Consultáu'l 11 d'agostu de 2011.
  7. LaRepública, [3]

Ver tamién editar

Enllaces esternos editar

Video del gol en YouTube