Lamborghini Gallardo

El Lamborghini Gallardo ye un modelu superdeportivu del fabricante italianu d'autos de luxu Lamborghini, tien un bastidor d'aluminiu del mesmu estilu de los Audi A2 y Audi A8. El pesu averáu, tomando'l depósitu llenu y con un conductor de 80 kg dientro, ye de 1546 kg. Fabricose nes instalaciones de Lamborghini en Sant'Agata Bolognese (Italia), y el so nome provién d'una ganadería de toros del sieglu XIII. Fabricose ente 2003 a 2013, siendo'l modelu más vendíu de la firma italiana con 14 022 unidaes. El 25 de payares de 2013 salió'l postreru gayardu producíu, pa dar empiezu nel 2014 al so socesor, el Lamborghini Huracán.

Lamborghini Gallardo
modelu d'automóvil y serie de modelos de automóviles (es) Traducir
Información
Fabricante Lamborghini
Fecha de fabricación 9 xunetu 2003
Marca Lamborghini
Carauterístiques
Unidaes fabricades 14 022
Fuercia motora motor gasolina (es) Traducir
Eslora 4345 milímetros
Anchor 1900 milímetros
Altor 1165 milímetros
Velocidá 320 km/h
Masa 1520 quilogramos
Lamborghini Jalpa (es) Traducir Lamborghini Gallardo Lamborghini Huracán (es) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Descripción editar

Carrocería editar

El diseñu d'esti deportivu empezó nel añu 2000 con una propuesta de Italdesign Giugiaro desenvuelta pel Centru d'Estilu de Lamborghini. La forma estrecha del Gallardo ye una carauterística cada vez más común na marca y la carrocería ta fecha d'aluminiu. Vien con un alerón traseru que se llevanta al algamar una alta velocidá, pero nun tien tomes d'aire dinámicu como l'Esperteyu. Tomes d'aire delanteru son para'l radiador, y una de les llaterales pa l'aceite. Tien espeyos retrovisores plegables por cuenta del anchor. Les sos plantes tienen cinco furos circulares combinaos con cinco brazos rectos.

Per dientro tien calefaición, retrovisor d'escurecimientu interior, airbags fronteros y llaterales y barres de proteición nes puertes.

Motor editar

Tien un motor de diez cilindros fabricáu n'aluminiu, con un ángulu de V de 90º. El cigoñal ta descentráu en 18º, quedando a 72º, pa ameyorar l'orde d'encendíu. Amás al ser más pronunciáu'l motor ye más baxu, amás de baxar tamién el centru de gravedá. Mide 4961 cm³, polo que la velocidá media del pistón llega a casi 25 m/s a 2800 rpm. La culata tien doble árbol de lleves movíos por cadena y cuatro válvules per cilindru. L'encendíu ye de tipu direutu, con una bobina pa cada cilindru. La distribución ye variable continua na almisión y l'escape; mientres mayor ye'l réxime, el momentu d'apertura de l'almisión ye más avanzáu. Númberu de marches 6.

Amás cunta con un colector d'almisión de llargor variable, llargu en réxime baxu y curtiu en réxime altu. L'escape ye de tipu 5 en 1. La lubricación ye al traviés d'un cárter secu, un radiador pal llubrificante del motor y otru pal cambéu. Precisa 2,5 llitros de llubrificante pal motor y 2 llitros de refrigerante.

Algama una potencia de 500 CV (368 kW) a 2800 rpm. El par máximu ye 510 Nm a 2500 rpm, un réxime baxu teniendo en cuenta que ye un motor que pue algamar los 2800 rpm en primer ye dicir pue algamar los 15 quilómetros en solo'l primer cambéu . Da 408 Nm a 1500 rpm y conserva 449 Nm a réxime de potencia máxima. Algama 1291 kPa de presión media efectiva.

Tresmisión editar

 

El Gallardo nun tien control electrónicu de la tracción nes dos exes, pero delantre lleva un dispositivu electrónicu que reemplaza al autoblocante por aciu frenáu selectivu de les ruedes delanteres, integráu nel control d'estabilidá. Sicasí detrás vien con autoblocante mecánicu de discu con una rellación de par de 4,5 a 1. Tien caxa de cambeos manual de seis velocidaes, pero vien con una variante automatizada denominada y-gear, con mandos secuenciales integraos nel volante. Tien dellos programes de control: sport, normal, automáticu y de baxa adherencia.

La rellación ente rixidez (cimera a 23.000 Nm/grau) y pesu ye bastante bona. El depósitu dexa un máximu de 90 llitros, polo que podría pesar alredor de 68 kg tando llenu, pesu que recayería sobro la exa trasera, lo que daría un pesu d'alredor de 1500 kg tomando como conductor mediu una persona que pese 75 kg. Les suspensiones son de paralelogramu deformable nes dos exes. Tien muelles helicoidales y amortiguadores variables Koni del tipu Frequency Selective Damping.

Los discos delanteros son de 365 mm con pinces Brembo d'ocho pistones, y los traseros de 335, con pinces de cuatro pistones. Les sos ruedes son Pirelli Pzero. Los neumáticos delanteros son 235/35 ZR con plantes de 8,5 x 19 pulgaes, y los traseros lleven 295/30 ZR en 11 x 19".

Futuru editar

L'añu 2013, Lamborghini saca del mercáu al Gallardo, pa empezar a fabricar un socesor. Especulose col nome "Cabrera", pero'l 20 d'avientu presento col nome Huracán.

Amás, la marca aseguró que va dexar de fabricar definitivamente autos con tresmisión mecánica o manual, al igual que munchos de los sos competidores, como Ferrari.

Referencies editar