Lawrence J. Ellison

Lawrence Joseph Ellison, conocíu como Larry Ellison (17 d'agostu de 1944The Bronx) ye'l fundador d'Oracle onde foi Direutor Executivu de 1977 hasta 2015.[4] Consideráu como excéntrico polos sos gustos estravagantes, ye unu de los multimillonarios más conocíos y ocupa el puestu númberu 6 ente les mayores fortunes personales del mundu según la revista Forbes. La so fortuna consta de más de 55 105 millones de forgares gracies a la empresa Oracle. Oracle distribúi a más de 100 países y a más de 10000 de ciudaes.

Lawrence J. Ellison
miembro del consejo directivo (es) Traducir

2018 - 2022
Vida
Nacimientu The Bronx[1]17 d'agostu de 1944[2] (79 años)
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Residencia Malibu
Woodside (es) Traducir
Llingua materna inglés
Familia
Madre Florence Spellman
Casáu con Adda Quinn (es) Traducir (1967 – 1974)
Nancy Wheeler Jenkins (1977 – div. 1978)
Barbara Boothe (es) Traducir (1983 – 1986)
Melanie Craft (2003 – 2010)
Fíos/es
Estudios
Estudios South Shore High School (en) Traducir
Universidá d'Illinois n'Urbana-Champaign
(1962 - 1964) : matemátiques
Universidá de Chicago
(1964 - 1966) ensin valor
Llingües falaes inglés[3]
Oficiu entamador, informáticu teóricu, aviadoractor
Miembru de The Giving Pledge (es) Traducir
IMDb nm0255213
oracle.com…
Cambiar los datos en Wikidata

Oríxenes editar

Ellison nació na ciudá de Nueva York. La so madre Florence Spellman, soltera, dio a lluz con 19 años; darréu, apurrió'l so fíu a la so hermana por que fuera criáu en Chicago. Lillian Spellman Ellison y Louis Ellison –d'orixe rusu– adoptaron a Lawrence cuando esti tenía nueve meses. Tres 48 años, Lawrence conoció finalmente a la so madre. La identidá del padre ye, hasta agora, desconocida.

La casa de los Ellison yera un apartamentu de dos habitaciones nel barriu de Chicago South Shore, habitáu mayoritariamente por pareyes d'ingresos medios-baxos. Larry recuerda a la so madre adoptiva como cariñosa y sollerte, al contrariu que al so padre, austeru, insoportable y distante.

Na so dómina estudiantil, Larry foi un alumnu brilloso pero poco sollerte. Dexó la Universidá d'Illinois a la fin del so segundu añu ensin presentase a los exámenes finales por cuenta de la muerte de la so madre adoptiva. En pasando un branu nel norte de California onde vivió col so amigu Chuck Weiss, matricular na Universidá de Chicago na especialidá de ciencia de la computación. A los 20 años treslladóse definitivamente a California.

Mientres la década de 1970, Ellison trabayó para Ampex Corporation y depués en dos empreses más.

Pa la empresa na que trabayaba, depués de qu'un contratista falló, realizó un desenvolvimientu a la midida. Pa esto, contrató a los sos dos ex-xefes. Formaron una compañía. Al rematar exitosamente el proyeutu díxo-yos que nun volveríen faer desenvolvimientu a la midida sinón daqué que pudieren vender munches vegaes. Unu de los socios presentó-y un artículu escritu por Edgar F. Codd sobre los sistemes de bases de datos rellacionales llamáu «un modelu relacional de datos pa grandes bancos de datos compartíos».

Él y los sos dos socios fundaron Oracle en 1977, asitiando namái $1400 dólares del so propiu dineru, sol nome de Llaboratorios de Desenvolvimientu de Software (SDL). En 1979, la empresa pasó a denominase Relational Software Inc., darréu rebautizada como Oracle dempués del ésitu del productu insinia de base de datos Oracle. El nome tomar d'un proyeutu d'Intelixencia, al que-y vendieren la base de datos.

IBM autorizara publicar el trabayu de Codd, depués d'intentar fallidamente faer un RDBMS IBM System R, que tamién se basaba nes teoríes de Codd. IBM negar a compartir códigu del sistema R. La versión inicial de Oracle foi la 2; nun hubo Oracle 1. El númberu de versión pretendía dar a entender que yá se corrixeron tolos errores que pudieren esistir nuna versión anterior.

En 1990, nel únicu trimestre onde perdió dineru, Oracle despidió alredor del 10% (alredor de 400 persones) de los sos trabayadores por cuenta de una falta de coincidencia ente l'efectivu y los ingresos. Esta crisis, que casi desaguó na quiebra de Oracle, llegó por causa de «la estratexa de comercialización de Oracle», na que s'encamentó a la xente de ventes a inducir a veceros potenciales por que mercaren la mayor cantidá posible de programes al empar. El personal de ventes acútase'l valor de les ventes de llicencies futures nel actual trimestre, lo qu'aumenta los sos bonos. Esto convirtióse nun problema cuando les ventes futures, darréu nun se materializaron. Oracle finalmente tuvo que replantegar les sos ganancies en dos causes, y tamién resolver les demandes d'aición de la corte de clase que surdieron del fechu d'esaxerar les sos ganancies. Ellison, diría más tarde que Oracle cometiera «un error de negociu increíble».

Anque IBM apoderaba'l mercáu de mainframes, coles bases de datos xerárquiques y en rede, (SQL/DS), nunca comercializó les sos RDBMS (System/R) y retrasóse dellos años n'entrar nel mercáu de bases de datos rellacionales en UNIX y sistemes operativos Windows. Esto dexó la puerta abierta para Sybase, Oracle y Informix –y, eventualmente, Microsoft– p'apoderar sistemes de gama media y microcomputadoras. Oracle foi'l primera RDBMS comercial.

Alredor d'esti tiempu, Oracle cayó detrás de Sybase. Nel periodu 1990-1993, Sybase foi la compañía de xestión de bases de datos relacional con mayor crecedera y provisor de la industria de la querida base de datos, pero puestu foi víctima de la so zuna de les fusiones. En 1993 la fusión de Sybase con Powersoft resultó nuna perda de concentración na so teunoloxía de base de datos central. En 1993, Sybase vendió los derechos del so software de base de datos qu'executen sol sistema operativu Windows de Microsoft Corporation, qu'agora se comercializa sol nome de SQL Server.

En 1994, Informix Software convertir nel rival más importante de Oracle. La guerra intensa ente'l direutor executivu de Informix Phil White y Ellison foi noticia habitual de Silicon Valley mientres trés años. N'abril de 1997, Informix anunció una estimación de beneficios importante d'ingresos y ganancies de les regularizaciones. Phil White finalmente terminó na cárcel. Informix foi absorbida por IBM nel 2000.

En 1997, Ellison convertir nun direutor d'Apple Computer. Steve Jobs dempués tornó a la empresa. Ellison arrenunció en 2002, diciendo qu'él nun tenía'l tiempu necesariu p'asistir a xuntes de la xunta formal.

Una vegada que Informix y Sybase fueron derrotaos, Oracle esfrutó d'años de dominiu de la industria hasta'l llugar de Microsoft SQL Server a finales de los 90 y l'adquisición de IBM Informix Software en 2001 pa complementar la so base de datos DB2. Anguaño la principal competencia de Oracle pa les llicencies de nueva base de datos en UNIX, Linux y sistemes operativos de Windows ta con DB2 de IBM, y con Microsoft SQL Server –que namái funciona en Windows–. DB2 de IBM sigue apoderando'l mercáu de bases de datos de mainframe.

N'abril de 2009, Oracle anunció la so intención de mercar Sun Microsystems dempués d'una tira y afloxa con IBM y Hewlett-Packard. La Unión Europea aprobó l'adquisición de Sun Microsystems per parte de Oracle el 21 de xineru de 2010 y alcordó que «l'adquisición de Sun por Oracle tien el potencial de revitalizar los activos importantes y crear productos nuevos ya innovadores».

Oracle sigue siendo la empresa númberu unu de RDBMS con +47% de la cuota de mercáu.[ensin referencies]

El 18 de setiembre de 2014, Oracle anunció que Ellison abandonaría de manera inmediata'l so puestu como direutor executivu de la empresa, desempeñando a partir d'esi momentu la función de direutor de teunoloxía. Nel so llugar Mark Hurd y Safra Catz fueron nomaos direutores executivos. D'esta manera, Ellison dixebrar d'un yá que ocupó por 37 años, dende la creación de la empresa en 1977.[5]

Vida personal editar

Larry Ellison casóse en cuatro causes. Los cualos terminaron en divorciu. Ente 1967 y 1974 tuvo casáu con Adda Quinn, ente 1977 y 1978 con Mary Wheeler, y en tercer llugar casóse con Barbara Boothe en 1983, con quien tuvo 2 fíos y de quien se dixebró en 1986.

El 18 d'avientu de 2003, Ellison casóse con Melanie Craft, escritora de noveles romántiques nel condáu de Woodside. El fotógrafu de la boda foi'l so amigu personal Steve Jobs, ex-CEO y fundador d'Apple Computer. Divorcióse en setiembre de 2010.

El magnate americanu ye una hincha acérrimo del tenis, sobremanera de Rafa Nadal. Tamién practica esti deporte na so pequeña casona de Silicon Valley y tuvo la oportunidá de xugar con íconos del deporte blanco como McEnroe y col mesmu Rafa. Foi nel añu 2009 cuando la pasión de Larry pol tenis llevar a mercar el campeonatu d'Indian Wells por 72 millones de dólares. Dende esi momentu, l'eventu tuvo una evolución impresionante y yá ye consideráu como'l "Quintu Grand Slam"

Referencies editar

  1. «Larry Ellison Biography — Academy of Achievement».
  2. Afirmao en: Internet Movie Database. Identificador IMDb: nm0255213. Data de consulta: 13 agostu 2015. Llingua de la obra o nome: inglés.
  3. «idRef» (francés). Agencia Bibliográfica de Enseñanza Superior. Consultáu'l 22 mayu 2020.
  4. Marín, Eduardo (19 de setiembre de 2014). «Larry Ellison dexa'l so puestu de CEO de Oracle». alt1040.com. Consultáu'l 19 de setiembre de 2014.
  5. Rosenfeld, Everett (18 de setiembre de 2014). «Oracle CEO Larry Ellison steps down, Catz and Hurd named CEOs». CNBC. Consultáu'l 19 de setiembre de 2014.

Enllaces esternos editar