Lepus castroviejoi

especie de mamíferu

La llebre cantábrica[1] (Lepus castroviejoi) ye una especie de mamíferu lagomorfo de la familia Leporidae endémica del Cordal Cantábricu, n'España.

Lepus castroviejoi
llebre cantábrica
Estáu de caltenimientu
Vulnerable (VU)
Vulnerable (IUCN)
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Mammalia
Orde: Lagomorpha
Familia: Leporidae
Xéneru: Lepus
Subxéneru: Eulagos
Especie:

L. castroviejoi
[[Fernando Palacios (biólogo)

|Palacios]], 1977
Distribución
Distribución de Lepus castroviejoi
Distribución de Lepus castroviejoi
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Carauterístiques editar

La llebre de piornal (llamada asina porque xuno de les sos hábitats carauterísticos constituyense nes les fasteres montascoses cubiertes de piornos (Cytisus oromediterraneus) presenta un tamañu entemediu ente'l de la llebre europea (Lepus europaeus), más trabada, y la llebre ibérica (Lepus granatensis), más pequeña. Mide de 49 a 52 centímetros de llargu, a los que se suman alredor de 8 de cola y pesa ente 2,6 y 3,2 quilos. La mayor parte de la pelame ye pardu, más escuru nel envés, anque tien base blanca; nel banduyu, parte trasera de la cola, "collar" y parte de la cara hasta los güeyos ye dafechu blancu. La punta de les oreyes ye negra, según la cara dorsal de la cola.

Distribución y caltenimientu editar

Amás d'en los piornales, puede atópase tamién en gorbizales y montes de monte asitiaos ente los 1000 y 1900 metros d'altitú. El so área de distribución mundial ta acutada al cordal Cantábricu, onde la zona ocupada pola especie tien unos 230 km de llargor por 25 a 40 km d'anchor, dende la sierra de los Ancares, ente Llugo y Lleón, hasta la sierra de Híjar, ente Cantabria y Palencia. Anque ye relativamente abondosu na mayor parte del so área de distribución, anguaño atópase en regresión nel estremu oriental d'ésta, nes llendes coles provincies de Cantabria y Palencia.

Nun se fixeron estudios de la so población, anque ta considerada como una especie vulnerable por cuenta de lo amenorgao del so área d'estensión. Sorprendentemente y con too y con eso ello ye una especie cinexética en Lleón y Cantabria. La so caza ta vedada dende va años n'Asturies, sicasí en nenguna provincia ta protexida.

Referencies editar