Lina Medina Vásquez (27 de setiembre de 1933Distrito de Ticrapo (es) Traducir) ye la madre más nueva confirmada na historia de la medicina: convertir en madre con 5 años, 7 meses y 21 díes d'edá. Anguaño tien 90 años.

Lina Medina
Vida
Nacimientu Distrito de Ticrapo (es) Traducir27 de setiembre de 1933 (90 años)
Nacionalidá Bandera del Perú Perú
Llingua materna castellanu
Causa de la muerte infartu de miocardiu[1]
Familia
Casada con Raúl Jurado (en) Traducir
Fíos/es
Hermanos/es Gerardo Medina
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu estenógrafa
Cambiar los datos en Wikidata

Embaranzu editar

El so padre, Tiburcio Medina, notó que Lina —una de los sos ocho fíos— tenía'l banduyu abuitáu y ante les supersticiones de los sos vecinos (quien dicíen que tenía una culiebra dientro y culpaben del mal a Apu, l'espíritu de los Andes) a mediaos d'abril de 1939 llevar colos chamán de l'aldega, quien creyeron que tenía un tumor y aconseyáronlu que la llevara a Pisco, la ciudá más cercana.

El Dr. Gerardo Lozada atender y llevar a Lima, la capital de Perú, onde otros especialistes determinaron que Lina taba embarazada. Concibiera al so fíu a la edá de cuatro años y ocho meses. A los dos años y ocho meses d'edá empezara a menstruar. Un mes dempués, el día 14 de mayu de 1939, Lina —de cinco años, siete meses y 21 díes d'edá— dio a lluz a un neñu por aciu una cesárea realizada polos ciruxanos Dr. Gerardo Lozada, Dr. Rolando Colareta y Dr. Alejandro Busalleu.

Gerardo Medina editar

El so fíu, Gerardo Medina (quien heredó'l nome del parteru), pesó 2 700 gramos. Los güelos refugaron una ufierta de viaxar pa ser exhibíos na Feria Mundial de Nueva York (con gastos pagos y 4 000 dólares per mes). Pero aceptaron otra ufierta de 5 000 dólares d'un empresariu estauxunidense por que madre y fíu viaxaren pa ser investigaos por científicos n'Estaos Xuníos (la propuesta incluyía un fondu que garantizaba'l so bienestar pa tola vida). Pero'l gobiernu peruanu decretó que Lina y el so fíu taben en peligru moral” y decidió crear una comisión especial pa protexela. En pocos meses abandonaron el casu y Lina nunca recibió un centavu d'esi empresariu.

El so fíu foi criáu creyendo que yera'l décimu fíu de los sos güelos, pero a la edá de diez años enterar de que Lina nun yera la so hermana sinón la so madre. Morrió a los 40 años d'edá por causa de una rara enfermedá de la migollu oseu.[3]

Identidá del padre editar

Nun se sabe quién foi'l padre del neñu. El padre de Lina, Tiburcio, tuvo presu dellos díes como sospechosu de violación. Cuando foi lliberáu, los barruntos recayeron sobre unu de los hermanos de Lina. En Perú llegar a creer que Lina yera una especie de Virxe María, que concibiera ensin pecáu orixinal, por obra y gracia del Espíritu Santu. Inda güei nel pueblu de Antacancha los pobladores creen que Gerardo foi fíu del dios Sol.

Vida adulta editar

A los 33 años Lina Medina casóse con Ricardo Jurado, con quien a los 38 años (en 1972) tuvo otru fíu, qu'emigró a Tijuana, Méxicu. Con Ricardo construyeron una casa que foi baltada na década del ochenta pa construyir una autopista. Agora vive nun pueblu nuevu de Lima llamáu Chicago Chicu.

El xinecólogu José Sandoval escribió alrodiu de ella en Madre a los cinco años, lo qu'en 2002 aceleró los trámites por que Lina reciba finalmente una pensión vitalicia.

Bibliografía editar

  • La Presse Medicale. “El Plus Jeune Mère du Monde”. 47(38): 744, 1939 (13 May 1939).
  • La Presse Medicale. “El Plus Jeune Mère du Monde”. 47(43): 875, 1939 (31 May 1939).
  • La Presse Medicale. “L'ovaire de Lina Medina, el Plus Jeune Mère du Monde”. 47(94): 1648, 1939 (19 December 1939).
  • United Press. “Five-and-Half-Year-old Mother and Baby Reported Doing Well”. Los Angeles Times. 16 May 1939 (p. 2).
  • Los Angeles Times. “Physician Upholds Birth Possibility”. 16 May 1939 (p. 2).
  • The New York Times. “U.S. Health Official Returns from Peru”. 15 November 1939 (p. 9).
  • The New York Times. “Mother, 5, to Visit Here”. 8 August 1940 (p. 21).
  • The New York Times. “Wife of Peruvian Envoy Arrives to Join Him Here”. 29 July 1941 (p. 8).
  • Spectator Wire Services. “The Mother Peru Forgot”. Hamilton Spectator. 23 August 2002 (p. B4).

Referencies editar

Enllaces esternos editar