Llanura nordeuropea

La llanura nordeuropea (alemán: Norddeutsches Tiefland; polacu: Ninż Środkowoeuropejski, esto ye llanura central europea) ye una rexón xeomorfolóxica n'Europa. Consiste principalmente d'llanures ente les tierres altes centroeuropees al sur y el mar del Norte y el Bálticu nel norte. Estos dos mares tán dixebraos pola península de Xutlandia. La llanura nordeuropea ta coneutada cola llanura europea oriental, xuntes formen la Gran llanura europea.

Llanura nordeuropea
Situación
Tipu provincia fisiográfica (es) Traducir
Parte de Gran llanura europea (es) Traducir
Coordenaes 54°N 14°E / 54°N 14°E / 54; 14
Datos
Cambiar los datos en Wikidata

Xeografía editar

La elevación queda ente los 0 y los 200 m. Ente que la mayor parte ye tierra agrícola, la rexón contién tamién banzaos, gorbizales y llagos. Na mariña del mar del Norte, atópase'l mar de Wadden, una gran zona de marea. Na mariña del mar Bálticu, atópase la llaguna de Pomerania, la del Vístula y la llaguna de Curlandia, una serie de grandes llagunes d'agua duce.

Allugamientu editar

La llanura nordeuropea compartir Bélxica, los Países Baxos, Alemaña, Dinamarca y Polonia; igualmente, toca la República Checa. Partes de la Inglaterra oriental puede tamién considerase parte de la llanura; pos comparten el so calter de tierra baxa y tuvo coneutada per tierra con ella mientres la última edá de xelu.

Ríos editar

Les principales cuenques hídriques son, d'oeste a este: Rin, Ems, Weser, Elba, Oder y Vístula.

Bélxica y los Países Baxos editar

Históricamente, cuantimás mientres la Edá Media y principios de la Edá Moderna, la seición occidental foi conocida como los Países Baxos.

República Checa editar

Namái la pequeña parte nel estremu meridional de la llanura nordeuropea llamada llanura de Silesia (d'antiguo llanura del Oder) percuerre'l territoriu checu en cuatro extremidad separaes.

Alemaña editar

La moderna parte alemana de les tierres baxes europees septentrionales tamién ye conocida como la llanura alemana septentrional. Gran parte de la llanura alemana septentrional queda a menos de cien metros del nivel del mar. Na mariña del mar del Norte, la llanura ye bien plana y ta compuesta principalmente de marismes y llanura de marea. La mariña esterior de les islles Frisies orientales y les islles Frisies septentrionales tán consideraes como una estensión de la llanura alemana septentrional que foi dixebrada del continente dempués d'hinchentes mientres la Edá Media.

Los estaos de Schleswig-Holstein, Hamburgu, Brema, Mecklemburgu-Pomerania Occidental, Brandeburgu, Berlín, gran parte de la Baxa Saxonia y Saxonia-Anhalt, y partes de Saxonia y Renania del Norte-Westfalia atopar nesta rexón.

Polonia editar

La parte no que güei ye Polonia llámase llanura polaca (polacu, Ninż Polski o Nizina Polska) y estiéndese dende'l mar Bálticu nel norte hasta los Sudetes y los Cárpatos nel sur.

Inglaterra editar

La estensión de la llanura a Inglaterra consiste principalmente en tierres planes d'East Anglia, los Fens y Lincolnshire, onde'l paisaxe ye en delles partes sorprendentemente similar al de los Países Baxos.

Referencies editar

Enllaces esternos editar