Llanzamientu espacial

En astronáutica, el llanzamientu ye'l disparu d'un cohete, y con más propiedá, l'acción de vehicular una astronave hasta conferi-y la direición y la velocidá que rique la so misión.

Llanzamientu del Mercury-Redstone 2.

Preparación del llanzamientu editar

Los llanzamientos espaciales riquen llargos y minuciosos preparativos y, de primeres, el cálculu de la trayeutoria qu'hai de siguir el cohete llanzador. D'ella depende, n'efeutu, el programa detalláu de los equipos electrónicos qu'a bordu regulen de forma automática el funcionamientu de los motores, provoquen la separación de les etapes yá utilizaes, esvien el remexu de los gases con oxetu de que'l llanzador, que desapiega verticalmente, vaya incurvando la so trayeutoria, na direición prevista, etc.

Polo xeneral, l'inxeniu nun puede ser llanzáu indistintamente a cualquier hora del día (satélites circunterrestres), en cualquier día del mes (esploración de la Lluna) o en cualquier dómina del añu (sondes espaciales). Pa cada tipu de misión esiste un periodu aparente, que la so duración cifrar en minutos, hores o díes, según el casu, y al cual dase'l nome de ventana de llanzamientu. Si, por causa de dificultaes téuniques, se incurrierra nun retrasu, el llanzamientu ye posible a condición d'adoptar una nueva trayeutoria qu'aumenta'l consumu en propergol. D'ende deduzse que, si'l retrasu ye importante, va ser necesariu esperar que s'abrir una nueva ventana cosmica que dexe'l meyor usu de los insumos con qu'encara la maquinaria.

Observación de llanzamientos editar

Nos Estaos Xuníos, les feches de llanzamientos espaciales son de pública conocencia, y siendo disponibles con meses d'anticipación. Cola esceición de les dependencies del programa Space Shuttle, el complexu pa visitantes del centru espacial John F. Kennedy en Florida ta abiertu pal públicu xeneral, pa la observación de llanzamientos espaciales d'esti centru y de la estación de la Fuercia Aérea de Cabu Cañaveral. Esti centru pa visitantes atópase xeneralmente a 10 km del área de llanzamientu. Fora del centru espacial Kennedy, los meyores llugares p'apreciar los llanzamientos son les sableres cercanes.

Los llanzamientos de Rusia dende'l Cosmódromo de Baikonur en Kazakstán son meyor reparaos dende la ciudá de Baikonur.

Los llanzamientos de l'Axencia Espacial Europea dende'l Centru Espacial de Guyana na Guayana Francesa son perfectamente observables dende la ciudá de Kourou y les sableres vecines.

 
Un númberu de llanzadores y tresbordadores espaciales en comparanza de tamañu, tamién del Ares I y V.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar