Conozse como llebre a delles especies de la familia Leporidae caracterizaes pola precocidá de les críes, que son capaces de correr y alimentase por sigo mesmes dende'l momentu de la nacencia.

Una llebre asustada puede cubrir d'un saltu 3 metros con facilidá, y una vegada nel suelu, puede saltar en ángulu rectu pa confundir al so persiguidor.

Les siguientes especies denominar davezu como llebres:

Hai otra especie de llibre europea introducida en Suramérica * Lepus europaeus, llebre europea

Amás los siguientes royedores reciben el nome de llebres:

Historia y simboloxía editar

Esti animal taba consagráu a Venus, ensin dulda que por ser teníu por bien voluptuoso. Lo yera coles mesmes a Baco dempués qu'esti dios hubo tomáu la so forma pa escapar de la persecución de Penteo, al pasu que podría dedicáse-y tamién por ser naturalmente unu de los animales que más destrúin la viña.

La carne de llebre foi una de les que taba prohibíu comer a los hebreos y los exipcios, según lo que diz Eliano, absteníense igualmente d'ella. Los griegos y romanos otra manera, faíen d'ella una gran comida, siendo preferida a la de tolos otros cuadrúpedos. Teníen una especie de parques que llamaben leporaria yera onde les criaben y engordaben. Creíen estos, ensin saber en qué lo fundaben, que'l que comía llebre adquiría ciertes traces de fermosura que caltenía por nueve díes. D'equí, salió'l proverbiu: nun come llebre qu'aplicaben al home feu y por esta razón Alexandru Severu tenía dispuestu que tolos díes sirviérase-y una llebre.

Esti animal yera unu de los atributos del seronda y del iviernu. Coles mesmes yera l'emblema del mieu y de la cobardura. Ente los exipciu ser tamién de la vixilancia y del oyíu, por suponer que duerme colos güeyos abiertos y tien un oyíu bien finu.[1]

Referencies editar