Les lleis de la guerra son un conxuntu de disposiciones recoyíes nel Derechu militar relatives a les xustificaciones aceptables pa participar nuna guerra (ius ad bellum) y de les llendes aceptables pa la conducta mientres la guerra (ius in bellu o Derechu Internacional Humanitariu). El derechu de la guerra considérase un aspeutu del Derechu Internacional Públicu (les lleis de les naciones), y estrémase d'otros cuerpos de lleis, tales como'l derechu internu d'un país batallosusobremanera nun conflictu, que tamién pueden apurrir llendes llegales a la conducta o a la xustificación de la guerra.

Ente otres cuestiones, les modernes lleis de la guerra contemplen les declaraciones de guerra, l'aceptación de la rindición militar y el tratamientu de los prisioneros de guerra, la necesidá militar, xunto cola distinción y proporcionalidad, y la prohibición de ciertes armes, que pueden causar un sufrimientu innecesariu.[1]

Primeres fontes ya historia editar

Los intentos de definir y regular la conducta de los individuos, les naciones, y otros axentes na guerra y p'apangar los tarrecibles efeutos de la guerra tienen una llarga historia. Los primeros casos conocíos atópase na Biblia hebrea (Antiguu Testamentu). Por casu, Deuteronomiu 20:19-20 llinda la cantidá aceptable de daños colaterales y del dañu ambiental:

19 Cuando sities a dalguna ciudá, engarrando contra ella munchos díes pa tomala, nun vas destruyir los sos árboles metiendo hachu nellos, porque d'ellos vas poder comer; y nun los vas baltar, porque l'árbol del campu nun ye home pa venir contra ti nel sitiu. 20 Más l'árbol que sepas que nun lleva frutu, vas poder destruyilo y baltalo, pa construyir baluarte contra la ciudá que te fai la guerra, hasta sojuzgarla.[2]

Similarmente, Deuteronomiu 21:10-14 rique que les muyeres cautives que fueren obligaes a casase con el vencedores d'una guerra nun podíen ser vendíes como esclaves.[3]

 
Los primeres Convenios de Xinebra que rixen la situación de los enfermos y mancaos de les fuercies armaes, robláu nel añu 1864
10 Cuando salieres a la guerra contra los tos enemigos, y Yahveh el to Dios apurrir na to mano, y tomares d'ellos cautivos,

11 y vieres ente los cautivos a dalguna muyer formosa, y acobiciar, y tomar pa ti por muyer,

12 vas meter na to casa; y ella va tosquilar la so cabeza, y va cortar les sos uñes,

13 y va quitase el vistíu del so cautiverio, y va quedase na to casa; y va llorar al so padre y a la so madre un mes enteru; y dempués vas poder llegate a ella, y tu vas ser el so home, y ella va ser la to muyer.

14 Y si non te prestara, vas dexar en llibertá; nun la vas vender por dineru, nin la tratarás como esclava, por cuanto humildar.

Nel sieglu VII, el primer Califa, Abu Bakr as-Siddiq, mientres instruyía al so exércitu musulmán, establez les siguientes normes relatives a la guerra:

Detente, oh pueblu, por que yo pueda date diez regles pa la to orientación nel campu de batalla. Nun cometas traición nin te desvies del camín correutu. Non debeís tullir a los cadabres. Nin matar a un neñu, nin una muyer nin a un home de mediana edá. Non hagaís nengún dañu a los árboles, nin los quemeís con fueu, especialmente aquellos que son granibles. ¡Nun matéis a cualquier fatáu del enemigu, sacante los que vos sirvan d'alimentu. Ye probable que vos cruceís persones que dedicaron les sos vides a los servicios monásticos; dexáilos solos.[4][5]

Per otra parte, nes Sures d'Al-Baqara; Plantía:Corán, Plantía:Corán, Plantía:Corán y Plantía:Corán del Corán riquen que, nel combate, a los musulmanes namái se-yos dexa devolver el golpe en defensa propia contra los qu'actúen en contra d'ellos, pero, otra manera, una vegada que los enemigos dexen d'atacar a los musulmanes ordenar dexar d'atacar.

[2:190]: Combatíi por Alá contra quien combatan contra vós, pero nun entepaséis. Alá nun amar a los que s'entepasen.

[2:191]: Matái-yos onde deáis con ellos, y espulsái-yos d'onde vos espulsaren. Tentar ye más grave que matar. Nun combatáis contra ellos xunto a la Mezquita Sagrada, sacantes que vos ataquen ellí. Asina que, si combaten contra vós, matái-yos: ésa ye la retribución de los infieles.

[2:192]: Pero, si cesen, Alá ye indulxente, misericordiosu.

[2:193]: Combatíi contra ellos hasta que dexen d'inducivos a apostatar y ríndase cultu a Alá. Si cesen, nun haya más hostilidaes que contra los impíos.

Na Europa medieval, la Ilesia católica tamién empezó a promulgar les enseñances de la guerra xusta, que se reflexen, en cierta midida, en movimientos tales como la Paz y tregua de Dios. L'impulsu p'acutar la estensión de la guerra, y sobremanera la de protexer la vida y les propiedaes de los non combatientes siguió con Hugo Grotius y los sos intentos d'escribir les lleis de la guerra.

Kant negó'l estatus xurídicu de la guerra, negó que pueda esistir un derechu de la guerra. Según Kant ente Estaos solo esiste anarquía, naturaleza, pero non derechu, siendo esti una carauterística interna de los Estaos.[6]

Fontes modernes editar

 
Robla del Primer Conveniu de Xinebra por delles de les principales potencies europees nel añu 1864

Les modernes lleis de la guerra deriven de dos fuentes principales:[1]

El Derechu internacional humanitariu consiste nos trataos (alcuerdos internacionales) qu'afecten direutamente a les lleis de la guerra por aciu la unión de les naciones que consienten pa llograr el consentimientu xeneralizáu- ver más embaxo la seición llamada "#Trataos internacionales sobre les lleis de guerra Trataos internacionales sobre les lleis de guerra".

Lo contrario de les lleis positives de la guerra ye'l derechu consuetudinario de la guerra,[1] munches de les cuales fueron esploraes mientres los Xuicios de Núremberg. Estes lleis definen los derechos permisivos de los estaos, según les prohibiciones na so conducta cuando se trata de fuercies irregulares de los países non firmantes.

El Tratáu d'Armisticiu y Regularización de la Guerra, suscritu na ciudá venezolana de Trujillo el 25 y 26 de payares de 1820 ente Simón Bolívar, presidente de la república de Colombia y Pablo Morillo, Xefe de les Fuercies del Reinu d'España en Tierra Firme, ye'l precursor del Derechu Internacional Humanitariu.[7] Pela so parte, el Códigu Lieber, promulgáu pola Unión mientres la Guerra Civil Estauxunidense, foi fundamental nel desenvolvimientu de les lleis de la guerra terrestre.[8]L'historiador Geoffrey Best llama'l periodu entendíu ente los años 1856 a 1909 les lleis de guerra "la dómina de la más alta reputación.”[9] L'aspeutu de la definición d'esti periodu foi l'establecimientu, polos estaos, d'una base positiva llegal o llexislativa (esto ye, por escritu), que sustituyó un réxime basáu principalmente na relixón, la caballerosidad y les costumes.[10] Ye mientres esta era "moderna" que les conferencia internacionales se convirtiron nel foru d'alderique y d'alcuerdu ente los estaos, y los "trataos multillaterales" sirvieron como mecanismu positivu pa la so codificación.

Amás de les sentencies nos Xuicios de Núremberg según "La Llei de Crímenes de Guerra y Crímenes Contra la Humanidá"[11] celebraos, so les direutrices de los Principios de Núremberg que, como los trataos de la Convención de L'Haya de 1907, dempués fueron llargamente aceptaos por "toles naciones civilizaes" per cerca de mediu sieglu, y yeren entós daquella parte de les lleis consuetudinarias de la guerra y venceyantes pa toles partes, tanto si yeren signatarios del tratáu específicu como si non.

Les interpretaciones del derechu internacional humanitariu pueden camudar col pasu del tiempu y esto tamién afecta a les lleis de la guerra. Por casu, Carla Del Ponte, la fiscal xefe del Tribunal Penal Internacional pa la ex Yugoslavia señaló nel añu 2001 que, magar nun hai tratáu de prohibición específica sobre l'usu d'uraniu aprobetáu en proyeutiles, hai un alderique científicu en desenvolvimientu y espresó la so esmolición pol efeutu del usu de proyeutiles d'esti tipu y que ye posible que nel futuru, puede haber un consensu nos círculos xurídicos internacionales en que l'usu de proyeutiles d'esti tipu violen los principios xenerales del derechu aplicable al usu d'armes nos conflictos armaos.[12] Esto ye posble porque nel futuru puede ser una opinión consensuada de que los proyeutiles d'uraniu aprobetáu infringen unu o más de los siguientes trataos: la Declaración Universal de los Derechos Humanos; la Carta de les Naciones Xuníes; la Convención contra'l Xenocidiu; la Convención contra la tortura; los Convenios de Xinebra como'l Protocolu I; la Conveniu sobre Ciertes Armes Convencionales del añu 1980; la Convención sobre Armes Químiques, y la Convención sobre la Proteición Física de Material Nuclear.[13]

Propósitos de les lleis editar

Dalgunos de los principios centrales que subyacen nes lleis de la guerra son:

  • Les guerres tienen de llindase a la consecución de los oxetivos políticos qu'empecipiaron la guerra (por casu, control territorial), y nun tien d'incluyir la destrucción innecesaria.
  • Les guerres tienen de ser llevaos al so fin lo más rápido posible.
  • Les persones y los bienes que nun contribúin al esfuerciu de guerra tienen de ser protexíos contra la destrucción y penuries innecesaries.

Con esti fin, les lleis de la guerra tán destinaos a apangar les penuries de la guerra:

Exemplos significativu de les lleis de guerra editar

Pa llograr les finalidaes señalaes enantes, les lleis de la guerra ponen llendes sigificativos del so exerciciu llegal nel llexítimu exerciciu d'una potencia batallosa. En términos xenerales, les lleis riquen que los batallosos abstener d'emplegar la violencia que nun sía razonablemente necesaria pa los sos fines militares y que los batallosos dirixan les hostilidaes no que fai a los principios d'humanidá y caballería.

Sicasí, por cuenta de que les lleis de la guerra basar nel consensu y nel conteníu, la interpretación d'estes lleis son estenses, impugnaes y en constante evolución.[14] Los siguientes son dellos exemplos particulares de la sustancia de les lleis de la guerra y de cómo les lleis interprétense anguaño.

Declaración de guerra editar

Dellos trataossobremanera la Carta de les Naciones Xuníes (1945), Capítulo I, ente otros de la Carta, traten de llindar el derechu de los Estaos miembros a declarar la guerra, al igual que l'anterior Pactu Briand-Kellogg de 1928, pa los países que lu han ratificáu.

Conducta lícita de los actores batallosos editar

Les lleis de guerra modernes en rellación cola conducta mientres la guerra (jus in bellu), como los Convenios de Xinebra del añu 1949, establecen que ye illegal pa los batallosos participar nel combate ensin cumplir con ciertos requisitos, ente ellos l'usu d'un distintivu uniforme o otros signos distintivos visibles na distancia, y el porte d'armes abiertamente. La suplantación d'identidá de los soldaos del otru bandu, usando l'uniforme del enemigu déxase, a pesar de que los combates con esi uniforme son illegales perfidia, según tomar de rehenes.

Cruz Roxa, Media Lluna Colorada y la bandera blanca editar

Les lleis modernes de la guerra, tales como los Convenios de Xinebra de 1949, tamién inclúin la prohibición d'atacar a médicos, ambulancies o barco hospital qu'amuesen una Cruz Roxa, a Cruz Roxa#Los emblemes Media Lluna Colorada o otros emblemes rellacionaos cola Cruz Roxa Internacional. Tamién ta prohibíu disparar a persones o vehículos portando bandera blanca, yá que indica la intención de rindise o'l deséu de comunicase.

Sía que non, les persones protexíes pola Cruz Roxa / Media Lluna Colorada o por aciu una bandera blanca, esperar d'ellos caltener la neutralidá, y nun van poder participar n'actos bélicos; ello ye que la participación n'actividaes de guerra so un símbolu protexíu ye en sí mesma una violación de les lleis de guerra conocíos como perfidia L'incumplimientu d'estos requisitos puede dar llugar a la perda del estatus de proteición y faer que l'individuu viole los requisitos d'un oxetivu militar llexítimu.

Aplicabilidad a Estaos ya individuos editar

Les lleis de guerra obliga non yá a los Estaos como tales, sinón tamién a los individuos ysobremanera, a los miembros de les fuercies armaes,. Les partes tán obligaes poles lleis de guerra na midida na que dichu cumplimientu nun interfier col llogru d'oxetivos llexítimos militares. Por casu, vense obligaos a faer tolo posible pa evitar estropiar les propiedaes de les persones que nun participen nel combate, pero nun son culpables d'un crime de guerra si una bomba si per error llega a una zona residencial.

De la mesma manera, los combatientes que intencionalmente, utilicen a persones protexíes como escudos o a les sos propiedaes como camuflaje son culpables de violaciones de les lleis de guerra y responsables de los daños a lo que tuvieren de protexer.

Remediu a les violaciones de les lleis de guerra editar

Mientres un conflictu, la pena pola violación de les lleis de guerra, puede consistir nuna violación específica, apostada y llindada de les lleis de guerra en represalia.

Los soldaos que violen les disposiciones específiques de les lleis de guerra pierden la proteición y l'estáu qu'ufierten como prisioneros de guerra, pero namái dempués d'enfrentase a un tribunal competente, (Tercer Conveniu de Xinebra Art. 5). Nesi momentu convertir en combatientes illegales, pero aun así tienen de ser trataos con humanidá y, en casu de xuiciu, nun se-yos va quitar de los derechos a un xuiciu xustu ya imparcial, porque inda tán cubiertos por Cuartu Conveniu de Xinebra Art. 5. Por casu, nel añu 1976 los soldaos estranxeros que lluchen pola FNLA fueron prindaos pol MPLA na guerra civil qu'españó cuando Angola llogró la independencia de Portugal nel añu 1975. Nel Xuiciu de Luanda, dempués de que "un tribunal llexítimamente constituyíu" declaró culpables de ser mercenarios, a trés británicos y un estauxunidense que fueron executaos por un pelotón de fusilamiento el 10 de xunetu del añu 1976. Otros nueve persones fueron encarcelaos por periodos de 16 a 30 años.

Los espíes y los terroristes pueden tar suxetos a la llei civil o a los tribunales militares polos sos actos y na práutica fueron sometíos a tortura y / o execución. Les lleis de la guerra nin aprueba nin condena tales actos, que queden fora del so algame. Sicasí, les naciones que roblaron la Convención de la ONX contra la Tortura comprometiéronse a nun utilizar la tortura en persona dalguna, sía cual fuera'l motivu. Los ciudadanos y soldaos de les naciones que nun roblaron el Cuartu Conveniu de Xinebra tampoco tán protexíos pol mesmu (artículu 4: "Los nacionales d'un Estáu que nun tea venceyáu pol Conveniu nun tán protexíos por él"), sían yá espíes o terroristes. Amás, los ciudadanos y soldaos de les naciones que nun los roblaron, y nun respeten les Convenciones de Xinebra Tercer y Cuarta, nun tán protexíos por ellos. (Artículu 2 común: "[Les Máximes Partes Contratantes], per otra parte, van tar obligaes a cumplir la Convención en rellación con [una Potencia que nun sía parte contratante], si ésta acepta y aplica les sos disposiciones" (énfasis añadíu).)

Si daquién ye (o s'abarrunta que ye) un ciudadanu o un soldáu d'una nación que robló o s'atien a la Cuarta Convención de Xinebra (vease'l art. 2 y art. 4 cites más arriba), esto ye (o s'abarrunta que ye) un "prisioneru de guerra" (POW) poles definiciones de tales "persones protexíes" nel Tercer Conveniu de Xinebra (.. vease l'artículu 4 y artículu 5), aplícase lo siguiente: Un prisioneru de guerra que ruempe disposiciones específiques de les lleis de guerra puede ser penalizáu, pero nun se penaliza peor que'l tribunal sancionaría a los sos propios soldaos pol mesmu delitu (y polo xeneral un disciplinariu, non xudicial, castigu, si los sos propios soldaos nun seríen llevaos de normal a xuiciu por un delitu en particular) y los prisioneros de guerra nun pueden ser penalizáu basándose nel rangu o nel sexu, nin con castigos corporales, castigos coleutivos por actos individuales, falta de la lluz del día o de torturar / crueldá (CG IV, art. 82 al traviés del arte. 88 ).

Dempués de termináu'l conflictu, les persones que cometieren o ordenaren l'incumplimientu de les lleis de guerra, especialmente les otomíes, pueden ser consideraos responsables personalmente de crimen de guerra al traviés del procesu de la llei. Amás, les naciones que roblaron los Convenios de Xinebra tienen la obligación de buscar y depués xulgar y sancionar, cualquier persona que cometiera o ordenara ciertes "infracciones graves" de les lleis de la guerra. (ver CG III, art 129. y el art. 130)

La hestoria demostró que les lleis de guerra son tradicionalmente más estrictes na aplicación de los derrotaos, una y bones la facción victoriosa asítiase coles mesmes nel papel de la policía a. Magar puede argumentase que los vencedores pueden ser menos estrictos nes sos propies fuercies, sinón que tamién se puede argumentar que la firma de los trataos nos que participen les lleis de guerra implica una promesa de papu sanu pa xuntase a ellos por igual. Al igual que con munches facetes de la guerra, les consecuencies y procedimientos xurídicos ulteriores dependen en gran midida de les circunstancies, y son distintes en cada conflictu.

Hai un enclín emerxente nos Estaos Xuníos pa contener a les corporaciones privaes civilmente responsables por complicidá en crímenes de guerra, a sabiendes de la so asistencia sustancial na comisión de los delitos. Según el derechu internacional, el mens rea ye l'elementu de la conocencia, non la intención de que los crímenes llevar a cabu. Esto abre la puerta, non yá pa caltener los contratistes privaos responsable de la seguridá, pero tamién otros tipos d'empreses qu'empleguen a grupos violentos de mercenarios o terroristes, como fuercies de seguridá privaes. Anque les zones del conflictu de cutiu escarecen de sistemes xurídicos, y el gobiernu inclusive aprobó lleis sobre la inmunidá de mercenarios privaos ante la responsabilidá penal, ayudar y socatrar un crime de guerra inda puede ser el fundamentu de responsabilidá civil nun tribunal estranxeru con xurisdicción sobre la empresa demandada.

Trataos internacionales sobre les lleis de guerra editar

Ver tamién Llista internacional de declaraciones

Llista de les declaraciones, convenios, trataos y sentencies y nes lleis de la guerra:[15][16][17]

  • 1856 Declaración de París en que Francia ya Inglaterra alcordaron ente otros, nun prindar bienes enemigos en barcos neutrales nin bienes neutrales en barcos enemigos asi como l'abolición de los permisos de Corsariu
  • 1863 Códigu Lieber o Instrucciones pa los Exércitos de los Estaos Xuníos d'América. Reconocíu por Méxicu en 1873 y Chile en 1879.
  • 1864 Primer Convención de Xinebra pa la "Meyora de la Condición de les Fuercies Armaes mancaos y enfermos nel campu de batalla."
  • 1868 Declaración de San Petersburgu Prohibir l'usu, en tiempu de guerra, de proyeutiles esplosivos de pesu inferiora 400 gramos.
  • 1874 Declaración de Bruxeles. Proyeutu d'una Declaración Internacional tocante a les Lleis y Costumes de Guerra.[18] Esti alcuerdu nunca entró a valir, sinón que formó parte de la base pa la codificación de les lleis de la guerra del añu 1899 Conferencia de Paz de L'Haya.[19][20]
  • 1880 Manual de Lleis y Costumes de Guerra d'Oxford. Nuna xunta en Xinebra nel añu 1874 1874 l'Institutu de Derechu Internacional designó un comité pa estudiar la Declaración de Bruxeles d'esi mesmu añu y presentar al Institutu la so opinión y les sos propuestes complementaries sobre la tema. El trabayu del Institutu llevó a l'adopción del Manual nel añu 1880 y pasó a formar parte de la base pa la codificación de les lleis de guerra na Conferencia de Paz de L'Haya del añu 1899.(Ver testu n'inglés en Manual de Oxford de 1880).[20]
  • 1899 La Conferencia de Paz de L'Haya constaba de cuatro seiciones principales y tres declaraciones adicionales (la seición principal final ye, por dalguna razón, idéntica a la declaración adicional primer):
    • I - Arreglu Pacíficu de Discutinios Internacionales
    • II - Lleis y Costumes de la Guerra Terrestre **

III - Adautación a la Guerra Marítima de los Principios del Conveniu de Xinebra del añu 1864

    • IV - Prohibición del Llanzamientu de Proyeutiles y Esplosivos Dende Globo **

Declaración I - Sobre'l Llanzamientu de proyeutiles y Esplosivos Dende Globos

    • Declaration II - Sobre l'Usu de Proyeutiles Que'l so Oxetu ye l'Espardimientu de Gases afogadizos o Gases Tóxicos
    • Declaration III - Sobre l'Usu de bales que s'Espanden o Entartallen Fácilmente'l Cuerpu Humanu *

1907 Conferencia de Paz de L'Haya tenía trece seiciones, de los cualos dolce fueron ratificaos y tán a valir, y dos declaraciones.

    • I - Arreglu Pacíficu de Discutinios Internacionales
    • II - La Llimitación del Emplegu de la Fuercia Pal Cobru de Deldes Contractuales
    • III -L'Apertura d'Hostilidaes
    • IV - Lleis y Costumes de la Guerra Terrestre **

V - Los Derechos y Deberes de les Potencies y Persones Neutrales en Casu de Guerra Terrestre ** VI - El Status de los Buques Mercantes Enemigos al Empiezu de les Hostilidaes

    • VII - La Conversión de Buques Mercantes en Naves de Guerra **

VIII - L'Allugamientu de Mines Submarines de Contautu ** IX Bombardéu por Fuercies Navales en tiempu de Guerra ** X - L'Adautación de la Guerra Marítima a los Principios de la Convención de Xinebra ** XI - Ciertes Restricciones en cuanto al Exerciciu del Derechu de Captura na Guerra Naval

    • XII - La Creación d'un Tribunal Internacional de Preses Marítimes [Non Ratificáu]*
    • XIII - Los Derechos y Deberes de les Potencies Neutrales na Segunda Guerra Naval
    • Declaración I - Estender la II Declaración de la Conferencia del Añu 1899 a Otros Tipos d'Aviones
    • Declaración II - Nel Arbitraxe Obligatoriu *

1909 Declaración de Londres sobre les lleis de la guerra naval en gran midida repitió la llexislación vixente, a pesar de qu'amosaron una mayor rellación colos derechos de les entidaes neutrales. Nunca entró a valir.

Ver tamién editar

Notes y referencies editar

  1. 1,0 1,1 1,2 The Program for Humanitarian Policy and Conflict Research at Harvard University, "Brief Primer on IHL," Accessed at http://ihl.ihlresearch.org/index.cfm?fuseaction=page.viewpage&pageid=2083
  2. http://etext.virginia.edu/etcbin/toccer-new id=KjvDeut.sgm&images=images/modeng&data=/texts/english/modeng/parsed&tag=public&part=20&division=div1
  3. http://etext.virginia.edu/etcbin/toccer-new2?id=KjvDeut.sgm&images=images/modeng&data=/texts/english/modeng/parsed&tag=public&part=21&division=div1
  4. Al-Muwatta; Book 21, Number 21.3.10.
  5. Aboul-Enein, H. Yousuf and Zuhur, Sherifa, Islamic Rulings on Warfare, p. 22, Strategic Studies Institute, US Army War College, Diane Publishing Co., Darby PA, ISBN 1-4289-1039-5
  6. Buchner, 2015, páxs. 176-177.
  7. http://publicaciones.defensa.gob.es/pprevistas/025f896b-fb63-65ab-9bdd-ff0000451707/index.html#/112/
  8. See e.g., Grant R. Doty, "THE UNITED STATES AND THE DEVELOPMENT OF THE LAWS OF LAND WARFARE" in 156 Military Law Review 224 (1998) - https://www.jagcnet.army.mil/JAGCNETINTERNET/HOMEPAGES/AC/MILITARYLAWREVIEW.NSF/20a66345129fe3d885256y5b00571830/6d99151y5dc7d05085256y5b00577b0d/$FILE/ATTR2A48/Volume156Doty.pdf.
  9. GEOFFREY BEST, HUMANITY IN WARFARE 129 (1980).
  10. 2 L. OPPENHEIM, INTERNATIONAL LAW §§ 67-69 (H. Lauterpacht ed., 7th ed. 1952).
  11. Judgement: The Law Relating to War Crimes and Crimes Against Humanity contained in the Avalon Project archive at Yale Law School.
  12. The Final Report to the Prosecutor by the Committee Established to Review the NATO Bombing Campaign Against the Federal Republic of Yugoslavia: Use of Depleted Uranium Projectiles
  13. Y/CN.4/Sub.2/2002/38 Human rights and weapons of mass destruction, or with indiscriminate effect, or of a nature to cause superfluous injury or unnecessary suffering (backup)
  14. Jefferson D. Reynolds. "Collateral Damage on the 21st century battlefield: Enemy exploitation of the law of armed conflict, and the struggle for a moral high ground". Air Force Law Review Volume 56, 2005(PDF) Page 57/58 "if international law is not enforced, persistent violations can conceivably be adopted as customary practice, permitting conduct that was once prohibited"
  15. Roberts and Guelff References
  16. ICRCTreaties & Documents by date
  17. Joan T. Phillips. List of documents and web links relating to the law of armed conflict in air and space operations, May 2006. Bibliographer, Muir S. Fairchild Research Information Center Maxwell (United States) Air Force Base, Alabama.
  18. Project of an International Declaration concerning the Laws and Customs of War. Brussels, 27 August 1874
  19. Brussels Conference of 1874 - International Declaration Concerning Laws and Customs of War Stockholm International Peace Research Institute Project on Chemical and Biological Warfare
  20. 20,0 20,1 Brussels Conference of 1874 ICRC cites D.Schindler and J.Tomen, The Laws of Armed Conflicts, Martinus Nihjoff Publisher, 1988, pp.22-34.
  21. The Hague Rules of Air Warfare, 1922-12 to 1923-02, this convention was never adopted' (backup site)
  22. Protocol for the Prohibition of the Use of Asphyxiating, Poisonous or Other Gases, and of Bacteriological Methods of Warfare. Geneva, 17 June 1925.
  23. Draft Convention for the Protection of Civilian Populations Against New Engines of War. Amsterdam The meetings of forum were from 29.08.1938 until 02.09.1938 in Amsterdam.
  24. Protection of Civilian Populations Against Bombing From the Air in Case of War, Unanimous resolution of the League of Nations Assembly, 30 September 1938
  25. Explosive remnants of war and international humanitarian law on the website of the International Committee of the Red Cross
  26. by Louise Doswald-Beck San Remo Manual on International Law Applicable to Armed Conflict at Sea 31 December 1995 International Review of the Red Cross non 309, p.583-594
  27. Guidelines for Military Manuals and Instructions on the Protection of the Environment in Times of Armed Conflict 30 April 1996 International Review of the Red Cross non 311, p.230-237
  28. Convention on the Safety of United Nations and Associated Personnel

Bibliografía editar

Enllaces esternos editar