Llingua exipcia media

La llingua exipcia media o más sencillamante, exipciu mediu ye la forma típica del exipciu escritu del aproximao 2000 e. C. al 1300 e. C. (dempués del exipciu antiguu y antes del exipciu tardíu). Caltiénense alredor de 900 xeroglíficos.

Exipciu mediu o clásicu
r n km.t
r
Z1
nkmmt
O49
Faláu en Imperiu Mediu d'Exiptu
Rexón Valle del Nilu
Falantes Llingua muerta
Familia Afro-Asiática

  Nor-eritraica
    Exipcia
      Exipciu clásicu

Alfabetu xeroglífica y hierática
Estatus oficial
Oficial en Nengún país
Reguláu por Nun ta reguláu
Códigos
ISO 639-1 nengún
ISO 639-2
ISO 639-3

Foi mientres l'Imperiu Mediu d'Exiptu cuando s'estableció como llingua oficial y clásica y mientres l'Imperiu Nuevu la llingua, fundamentalmente nos sos contestos alministrativu y epistolar, foi contaminada pol fala vulgar, llamada asina, neoegipcia que aportaría a la llingua oficial hasta ser sustituyida pol exipciu demóticu nel Periodu tardíu d'Exiptu.

A pesar de la evolución al exipciu tardíu dende'l sieglu XIV e. C., l'exipciu mediu caltuvo'l so usu como llingua estándar lliteraria hasta'l sieglu IV. Como tal, ye la variante clásica del exipciu que, históricamente, atraxo más l'atención de la exiptoloxía. Ente que la mayoría del exipciu mediu ta escritu en monumentos por aciu xeroglíficos, tamién s'escribe por aciu una variante cursiva y la hierática rellacionada.

Hai que notar que suel ser habitual referise, equivocadamente y de manera simplaya, que los "xeroglíficos", fueron la primera y más utilizada forma de la llingua exipcia antigua.

Les meyores na comprensión del exipciu mediu deber a Adolf Erman y al so "Escuela de Berlín". Erman tamién publicó la primer gramática d'exipciu mediu en 1894, namái superáu en 1927 pol importante trabayu d'Alan Gardiner. Dende mediaos del sieglu XX, los exiptólogos consideraron que la so comprensión del exipciu mediu yera práuticamente completa, y empezaron a centrase nel exipciu antiguu, pero l'alderique sobre la gramática del exipciu mediu foi vueltu a entamar por Hans Jakob Polotsky y el so "teoría estándar" a partir de 1944.

Bibliografía editar

Ver tamién editar



Referencies editar

Enllaces esternos editar