El lluxu ye'l conxuntu de productos y servicios de preciu eleváu que marquen distinción social y económica, xustamente por ser asequibles pa poques persones. Hai productos intrínsicamente de lluxu, como los de la xoyería, otros que son lluxosos pola so entreseca, como'l caviar prietu y otres que correspuenden a una marca de gama alta, como pieces de ropa o coches.

Mansión de lluxu.
Carru de lluxu.

El lluxu asóciase a los colores mariellu (pol oru) y prietu, poro, estos dos tonos son los que predominen nes anuncies de productos de lluxu. Na mayoría de países, estos bienes tán gravaos con impuestos específicos. Una marca de lluxu pue perder el so valir si se masifica, por eso les empreses especialícense n'ufrir pocos bienes de lluxu a un altu preciu o bien tienen diferentes divisiones, una destinada a los compradores del lluxu y otres pa diferentes sectores comerciales.

El lluxu indica poder económicu y diferenciación y por ello ta presente nos palacios de los gobernantes de diferentes époques. Criticóselu como una ostentación pecaminosa por determinaes corrientes cristianos (como los franciscanos) por coesistir cola probitú y la miseria nuna mesma comunidá.

Exemplos de bienes con versiones de lluxu editar

 
Serviciu de mesa de lluxu - Cubiertos, copes, cacía, mantelería.

Exemplos de servicios que son daos con lluxu editar

 
Llimusina.

L'arte funerariu editar

Dende vieyo emplegáronse pieces d'arte y feletería de lluxu, nos sepulcros de los faraones, reis, papes y persones rescamplaes.