Fantastic Four ye un equipu ficticiu de superhéroes qu'apaez en cómics estauxunidenses publicaos por Marvel Comics. El grupu debutó en The Fantastic Four #1 (Payares de 1961), que ayudó a marcar l'empiezu d'un nuevu nivel de realismu nel Mediu de comunicación de mases mediu. Fantastic Four foi'l primer equipu de superhéroes creáu pol escritor-editor Stan Lee y l'artista Jack Kirby, quien desenvolvieron un enfoque de collaboración al crear cómics con esti títulu qu'usaríen a partir d'entós.

Fantastic Four
The Fantastic Four
Publicación
Primer edición The Fantastic Four #1
(Payares de 1961)
Editorial Marvel Comics
ISBN ISBN 0-7851-1828-4
Conteníu
Tradición Estauxunidense
Xéneru Superhéroes
Direición artística
Creador(es) Stan Lee y Jack Kirby
[editar datos en Wikidata]

Los cuatro individuos asociaos tradicionalmente colos Fantastic Four, quien llograron superpoderes tres la esposición a rayos cósmicos mientres una misión científica al espaciu esterior, son el Sr. Fantásticu (Reed Richards), un xeniu científicu y el líder del equipu, quien puede espurrir el so cuerpu en llargores y formes increíbles; la Muyer Invisible (Susan "Sue" Storm), que s'acabó casando con Reed, y puede faese invisible y más tarde proyeutar poderosos campos de fuercia; l'Antorcha Humana (Johnny Storm), l'hermanu menor de Sue, quien puede xenerar llapaes, arrodiase d'elles, y volar; y la monstruosa The Thing (Ben Grimm), el so gurniador pero benevolente amigu, una ex-estrella del fútbol americano na universidá y el compañeru d'universidá de Reed, según un bon pilotu, quien tien fuercia y resistencia sobrehumana por cuenta de la naturaleza de la so piel similar a roca.

Siendo'l primer títulu d'un equipu de superhéroes producíu por Marvel Comics, ésti formó una piedra angular del ascensu de la compañía nos 60s d'una pequeña división d'una empresa editorial a un conglomeráu de la cultura pop. El títulu pasaría a amosar el talentu de creadores de cómics como Roy Thomas, John Buscema, George Pérez, John Byrne, Steve Englehart, Walt Simonson, y Tom DeFalco, y ye unu de los varios títulos de Marvel orixinarios de la Edá de Plata de los Cómics qu'entá ta en publicación na década de 2010.

Dende la so introducción orixinal en 1961, los Fantastic Four fueron retrataos como una familia daqué disfuncional, pero amorosa. Rompiendo convenciones con otros arquetipos de cómics de la dómina, ellos engarraríen y guardaríen rensíes tanto fondos como pequeños, y evitaríen l'anonimatu y les identidaes secretes a favor del estatus de celebridá. L'equipu tamién ye bien conocíu polos sos alcuentros con personaxes recurrentes como'l malváu monarca Doctor Doom, el devorador de planetes Galactus, el príncipe marín Namor, el viaxeru espacial Silver Surfer, y los estraterrestres camuda-forma de los Skrulls.

Fantastic Four fueron afechos n'otros medios, incluyendo cuatro series animaes y cuatro películes d'aición en vivu.

Trayeutoria editorial editar

Jack Kirby reutilizó elementos de series precedentes como Challengers of the Unknown (1957)

Tres los sos creadores, los sos autores más conocíos son:

  • John Byrne, que revitalizó la serie. La so hestoria más conocida ye "El xuiciu de Galactus".
  • Walt Simonson, en que la so etapa resaltaron los aspeutos de ciencia-ficción de la serie. Destaquen los viaxes interdimensionales y al traviés del tiempu, destacando la orixinalidá del duelu ente'l Dr. Muerte y Mr. Fantásticu, basáu en saltos nel tiempu palantre y escontra tras, pero nel espaciu d'unos minutos.
  • Chris Claremont y Salvador Larroca, destacando la saga na que Reed Richards faise pasar pol Dr. Muerte mientres meses.
  • Carlos Pacheco y Rafael Marín, etapa qu'entemez la torna a los oríxenes (recuperando los traxes orixinales y l'Edificiu Baxter), con detalles novedosos.
  • Mark Waid y Mike Wieringo, etapa rupturista, con un Dr. Muerte apautando con demonios, los Fantastic Four engarraos a una coalición d'exércitos internacional, etc.
  • Jonathan Hickman, quien con dellos artistes revitalizaron la franquicia, devolviendo a los sos personaxes a los sos oríxenes d'esploradores, que la so llinia argumental más famosa sería la muerte de l'Antorcha Humana. Nesti periodu Reed Richards funda la Future Foundation, y convida a Spider-Man a "reemplazar" el llugar vacíu que dexó Johnny Storm (creándose asina un títulu que reemplazaría por 12 númberos al orixinal, conocíu como FF, que siguiría como un títulu paralelu)

De la serie orixinal, salieron otres coleiciones, destacando:

  • Marvel Two-In-One: protagonizada por The Thing y otru personaxe, que diba camudando en cada númberu.
  • The Thing: dedicada namái a The Thing.
  • Fantastic Force: efímera serie, protagonizada por Franklin Richards, temporalmente convertíu n'adultu, y el so grupu.
  • Fantastic Four 2099 ("los Fantastic Four 2099"): los Fantastic Four viaxaben nel tiempu hasta'l 2099. Duró 4 númberos.
  • 4: encuadrada na llinia Marvel Knights, colos mesmos protagonistes que la serie orixinal.
  • FF: Formada primero por Mr. Fantásticu, The Thing, la Muyer Invisible, Spider-Man, el Dr. Doom, el padre de Reed, Franklin y Valeria Richards, y los sos amigos, orixinalmente reemplaza al títulu Fantastic Four pero depués continua como títulu paralelu.
  • FF (Marvel Now): Recién llanzáu, los sos integrantes son Ant Man, She Hulk, Aguamala y una novia de Johnny. Son los sustitutos que dexen los 4 orixinales mientres ellos van a una misión a espacios ensin esplorar.

Fin de la franquicia editar

Por cuenta de la disputa de los derechos cinematográficos ente Marvel y 20th Century Fox, [ensin referencies] Fantastic Four sumieron de la llinia editorial de Marvel Comics, terminando la so serie nel exemplar #645 y cada unu de los personaxes siendo allugáu en distintos títulos de la editorial; Susan Storm xuniéndose a S.H.I.E.L.D., Reed Richards siendo parte de los Illuminati. En Secret Wars, el Doctor Doom vuélvese un dios, tomando como esposa a Susan y a Valeria y Franklin como fíos. Al terminar dichu eventu, la familia Richards convertir nos nuevos Beyonders xunto con Molecule Man. The Thing pasa a formar parte de los Guardians of the Galaxy y Johnny Storm de los Uncanny Inhumans.

Personaxes editar

Fantastic Four ye formáu cuando mientres un vuelu de prueba al espaciu esterior nuna nave esperimental, los cuatro protagonistes son bombardeados por una nube de rayos cósmicos.

Na primer edición, l'equipu fala sobre la nave espacial de Reed Richards volando escontra les estrelles. Na sinopsis orixinal de Stan Lee del cómic, el plan orixinal ye volar a Marte, pero Lee escribe que por cuenta de "la velocidá cola que los comunistes tán progresando nel espaciu, seique ye meyor faer d'esto un vuelu escontra les ESTRELLES, en llugar de namái a Marte, porque cuando sala esta revista a la venta, ¡pue que los rusos yá FIXEREN un vuelu a Marte!"

Al faer un aterrizaxe forzosu de vuelta a la Tierra, los cuatro astronautes atópense tresformaos con nueves y estrañes habilidaes. Los cuatro entós deciden usar los sos poderes pal bien como superhéroes. Nuna esviación significativa de convenciones anteriores de superhéroes, los Fantastic Four nun faen nengún esfuerciu por caltener identidaes secretes, y nel so llugar caltienen un altu perfil públicu y esfruten d'un estatus de celebridá poles sos contribuciones científiques y heroiques a la sociedá. Coles mesmes, ellos a menudos son propensos a aldericar ya inclusive a lluchar los unos contra los otros. A pesar de les sos disputes, los Fantastic Four constantemente demuestren ser "un equipu xunío y terrible en tiempos de crisis."

Magar hubo una serie de cambeos con al respective de l'alliniación del grupu, los cuatro personaxes que debutaron en Fantastic Four #1 siguen siendo'l nucleu y l'alliniación más frecuente.

  • Sr. Fantásticu (Reed Richards), un xeniu científicu, puede espurrir, xirar, y re-formar el so cuerpu a proporciones inhumanes. El Sr. Fantásticu sirvi como la figura paterna del grupu, y ye "apropiadamente pragmáticu, autoritariu, y aburríu". Richards culpar a sigo mesmu pola fracasada misión espacial, sobremanera pola manera na que l'incidente tresformó al pilotu Ben Grimm.
  • La Muyer Invisible (Susan Storm), la novia de Reed Richards (y finalmente esposa) tien l'habilidá de doblar y manipoliar la lluz pa volvese invisible. Ella más tarde desenvuelve la capacidá de xenerar campos de fuercia, que utiliza pa una variedá d'efectos defensivos y ofensivos.
  • L'Antorcha Humana (Johnny Storm), l'hermanu menor de Sue Storm, tien l'habilidá de controlar el fueu, dexándo-y proyeutar fueu dende'l so cuerpu, según el poder de volar. Esti personaxe ta basáu llibremente n'otru personaxe de l'Antorcha Humana publicáu pola predecesora de Marvel, Timely Comics, nos 40s, un androide que podía arrodiase en llapaes. Lee dixo que cuando conceptualizó al personaxe, "pensé que yera una pena que yá nun tuviéramos a l'Antorcha Humana, y esta yera una bona oportunidá pa traelo de vuelta". A diferencia de los compinches adolescentes que lu precedieron, l'Antorcha Humana nes hestories orixinales yera "un típicu adolescente — descaráu, rebalbu, y afectuosamente desagradable." Johnny Storm foi asesináu nel arcu argumental de 2011 "Three", antes de ser traíu de vuelta y axuntase a los reformaos Fantastic Four.
  • The Thing, tamién conocíu como La Cosa o La Mole (Ben Grimm), compañeru de la universidá y el meyor amigu de Reed Richards, foi tresformáu nun monstruosu y descarpado humanoide con piel naranxa de roca y superfuerza. The Thing frecuentemente ta llenu de roxura, autodesprecio y llástima sobre la so nueva esistencia. Él sirve como "una figura de tíu, un amigu al llargu plazu de la familia con una personalidá sópita de Brooklyn, mal calter, y un cáusticu sentíu del humor". Na sinopsis orixinal que Lee dio-y a Kirby, The Thing foi concebíu como "el fuerte", pero col pasu de los años, el personaxe convirtióse en "el miembru más atentu del grupu: honestu, direutu, y llibre de pretensiones".

Fantastic Four tuvieron delles bases d'operaciones distintes, siendo la más notable'l Edificiu Baxter, allugáu na Cai 42 y l'Avenida Madison na ciudá de Nueva York. L'Edificiu Baxter foi reemplazáu pola Four Freedoms Plaza nel mesmu allugamientu tres la so destrucción a manes de Kristoff Vernard, fíu adoptivu del enemigu fundamental del equipu, el Doctor Doom. (Antes de la finalización de la Four Freedoms Plaza, l'equipu tomó residencia temporal na Casona de los Vengadores.) El Muelle 4, un almacén frente al mar, sirvió como la base provisional dempués de que la Four Freedoms Plaza foi destruyida pol ostensible equipu de superhéroes de los Thunderbolts, pocu dempués de la revelación de qu'en realidá yeren l'equipu de supervillanos de los Maestros del Mal amarutaos. El Muelle 4 foi finalmente destruyíu mientres una batalla col supervillano Diablu, dempués de la cual l'equipu recibió un nuevu Edificiu Baxter, cortesía d'unu de los vieyos profesores de Reed Richards, Noah Baxter. Esti segundu Edificiu Baxter foi construyíu na órbita de la Tierra y teletransportado al terrén baldío qu'antes ocupaba l'orixinal.

Personaxes secundarios editar

Aliaos y personaxes secundarios editar

Una serie de personaxes tán estrechamente afiliaos col equipu, comparten complexes hestories personales con unu o más miembros, pero en realidá nunca sostuvieron una membresía oficial. Dalgunos d'estos personaxes inclúin, pero nun tán llindaos a: Namor el Sub-Marineru (enantes un antagonista), Alicia Masters, Lyja, H.Y.R.B.I.Y., Kristoff Vernard (antiguu protexíu del Doctor Doom), Wyatt Wingfoot, la institutriz Agatha Harkness, y los fíos de Reed y Sue, Franklin y Valeria Richards.

Dellos aliaos de los Fantastic Four sirvieron como miembros temporales del equipu, incluyendo a Crystal, Aguamala, Power Man (Luke Cage), Nova (Frankie Raye), She-Hulk, Ms. Marvel (Sharon Ventura), Ant-Man (Scott Lang), Namorita, Nube, y Pantera Negra. Una alliniación temporal de Fantastic Four #347-349 (avientu de 1990-febreru de 1991) consistía de Hulk (na so personalidá "Joe Fixit"), Spider-Man, Wolverine y Ghost Rider (Daniel Ketch).

Otros personaxes notables que tuvieron arreyaos colos Fantastic Four inclúin a Alyssa Moy, Caledonia (Alysande Stuart de la Tierra-9809), la Fuercia Fantástico, los Inhumanos (particularmente los miembros de la familia real: Rayu Negru, Crystal, Aguamala, Gorgon, Karnak, Tritón, y Quexales), Nathaniel Richards (el padre de Reed Richards), Silver Surfer (primeramente un antagonista), Thundra, l'emplegáu de correos Willie Lumpkin, y Uatu el Vixilante.

L'autor Christopher Knowles diz que'l trabayu de Kirby en creaciones como los Inhumanos y Pantera Negra sirvió como "una muestra de dalgunos de los conceutos más radicales na hestoria del mediu".

Antagonistes editar

Escritores y artistes, a lo llargo de los munchos años, crearon una variedá de personaxes pa desafiar a los Fantastic Four. Knowles diz que Kirby ayudó a crear "un exércitu de villanos que la so roxura y poder destructivu nunca fueren vistos antes," y "que'l so impulsu principal ye entartallar al mundu." Dalgunes de les enemistaes más antigües y frecuentes del equipu arreyaron a enemigos tales como l'Home Atopo, los Skrulls, Namor l'Home Submarín, el Doctor Doom, l'Amu de les Marionetes, Kang el Conquistador / Caña-Tut / Immortus, Blaastar, los 4 Retadores, Annihilus, Galactus, y Klaw. Otros antagonistes prominentes de los Fantastic Four incluyeron a Magu, l'Home Imposible, la Pantasma Colorada, el Pensador Llocu, el Super-Skrull, l'Home Molécula, Diañu, l'Home Dragón, l'Home Psicópata, Ronan l'Acusador, los Siete de Salem, Terrax, Terminus, Hyperstorm, y Lucia von Bardes.

Adautaciones a otros medios editar

Televisión editar

Les hestories gráfiques de los Cuatro Fantásticos supunxeron un ésitu tan atayante, que la compañía Marvel empecipió la busca d'otres formes d'esplotar dicha popularidá comercialmente. Una d'elles foi de xacíu la de realizar una serie d'animación pa la televisión.

  • La primer serie de televisión animada de los Cuatro Fantásticos foi producida por Hanna-Barbera en 1967. Pa ello cuntaron cola collaboración d'Alex Toth y creáronse 20 capítulos que s'emitieron nel programa infantil Saturday Morning Tv, emitíu pola cadena Estauxunidense CBS.
  • La segunda serie de Televisión foi Fantastic Four esta foi producida por NBC en 1978. Nesta serie, el personaxe de L'Antorcha Humana foi sustituyíu pol robot H.Y.R.B.I.Y.
  • A esta, siguieron otra serie en 1996 de 26 episodios estremaos en dos temporaes y distribuyida por 20th Television, y Fantastic Four: World's Greatest Heroes de 2006, una serie de 26 capítulos producida por Cartoon Network, gracies a los derechos qu'entá tien Hanna-Barbera dende la década de los 70's.
  • Apaecen na primer temporada de Los Vengadores: los Héroes más poderosos de la Tierra. Les apaiciones más espansives atopar nel episodiu La Guerra Privada del Doctor Doom, nel que los Vengadores xunir a los Fantastic Four pa lluchar contra'l supervillano titular, y nel episodiu final de la segunda temporada, nel que los grupos xunir pa lluchar contra Galactus. La Mole convertir en miembru de los Nuevos Vengadores nel episodiu 23 de la temporada 2.
  • Spider-Man menta al Edificiu Baxter n'Ultimate Spider-Man na primer temporada, l'Episodiu Embaxo L'Escarabayu.
  • Los 4, apaecen xuntos na primer temporada de Hulk and the Agents of S.M.A.S.H., episodiu, Bisarmes nunca más. Los Axentes de SMASH ayuden a los Cuatro Fantásticos a atayar la Invasión Tribbitita.

Cine editar

  • Tamién se producieron les películes Fantastic Four y Fantastic Four y Silver Surfer.
  • El 21 d'agostu de 2009, 20th Century Fox anunció'l reinicio de la franquicia de Fantastic Four.[1] En xineru de 2015 lliberóse'l primera teaser tráiler de la cinta, que estrénose'l 7 d'agostu de 2015.[2] En febreru de 2014, revelóse que Michael B. Jordan interpretaría a Johnny Storm / L'Antorcha Humana y Kate Mara sería Sue Storm / La Muyer Invisible. En marzu de 2014, foi confirmáu que Miles Teller y Jamie Bell interpretaríen a Reed Richards / Mr. Fantásticu y a Ben Grimm / The Thing, respeutivamente.[3] N'abril de 2014, Variety informó que Toby Kebbell fadría de Doctor Doom.[4][5] La película esta basada na serie Ultimate Fantastic Four.[6] Cuatro Fantásticos foi estrenada'l 7 d'agostu de 2015.
  • Una secuela d'esta película foi anunciada pal 14 de xunetu de 2017.[7][8] Sicasí debíu al fracasu en taquilla y en crítiques de la película, la secuela poner nun estáu indefiníu, ente que'l xefe en distribución doméstica en Fox Chris Aronso comentó que magar los probes resultaos entá la compañía esta "comprometida" colos personaxes: "anque tamos decepcionaos, permanecemos comprometíos a estos personaxes y tenemos enforma qu'esperar del nuesu universu Marvel."[9] En payares de 2015 Fox esanició oficialmente la secuela de la so fecha d'estrenu nel 2017.[10] Cola compra del 39% de 21st Century Fox per parte de The Walt Disney Company, los personaxes tornaron a Marvel.[11]

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Fleming, Michael (31 d'agostu de 2009). «Fox Sets Fantastic Reboot». Variety. Archiváu dende l'orixinal, el 26 de mayu de 2013.
  2. «Publiquen primer tráiler de “Fantastic Four”». Consultáu'l 30 de xineru de 2015.
  3. Vejvoda, Jim (8 de marzu de 2014). «Miles Teller on What Appealed to Him About The Fantastic Four Reboot». IGN. Consultáu'l 8 de marzu de 2014.
  4. «Toby Kebbell to Play ‘Fantastic Four' Villain Doctor Doom (EXCLUSIVE)». Variety (1 d'abril de 2014). Consultáu'l 1 d'abril de 2014.
  5. [1]
  6. Kroll, Justin (19 de febreru de 2014). «‘Fantastic Four' Cast Revealed». Variety. Consultáu'l 20 de febreru de 2014.
  7. Couch, Aaron (20 de marzu de 2014). «Fox Sets Dates for 'Wolverine,' 'Fantastic Four' Sequels». The Hollywood Reporter. Consultáu'l 21 de marzu de 2014.
  8. Couch, Aaron (20 de marzu de 2014). Fox Sets Dates for 'Wolverine,' 'Fantastic Four' Sequels. The Hollywood Reporter. http://www.hollywoodreporter.com/heat-vision/fox-sets-dates-wolverine-fantastic-690143. Consultáu'l 21 de marzu de 2014. 
  9. «BOX OFFICE: FANTASTIC FOUR Flops Overseas As Fox Says They're Still "Committed" To Franchise» (inglés). Comic Book Movie (9 d'agostu de 2015). Consultáu'l 9 d'agostu de 2015.
  10. Perry, Spencer (24 de payares de 2015). «Fantastic Four Sequel Pulled from Fox Schedule». Superhero Hype!. Consultáu'l 25 de payares de 2015.
  11. http://warp.la/x-men-fantastic-4-marvel-cinematic-universe-172587

Enllaces esternos editar