El Palaciu Nacional de los Inválidos ye un complexu arquiteutónicu asitiáu nel séptimu distritu de París, cerca de la Escuela Militar. Creáu orixinariamente como residencia real para soldaos y militares franceses retiraos, ye especialmente conocíu por allugar los restos mortales del emperador Napoleón.

Los Inválidos
 Monumentu históricu
hôtel des Invalides (fr)
complejo de edificios (es) Traducir
Llocalización
PaísBandera de Francia Francia
Organización territorial Francia metropolitana
RexónBandera de Islla de Francia Islla de Francia
Departamentu Sena (es) Traducir
Coleutividá territorial francesa con estatus especial París
Distritu municipal VII Distritu de París
Barriu alministrativu Invalides (es) Traducir
Coordenaes 48°51′18″N 2°18′45″E / 48.855°N 2.3125°E / 48.855; 2.3125
Los Inválidos alcuéntrase en Francia
Los Inválidos
Los Inválidos
Los Inválidos (Francia)
Historia y usu
Apertura1671
Comisariu Lluis XIV de Francia
Usu muséu
hospital
hogar de retiro (es) Traducir
ilesia
mausoléu
Usuariu Musée de l'Armée
Musée des Plans-Reliefs (en) Traducir
Museo de la Orden de la Liberación (es) Traducir
gobernador militar de París (es) Traducir
Governor of Les Invalides (en) Traducir
Orde de la Lliberación
Institution Nationale des Invalides (en) Traducir
National Office for Veterans and Victims of War (en) Traducir
Historial Charles de Gaulle (es) Traducir
Arquiteutura
Arquiteutu/a Libéral Bruant (es) Traducir
Jules Hardouin-Mansart (es) Traducir
Estilu arquiteutura clásica
arquiteutura barroca
Patrimoniu
Mérimée ID PA00088714
Instalaciones
Formáu por cúpula de los Inválidos (es) Traducir y Cathédrale Saint-Louis-des-Invalides (en) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

 
Vista de Los Inválidos dende l'aire.
 

El complexu de Invalidar 039;' respuende a la voluntá del rei Lluis XIV de Francia, qu'ordenó la so construcción el 24 de febreru de 1670, col enfotu de que les instalaciones ufiertaren abellu pa los veteranos inválidos de guerra que quedaben ensin llar. Los planos son de Libéral Bruant, y la construcción foi llevada a cabu por Jules Hardouin-Mansart. La construcción de los edificios principales desenvolver ente marzu de 1671 y febreru de 1674; el conxuntu foi operativu y empezó a allugar antiguos soldaos a partir de payares d'esi añu. La construcción de la ilesia, sicasí, tuvo qu'aplazase y foi completada n'agostu de 1706, tres trenta años d'obres.

El 14 de xunetu de 1789 foi asaltáu polos revolucionarios franceses.

En 1840, los restos de Napoleón Bonaparte fueron treslladaos de la islla de Santa Lena a París, por iniciativa del rei Lluis Felipe I de Francia, y depositaos en Invalidar 039;'. Dende 1940, el mausoléu imperial contién tamién los restos del so fíu Napoleón II, no que foi una cesión d'Adolf Hitler al gobiernu collaboracionista de Vichy. Tamién se caltienen ellí los restos del hermanu de Napoleón Xosé I d'España, según los de dellos mariscales, ente ellos Lyautey, Foch y Leclerc.[1]

Instituciones editar

 
-y plan de l'Hôtel des Invalides

     Cúpula de los Inválidos      Catedral de San Luis de los Inválidos      Muséu del Exércitu      Muséu de los planos en relieve      Muséu de la Orde de la Lliberación

     Institución nacional de los Inválidos      Gobernador de los Inválidos            Cancillería de la Orde de la Lliberación      Oficina nacional d'antiguos combatientes y víctimes de guerra

Museo y monumentos nacionales editar

  • Muséu del Exércitu (Musée de l'Armée).
    • Mausoléu de Napoleón. El mausoléu ta entamáu alredor de los restos mortales del emperador Napoleón I, asitiaos nel centru d'una cripta circular en redol a la cual glósense les fazañes y los llogros del so reináu. Na mesma cripta, anque en llugares menos espuestos, tán soterraos tamién los xenerales Duroc, Bertrand y Lasalle. Nel pisu cimeru a la cripta, dende'l que puede reparase el sepulcru imperial, tán espuestos los sarcófagos de Xosé I d'España y Jerôme Bonaparte, hermanos de Napoleón; Napoleón II, fíu de Napoleón; y el mariscales Foch y Lyautey, en distintos compartimientos llaterales.
    • Memorial de Charles de Gaulle.
  • Muséu de la Orde de la Lliberación (Musée de l'Ordre de la Libération).
  • Muséu de Planos y Relieves (Musée de Plans et Reliefs).

Templos relixosos editar

 
San Luis de Los Inválidos.

Como yá se mentó, la ilesia de los Inválidos foi construyida con posterioridá a los edificios principales, por cuenta de la insatisfaición del rei Lluis XIV cola primer propuesta presentada pol arquiteutu Libéral Bruant. Lluis XIV deseyaba una construcción que dexara l'asistencia a la mesma misa de los soldaos y del propiu rei, pero ensin que'l soberanu tuviera qu'entemecese colos soldaos. Finalmente, Jules Hardouin-Mansart dio solución al problema estremando'l proyeutu orixinal de templu en dos ilesies separaes, anque dotaes de continuidá arquitectónica: la ilesia Saint-Louis-des-Invalides, llamada "ilesia de los soldaos"; y la ilesia del Domo (Église du Dôme), pa la oración del monarca y la realeza.

Servicios a antiguos combatientes editar

  • Direición Xeneral de la Oficina Nacional d'Antiguos Combatientes y Víctimes de Guerra (Office Nationale d'Anciens Combatants et Victimes de Guerre, ONAC) del Ministeriu francés de Defensa.
  • Hospital militar Hôpital des Invalides.

Accesu editar

Galería editar

Referencies editar

  1. «Commémorations du 60ème anniversaire de la libération de Paris...» (francés). Deutsche Welle 25.08.2004. Archiváu dende l'orixinal, el 7 de febreru de 2009. Consultáu'l 18 d'avientu de 2007.

Enllaces esternos editar