Lower Manhattan o So Manhattan ye la parte más meridional de la islla de Manhattan, la islla principal y el centru de los negocios y el gobiernu de la ciudá de Nueva York. Lower Manhattan defínese comúnmente como la mayoría de la zona delimitada al sur de la isla. Llenda al oeste col ríu Hudson, al este col ríu Este, al sur col puertu de Nueva York y cola Cai 42 al norte. Cuando se refier específicamente a la parte baxa del distritu de negocios de Manhattan y la so contorna, la frontera norte ye comúnmente designada pela vía d'aproximao un quilómetru y mediu al sur de la Cai 14 y una milla al norte de la islla del estremu sur.

Lower Manhattan n'abril de 2012

En Lower Manhattan atópense Wall Street, el Conceyu, el Distritu Financieru y la Zona cero. Ye'l cuartu centru de negocios más grande d'Estaos Xuníos, dempués del Midtown, el Chicago Loop y Washington D. C. Esta zona foi especialmente afeutada polos ataques terroristes del 11 de setiembre de 2001, cuando fueron baltaes les Torres Ximielgues.

Lower Manhattan vistu dende Jersey City.
Lower Manhattan vistu dende Jersey City.

Lower Manhattan tamién ye una de les zones más actives de Nueva York. Ellí, amás de Wall Street, tamién se topen cerca Little Italy y Chinatown.

Historia editar

 
Vista de Lower Manhattan dende Brooklyn Heights
 
Estación del Ferry en Lower Manhattan.
 
Lower Manhattan
 
Lower Manhattan
 
Escampada del Muelle 15
 
El Peking en Muelle 16

Los holandeses establecieron los primeros asentamientos europeos en Manhattan na Zona, al sur de la isla. La primera fortaleza, construyida en Battery Park pa protexer a Nueva Holanda. La Zona sigue siendo una de les poques partes de Manhattan onde la rede de distribución de les cais ye en gran midida irregular. A lo llargo de les primeres décades de los años 1900 l'área esperimentó una puxanza de la construcción, con grandes torres como Woolworth Building.

Na década de 1950 construyéronse dellos edificios nuevos nel baxu Manhattan, ente otros un edificiu de 11 pisos en 156 William Street, en 1955; un edificiu d'oficines de 27 pisos en 20 Broad Street, unu de 12 pisos en 80 Pine Street; un edificiu de 26 pisos en 123 William Street, y dalgunos otros en 1957. A finales de la década, el baxu Manhattan taba económicamente ablayáu, en comparanza col Midtown Manhattan, que taba na so puxanza. David Rockefeller fixo esfuercios por anovar la zona del baxu Manhattan cola construcción de la nueva sede d'el so bancu. Dempués de les negociaciones col gobernador de Nueva Jersey, Richard J. Hughes, l'Autoridá Portuaria terminó de decidir la construcción del World Trade Center nun sitiu a lo llargo del ríu Hudson y el West Side Highway, en llugar del sitiu cerca del East River.

Mientres gran parte de la so historia, la zona sur de la cai Chambers foi principalmente un distritu comercial. En 1960 había aproximao 4000 habitantes que vivíen nel centru de la ciudá. Esto llevó a la construcción del Battery Park City, un barriu modernu a veres del ríu Hudson. Ellí viven munchos de los residentes del baxu Manhattan. La construcción empezó en 1980 col Centro de Comerciu Mundial. Ye'l primer complexu que se va completar en Battery Park City; foi termináu en 1983. El Centro Financieru Mundial ye la pieza central del proyeutu, que consta de cuatro torres de luxu. Col cambéu de sieglu, Battery Park City taba na so mayor parte termináu, cola esceición de delles construcciones en cursu na cai West Street.

Dende principios del sieglu XX, el Baxu Manhattan foi un importante centru pa les artes y les actividaes d'ociu. Greenwich Village ye un centru de cultura dende la primer década del sieglu hasta la década de 1980. Munches galeríes d'arte atópase en SoHo ente los años 1970 y principios de 1990; güei, el Baxu Manhattan ye la sede de munches compañíes de teatru alternativu, que constitúin el corazón de la Off-Off-Broadway. Dende'l cambéu de sieglu, el distritu ganó una reputación como'l barriu de moda de Nueva York.

Futuru de la zona editar

Dempués de los ataques del 11 de setiembre del 2001, el Baxu Manhattan perdió gran parte del so economía y espaciu d'oficines. Magar l'área de la economía recuperóse significativamente, en febreru de 2008, la enorme cortil una vegada ocupáu pol World Trade Center siguía tando subdesendolcáu.[ensin referencies] El Lower Manhattan Development Corporation tien planes pa reconstruyir el centru de Manhattan, con nueves cais, edificios y espacios d'oficina.

Referencies editar

Enllaces esternos editar