Lucille La Verne

actriz estauxunidense

Lucille La Verne (7 de payares de 1872Nashville – 4 de marzu de 1945Culver City), foi una actriz conocida poles sos apaiciones en silenciu, regañando, y en roles vengatibles nes primeres películes en color, según polos sos trunfos na escena americana.

Lucille La Verne
Vida
Nacimientu Nashville7 de payares de 1872[1]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Muerte Culver City4 de marzu de 1945[1] (72 años)
Sepultura Cementerio Inglewood Park (es) Traducir
Causa de la muerte cáncanu
Oficiu actriz de teatru, actriz de cineactriz de voz
IMDb nm0479164
Cambiar los datos en Wikidata

La Verne nació en Nashville, Tennessee, como Lucille Mitchum.[2] Empezó la so carrera de bien neña, el 4 de xunetu de 1876, actuando nuna obra de teatru local pel branu. Esta producción llamóse "Centenariu", porque se cumplíen 100 años de la independencia de los Estaos Xuníos, y Lucille actuaba d'extra, xunto con otros neños del corru de xuegos que teníen d'interpretar. Siguió repitiendo cada añu del so niñez en diches obres branices. Siendo yá adolescente, realiza actuaciones en pequeñes xires de teatru. Cuando tuvo catorce años interpretó Julieta y Lady Macbeth. La so capacidá pa desempeñar casi cualquier papel rápido llamó l'atención de les compañíes más prolífiques, y fixo'l so debú en Broadway en 1888. Depués convirtióse en dama de la escena, polo que trabayó en delles de les meyores compañíes n'América, anotando trunfos en San Francisco y Boston, ente otres ciudaes. Finalmente, ella actuó con ésitu cola so propia compañía de teatru.

Na etapa de Nueva York, foi conocida pola so variedá y versatilidad. Ente los sos ésitos en Broadway, tuvo roles principales en La cabaña del tíu Tom, Siete díes, y Los dos nubes. Tamién foi conocida polos sos papeles tipu blackface (cara pintada de negru). El so mayor trunfu d'esta etapa producir en 1923, cuando bordó el papel de la viuda Caggle na esitosa obra Sun-Up. Ente la xira de Broadway, la d'EE.XX., y la xira europea, La Verne ufiertaría más de 3000 actuaciones. Tamién trabayó en Broadway como dramaturga y Direutor de teatru direutora. A finales de 1920, un teatru de Broadway llamóse como ella mientres un curtiu espaciu de tiempu.

Ella fixo'l so debú en cine en 1914. La so obra más conocida (y el so últimu trabayu) ye la de la voz de la malvada Reina Grimhilde, y tamién de la so alter ego, la vieya bruxa de Snow White and the Seven Dwarfs de Disney en 1937. Ella foi tamién modelu de la Reina Grimhilde, nel pasaxe nel que se tresformó a sigo mesma en la vieya bruxa pa dar a Blancanieve la mazana envenenada. (La so paecencia cola bruxa puede reparase en Little Caesar (1931), nel que la Sra. La Verne desempeña'l papel de María Madalena, según la película de MGM de la versión de la célebre novela de Charles Dickens "Hestoria de dos ciudaes", na que desempeña'l papel d'un aliada de la Sra. Defarge llamada La Vengación.) Morrió en Culver City, California, dempués de sufrir un cáncer. El so sepultura foi alcontrada nel Campusantu Inglewood Park.

Enllaces esternos editar

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 28 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. Find a Grave