Luis Alberto Riart Vera (21 de xunetu de 1880Esquina (es) Traducir – 1 d'ochobre de 1953Asunción) foi un abogáu paraguayu. Foi presidente del Paraguái dende'l 17 de marzu de 1924 al 15 d'agostu de 1924.

Luis Alberto Riart
Presidente de Paraguái

17 marzu 1924 - 15 agostu 1924
Eligio Ayala - Eligio Ayala
Vida
Nacimientu Esquina (es) Traducir21 de xunetu de 1880
Nacionalidá Bandera de Paraguái Paraguái
Muerte Asunción1 d'ochobre de 1953 (73 años)
Sepultura Cementerio de la Recoleta (es) Traducir
Estudios
Estudios Universidá Nacional d'Asunción
Oficiu políticu, diplomáticu, socióloguabogáu
Premios
Creencies
Partíu políticu Partido Liberal (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Primeros años editar

Nació na llocalidá arxentina d'Esquina, en Corrientes, el 21 de xunu de 1880 y anicióse colos sos padres, el catalán Geróni Riart y la paraguaya Gregoria Vera más tarde en Villa Florida, Paraguái. Ellí trescurrió la so infancia y realizó los sos estudios primarios.

La secundaria y los sos estudios universitarios realizar na capital, Asunción, onde tamién llogra'l so títulu de doctor en Derechu y Ciencies Sociales.

Al igual que Manuel Gondra, Riart pudo nacionalizarse paraguayu y exercer dafechu tolos sos derechos políticos inclusive ser presidente de la República en virtú a una llei implementada darréu a la Guerra de la Triple Alianza. Dicha llei otorgaba nacionalidá paraguaya plena a tou nacíu nel esterior que tuviera padre o madre paraguayo nativos.

Tuvo casáu con Adela Bello y Finó n'Asunción el 1º d'ochobre de 1953.

El so Gobiernu editar

Ante l'arrenunciu d'Eligio Ayala faise cargu de la xestión alministrativa del Estáu'l 17 de marzu de 1924, onde-y tocó gobernar hasta'l 15 d'agostu del mesmu añu (cuatro meses y ventinueve díes). Esto facer por que Ayala presentárase como candidatu efectivu a la presidencia de la República. Tuvo como collaboradores a: Belisario Rivarola, como ministru del Interior; Rogelio Ibarra, en Rellaciones Esteriores; Lisandro Díaz de León, en Xusticia, Cultu ya Instrucción Pública; Eliseo Da Rosa, en Facienda y el coronel Manlio Schenoni Llugo en Guerra y Marina. En materia educativo enllenó cátedres vacantes cola ayuda de la profesora encarnacena Clementina Irrazábal y el teniente primeru Juan Manuel Garay.

Vida de docente editar

En mayu de 1924 el gobiernu reconoz nel nuesu país a dellos docentes egresados de la Escuela Normal de Barrero Grande y asimilar a la categoría de profesor al distinguíu pedagogu cordillerano don Pedro Aguilera. Incorpórase, a la Escuela de Comercios, carreres como la consular, la de traductor públicu y la de peritu calígrafu, depués de prorrogase la vixencia del plan d'estudios de dicha institución.

Ente 1906 y 1916 desempeñóse como presidente del Institutu Paraguayu. En 1913 participó de la fundación de la Unión Patriótica, nucleación favorecida pola referida entidá y que la so titularidá exerz juntamente con don Emilio Aceval. Tuvo al frente del Institutu d'Alta Cultura Paraguayu- Arxentín.

Obres editar

Foi Ministru de Facienda, dos veces Ministru del Interior, Ministru de Guerra , Marina y Canciller. Asume como Presidente Provisional de la República dende'l 17 de marzu hasta'l 15 d'agostu de 1924. Siendo Canciller tocó-y roblar en 1935 el protocolu de paz Riart – Elio, pol cual remataron les disputes de llendes con Bolivia. En 1913 foi integrante de la Comisión de Códigos; en 1916 foi ministru del Interior de Manuel Franco con José P. Montero, por desalcuerdos que tuvo con Montero, arrenunció'l 25 d'agostu de 1919.

El 12 d'abril de 1923 foi designáu ministru de Facienda nel gabinete provisional de Eligio Ayala. En 1924 foi Interín de Guerra y Marina. En 1931 cumplió les mesmes funciones na fugaz xestión de González Navero, hasta xineru de 1932. José P. Guggiari designar direutor d'Economía.

Ente 1935 y 1936 foi ministru de Rellaciones Esteriores d'Eusebio Ayala, siendo antes, el 12 de xunu de 1935, firmante del históricu protocolu (Riart- Elío) de paz con Bolivia. El 21 de xunetu de 1938 suscribe cola delegación paraguaya el tratáu de paz, amistá y llendes col mesmu país. En 1939 asume la vicepresidencia de la república'l 15 d'agostu, mientres el mandatu inicial del Xeneral Estigarribia.

Lideralgu políticu editar

El 8 d'agostu de 1904 integra la llista de los que s'abeluguen en terrén arxentín depués de revelase na capital los entamos del movimientu que remataría bélicamente. Participó del pactu d'unión ente los segmentos cívico y radical, integrándose antes a la comisión central d'esti grupu. En 1928 se candidata na convención del so partíu, pero pierde, anque por pocos votos.

Acompañó al Gobiernu Mariscal Estigarribia como Vicepresidente, hasta'l so yo napoleónicu” del 11 de febreru de 1940, depués allóñase a raigañu del golpe d'Estáu del 18 de febreru de 1940 perpetáu por Gral Morinigo. El Dr. Luis Alberto Riart, dientro de los sos principios lliberales, nun pudo aceptar de munches situaciones.


Predecesor:
Eligio Ayala
 
Presidente de la República de Paraguái

1924
Socesor:
Eligio Ayala
Predecesor:
Raúl Casal Ribeiro
 
Vicepresidente de la República de Paraguái

1939 - 1940
Socesor:
Cargu vacante (1940 - 1993)
Ángel Seifart

Referencies editar

Enllaces esternos editar