Luisa Carlota de Borbón-Dos Sicilies

política española (1804–1844)

Luisa Carlota de Borbón-Dos Sicilies y Borbón. (24 d'ochobre de 1804Portici (es) Traducir – 29 de xineru de 1844Palacio de la infanta Carlota (es) Traducir), yera princesa del Reinu de les Dos Sicilies, siendo la fía de Francisco I de les Dos Sicilies y de María Sabela de Borbón, foi hermana de Fernandu II de les Dos Sicilies y de María Cristina de Borbón-Dos Sicilies, tía y suegra de la reina Sabela II d'España puesto que'l primoxénitu del so matrimoniu con Francisco de Paula de Borbón, Franciscu d'Asís de Borbón casóse con ella. Tamién foi madre d'Enrique de Borbón, muertu pol primu de Luisa, Antonio d'Orleans.

Luisa Carlota de Borbón-Dos Sicilies
Vida
Nacimientu Portici (es) Traducir[1]24 d'ochobre de 1804[2]
Nacionalidá España [1]
Reinu de les Dos Sicilies
Residencia Palacio de la infanta Carlota (es) Traducir
Muerte Palacio de la infanta Carlota (es) Traducir[1]29 de xineru de 1844[2] (39 años)
Sepultura Panteón de Infantes[1]
Familia
Padre Francisco I de las Dos Sicilias
Madre María Isabel de España
Casada con Francisco de Paula de Borbón (1819 – valor desconocíu)[1]
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Casa de Borbón-Dos Sicilias (es) Traducir
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu política
Cambiar los datos en Wikidata
Florentino Decraene: La infanta Luisa Carlota de Borbón, acuarela sobre marfil, Madrid, Muséu del Romanticismu.

Biografía editar

Luisa Carlota nació en Nápoles, y como la mayor parte de les nueves princeses de la dómina, casóse a bien temprana edá y por razones d'estáu. El 12 de xunu de 1819, con tan solo 14 años, la princesa casóse col so tíu, l'infante Francisco de Paula de Borbón; dende entós ostentó'l títulu de infanta d'España; la pareya tuvo los siguientes fíos:

Desempeñó un papel decisivu nes hores d'agonía de Fernandu VII en 1832. Alvertida de que'l rei anulara de forma secreta ya inducíu nel so llechu de muerte la Pragmática Sanción que derogaba la Llei Sálica, dexando asina la socesión de la corona al infante Carlos María Isidro en desterciu de les sos propies fíes (sobrines de Luisa Carlota), la infanta fixo llamar al ministru Tadeo Calomarde por que-y amosara l'orixinal de tal documentu. Puesta ante'l pergamín, garrólu, resgólu y tirólu al fueu. Al ver que'l ministru intentaba recuperar el documentu, la infanta solmenó-y dos bofetadas que pasaron a la historia. Con gran cortesía, el ministru retrucó: «Señora, manes blanques nun ofienden».

Pasáu l'incidente, el rei recuperóse y dio plenos poderes a la so esposa, que poco dempués sería rexente del reinu. Mientres esti periodu la infanta goció de gran ascendiente ente'l rei y la so hermana la reina.

Cuando la so hermana convertióse en reina gobernadora l'amistá ente los dos foise deteriorando hasta terminar en total rivalidá. Foi exiliada a Francia y dende ellí patrocinaba libelos publicaos en Madrid contra María Cristina, criticándola pol so matrimoniu con Fernando Muñoz. Morrió en Madrid el 29 de xineru de 1844.

La infanta foi una muyer ambiciosa que deseyaba asitiar a unu de los sos fíos nel tronu español. Sicasí, la so temprana muerte a los 39 años torgó-y guardar el matrimoniu del so primoxénitu, Franciscu d'Asís de Borbón, cola so sobrina, la reina Sabela II d'España. El so home volvió contraer matrimoniu en 1852. Ta soterrada en San Lorenzo de El Escorial.

Distinciones honorífiques editar

Ancestros editar

Ver tamién editar

Enllaces esternos editar