Madonna Sixtina (Rafael)

pintura de Rafael Sanzio

La Madonna Sixtina ye un cuadru del artista renacentista italianu Rafael pintáu aproximao ente 1513 y 1514. Caltenerse na Gemäldegalerie Alte Meister de Dresde (Alemaña).

Obra artísticaMadonna Sixtina
Sixtinische Madonna
Tipos pintura
Artista Raffaello Sanzio
Añu 1512 ↔ 1513
Periodu Alto Renacimiento (es) Traducir
Xéneru arte sacro
Estilu Alto Renacimiento (es) Traducir
Material pintura al oleu y Llenzu
Dimensiones 269,5 (Alçada) × 201 (Amplada) cm
Coleición
80x80px|link=Raphael's Cherubs (en) Traducir
Gemäldegalerie Alte Meister (es) Traducir
Catalogación
Códigu muséu  Gal.-Nr. 93
Catálogu Las pinturas más famosas del mundo (es) Traducir:(18)
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

Créese que'l cuadru foi pensáu pa decorar la tumba del Papa Julio II, pos San Sixto yera'l Santu Patrón de la familia Della Rovere y Sta. Bárbara y los dos ánxeles (na parte inferior del llenzu) simbolicen la ceremonia del funeral.

L'oleu tuvo nel conventu de S. Sixto en Piacenza hasta que foi vendíu en 1753 polos monxos a Augusto III de Polonia, quien pagó por él 25.000 escudos romanos. Dende 1754 atoparse na Gemäldegalerie Alte Meister de Dresde (Alemaña). Tres la Segunda Guerra Mundial foi treslladáu a Moscú, pero darréu foi devueltu a Dresde.

Analís editar

El llenzu de la Virxe, el Neñu Jesús, San Sixto y Santa Bárbara caracterizarse pol espaciu imaxinariu creáu poles mesmes figures, que tán de pies sobre una cama de nubes, arredolaes por un gran telón abiertu. La figura de la Virxe tresmite la sensación de tar baxando del espaciu celestial escontra'l mundu real, nel que'l cuadru ta colgáu. El xestu de S. Sixto y la mirada de Santa Bárbara paecen dirixise a daquién que ta detrás de la balaustrada na parte inferior del cuadru (quiciabes un creyente). La tiara papal, posada sobre dicha balaustrada, sería'l nexu d'unión ente l'espaciu pictóricu y lo real.

Xeneraciones de visitantes a la Gemäldegalerie de Dresde quedaron fondamente impresionaos pola forma na que Rafael representó a la Virxe nesta pintura. Reproducióse numberoses vegaes, hasta'l puntu de qu'esta Madonna de San Sixto ye un prototipu, la imaxe idealizada de la Virxe María, acentuando'l so calter espiritual. Otra manera, el detalle de los pequeños ánxeles que tán sobre la balaustrada, conocíos como Anxelinos, foi reproducíu y versionado en numberoses ocasiones.

La Virxe apaez dende detrás d'una cortina, confiada y aun así dubiosa. La cortina apurre la ilusión de despintar la so figura de los güeyos del espectador y coles mesmes de ser capaz de protexer la pintura de Rafael.

El nome de San Sixto provién de la pallabra llatina que significa «seis» o «sestu», y hai seis figures nel llenzu.

Nesti cuadru, Rafael, al traviés d'un procesu de depuración iconográfica que llibera'l cuadru d'elementos accesorios, representa non la visión de lo divino per parte de los devotos, sinón lo divino qu'apaez y diríxese a los devotos, equí non representaos sinón claramente perceptibles, al traviés de los xestos y les miraes del grupu sagráu al contemplar la tienda y la balaustrada que sirven de puntu de contautu ente lo celeste y lo humano.

Atribuyirse a Correggio la exclamación «¡Yo tamién soi pintor!» cuando vio esta pintura.[1]

Europeana 280 editar

N'abril de 2016, la pintura Madonna Sixtina  foi escoyida como una de les diez más grandes obres artístiques d'Alemaña pel proyeutu Europeana.[2]

Referencies editar

  1. ANGULO ÍÑIGUEZ, Diego: Museo del Prado: pintura italiana anterior a 1600, Madrid: Gredos, 1979.
  2. «Europeana 280 Blog» (inglés). Consultáu'l 30 de mayu de 2016.