Magu[1] provién del persa antiguu maguš por aciu del griegu μάγος y finalmente del llatín magus. El sentíu orixinal de la pallabra magu refierse a los integrantes d'una tribu de Media y depués a los sacerdotes perses. En términos modernos refierse, a una especie d'astrólogu o adivín, que practica maxa, bruxería o bruxería. Comúnmente, "magu" referir a bruxu masculín, y "bruxa" a una bruxa.

Magu
ocupación
ocultista
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

Orixinalmente, un magi yera'l miembru d'una tribu de l'antigua Media que s'ocupaba de les práutiques relixoses y funeraries. Dempués de la conversión d'esta tribu al zoroastrismu fueron consideraos, polos trés imperios perses, guardianes del legáu de Zaratustra (a pesar de qu'introducieron dellos cambeos al mensaxe orixinal). Los magos de Persia fueron incluyendo na so relixón delles temes o elementos de Babilonia, como l'astroloxía, la demonoloxía y la maxa. Nel so ritu relixosu vertíen llibaciones de lleche, aceite y miel sobre una llapada y coles mesmes entonaben rezos y cantares. Llevaben vestidures blanques, tiara, y na mano un fexe de cañes de tamarisco.

Yá nel sieglu I fueron reconocíos como homes sabios y científicos . Los personaxes llegaos d'Oriente y mentaos na Biblia (Mateo 2,1-12) yeren magos nel sentíu orixinal del términu, esto ye, sacerdotes perses; pero más tarde fueron llamaos reis magos en delles tradiciones cristianes anque ensin nenguna evidencia histórica sobre la so realeza.

El cambéu de significáu del términu, que pasa a designar a daquién que practica la maxa o bruxería, deber a l'asimilación que la Ilesia fixo de les creencies y rituales relixosos non cristianos (como los zoroastrianos) cola bruxería y práutiques similares.

Asimov nel so llibru "El Cercanu Oriente", menta que son sacerdotes de les tribus iranies, llamaos magi y que yá que la xente común piensa que los sacerdotes tienen poderes ocultos, magi en caldéu llegó a significar bruxu o magu.

Nun sentíu bien distintu, en dómines recién el títulu de "Magu" asignóse a los artistes que practiquen el ilusionismu, ye dicir a quien realicen xuegos pa crear ilusiones visuales o en cualesquier de los sentíos, asemeyando poderes especiales, con oxetivos recreativos. Esta "maxa" entró a formar parte de les artes escéniques contemporánees.

Na actualidá l'arte de la maxa y l'ilusión ye utilizáu polos magu pa llograr el plasmu y la diversión de los sos espectadores.

Magos na lliteratura moderna editar

Na lliteratura fantástica (sobremanera na fantasía épica) apaecen munches vegaes los magos como persones (incluyendo tamién non solo a humanos sinón tamién a otres races como los elfos) capaces de realizar cualquier cosa col so don.

  • Harry Potter: nesta saga los magos pueden tener una vida máxica pero tamién una vida muggle, términu usáu puramente na serie pa denominar a les persones ensin maxa. De primeres los magos nuevos tienen que dir al colexu pa instruyise nel usu fayadizu de la maxa. Nel llibru, un mozu llamáu Harry Potter va al colexu y apriende sobre la maxa y el mundu máxicu mientres s'enfrenta a los diversos ataques del so enemigu y antagonista de la hestoria, Lord Voldemort. Al pasar el tiempu Harry va convirtiéndose nun magu con grandes habilidaes y colos sos dos amigos Hermione Granger y Ron Weasley realiza un viaxe p'atopar los horrocruxes que guarden cachos de l'alma de Voldemort y asina poder acabar con él.
  • Hestories de Terramar: serie de noveles y cuentos d'Ursula K. -y Guin. Son seique los más humanos de toos. Puede vése-yos cultivando y criando animales o faciendo les xeres más cotidianes. Son simples persones con ciertos poderes sobre la naturaleza. El so poder anicia na so sabiduría y na conocencia de los nomes reales de les coses y poderes naturales. Usen la maxa con sumu cuidu de nun alteriar l'equilibriu. Anque más tarde afayar que daquién usó la maxa pa enllargar la vida más allá de la muerte y l'equilibriu, el mundu la maxa y la vieya paz ente dragones y humanos paez tar en peligru. Tamién el poder máxico, lo mesmo que se tien puede llegase a perder. La maxa tien tamién especializaciones como creación, tresformamientu, invocación, arreglu, etc. Nes obres de LeGuin apaez amás una visión dicotómica ente'l magu y la bruxa. Al magu atribúyese-y poder activu con gran influencia máxica y política, ente que les bruxes atribúyese-yos un poder menor, sobre los pequeños llabores cotidianos o bien un papel pasivu como receptáculu de poder d'espíritos muertos. Ye interesada esta crítica feminista velada que dexa translucir l'autora, siendo la primer muyer escritora d'esti xéneru.
  • Mundodisco, del autor Terry Pratchett: l'autor apurre una visión risible de los magos amosándolos como terriblemente humanos, lo cual implica tolos sos defectos más que les sos virtúes. Son envidiosos y creen en teoríes conspirativas. Nun esiste'l compañerismu por que toos vense como posibles rivales y medradores de los demás. Los magos camuden constantemente por cuenta de la vieya tradición pola qu'un magu xube nel escalafón asesinando al so superior inmediatu. Tanto ye asina, que l'asesinatu considérase causa de muerte natural ente los magos. Dedicar a fumar a espiase, a conspirar y escasamente al cultivu de la maxa. Da la sensación de que'l so poder nun sirve pa casi namás que pa meter en problemes a los demás habitantes del Mundodisco. Rincewind, el magu sobre'l cual Pratchett focaliza les sos obres ye un bruxu ensin capacidá pa la maxa, que'l so únicu interés ye vivir una vida aburrida y ensin sorpreses, que se propón faer de l'aburrición una ciencia y una carrera vital. Pero la causalidá lleva a que la so vida desenvolver nel polu opuestu de les sos ambiciones, viviendo desventures siempres a la fuga, y escapando de la muerte de forma tan increíble como infartante.
  • Dragonlance: nesta saga de fantasía épica los magos estremar en trés dependiendo del color de la so túnica: les túnica blanca (los magos benignos), les túnica colorada (los magos neutrales), y les túnica negra (los magos malinos). Nun principiu, los magos aprendíen a apoderar el so arte y a estudialo nes Torres de l'Alta Bruxería. Había cinco torres, pero dempués del Cataclismu quedaron solu trés, una y bones una d'elles quedó maldita y les otres dos fueron destruyíes y asediadas por orde del Príncipe de los Sacerdotes. Destaca sobremanera'l magu Raistlin Majere, quién tien de resultes d'una tarrecible prueba nuna de les torres de l'Alta Bruxería la piel amarellentao, les neñines de los güeyos con forma de reló de sable y un tarrecible ataque de tos. Los magos fueron el creadores d'unos oxetos llamaos Orbes de los Dragones, capaces de controlar la mente de los poderosos dragones.
  • Reinos Escaecíos: nesti mundu de fantasía esiste una xigantesca variedá de magos o bruxos. Tán principalmente los Magos Coloraos de Thay, qu'utilizaben la maxa pa llograr más poder. Amás de los magos humanos, otres races teníen el poder de la maxa, tales como los elfos, los drow ya inclusive delles races de nanos. El magu más famosu y poderosos de toos foi Elminster del Valle de les Solombres, quien tuvo un importante papel mientres la conxuración del Mythal na ciudá élfica de Myth Drannor. Amás de los magos, nos Reinos tamién s'atopen les Druíes (quien tien l'habilidá de tresformase nun animal), xamanes (principalmente de les races bárbares), bruxos, nigromantes, etc. La maxa nel mundu de los Reinos yera tresmitida por un dios de la maxa que tenía'l panteón de cada raza. Asina por casu, atopábase Mystra, la diosa humana de la maxa. Mientres la dómina conocida como Yera de los Trestornos, al ser tolos dioses espulsaos del Olimpo (el llugar onde s'atopen), la maxa atopóse terriblemente alteriada.
  • Nel Universu DC esiste una especie humana llamada los homo magi que tienen poderes máxicos por naturaleza, a esta especie pertenez la heroína Zatanna.

Referencies editar


Ver tamién editar