Manuel Rico Avello

políticu asturianu

Manuel Rico Avello y García de Lañón (1886Trevías – 1936Madrid) foi un xurista y políticu español, ministru de Gobernación (1933-34) y de Facienda (1935-1936) mientres la Segunda República Española. Morrió al empiezu de la Guerra Civil, víctima de la represión na zona republicana.

Manuel Rico Avello
diputáu nes Cortes republicanes

27 febreru 1936 - 2 febreru 1939
Distritu: Murcia (provincia) (es) Traducir
Eleiciones: tercer llexislatura de la Segunda República Española
diputáu nes Cortes republicanes

7 xunetu 1931 - 2 ochobre 1933
Distritu: Uviéu
Eleiciones: primer llexislatura de la Segunda República Española
altu comisariu d'España en Marruecos

Vida
Nacimientu Trevías1886[1]
Nacionalidá España [1]
Muerte Madrid1936[1] (49/50 años)
Causa de la muerte homicidiu
Estudios
Estudios Universidá d'Uviéu
Llingües falaes castellanu
Oficiu políticu
Llugares de trabayu Madrid
Premios
Creencies
Partíu políticu Partido Reformista (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Nacíu na llocalidá asturiana de Villanueva de Trevías, yera fíu de José Rico y García de Lañón, alcalde de Ḷḷuarca y del Conceyu de Valdés, y de María de los Dolores Avello y Suárez Valdés, pertenecientes a antigües families de la fidalguía asturiana. Del matrimoniu anterior quedaríen once fíos, Manuel, que nos ocupa, casáu cola so prima segunda Castora Rico y Rivas, Antonio, doctor en Derechu y Abogáu, Gil Carlos, doctor en Ciencies Químiques, dambos solteros, María, casada col inxenieru militar Carlos Peláez y Pérez de Gamoneda, Adela, casada con Enrique Cuartara Cassinello, direutor xeneral d'Aduanes en 1936, Asunción, Lucila, Emilia y María Dolores, solteres, Julia, casada con Florencio Bustinza Lachiondo, y Gonzalo, doctor en Derechu y abogáu, casáu con María de la Pureza Bermúdez de Castro y Sánchez Bálgoma.

Llicencióse en Derechu con premiu estraordinariu na Facultá de Derechu de la Universidá d'Uviéu, y darréu doctoróse, tamién con premiu estraordinariu, na Facultá de Derechu de la Universidá de Madrid, ente los años 1908 y 1909.

Carrera política editar

Empecipió la so carrera política na so Asturies natal, yá que, ente 1920 y 1923, Rico Avello xunir al movimientu rexonalista asturianu pa axenciar la proteición del carbón d'Asturies por aciu aranceles a les importaciones del competidor inglés. D'esta miente resultó escoyíu en 1921 diputáu provincial pol Partíu Reformista de Melquíades Álvarez y a pesar del paréntesis que la Dictadura de Primo de Rivera significó pa estes actividaes, siguió la so adscripción a esta corriente política hasta poco primero de la so concurrencia en 1931 a les eleiciones a Cortes Constituyentes de la Segunda República.

El 24 de mayu de 1930, el inda rei d'España, Alfonso XIII, nomó a Rico Avello secretariu xeneral de la Cámara Oficial Minera d'Asturies y del Sindicatu Carboneru Asturianu, cargos nos que se caltuvo hasta les citaes eleiciones a Cortes Constituyentes de 1931, asocediéndo-y nestes responsabilidaes a partir de la fecha'l so hermanu, Gonzalo Rico Avello. Escoyíu diputáu a Cortes pola circunscripción d'Uviéu nes eleiciones de 1931 a les que se presentara como independiente pola Agrupación al Serviciu de la República, de la que formaben parte Gregorio Marañón, Ramón Pérez de Ayala y José Ortega y Gasset, el so primer puestu de responsabilidá llograr en setiembre de 1933 cuando foi nomáu Subsecretariu de la Marina Civil.

Foi nomáu ministru de Gobernación nel gobiernu qu'ente'l 8 d'ochobre y el 16 d'avientu de 1933 presidiría Diego Martínez Barrio, dende onde dirixó de forma exemplar les segundes eleiciones xenerales de la República, lo que-y valió'l reconocencia xeneral, polo que volvió asumir felicidá cartera col siguiente gabinete que so la presidencia d'Alejandro Lerroux formaríase de siguío. El 23 de xineru de 1934 abandonaría la cartera de Gobernación pa ocupar el cargu d'Altu Comisariu del protectoráu español de Marruecos dende onde promovería l'acción pola que l'entós Coronel Osvaldo Capaz ocuparía pacíficamente Ifni. A partir d'esi momentu pasaría a ser coles mesmes Gobernador Xeneral de tolos restantes territorios de soberanía española n'África.

Ente'l 30 d'avientu de 1935 y el 19 de febreru de 1936 formó parte del gobiernu de Manuel Portela Valladares como titular del Ministeriu de Facienda.

Guerra Civil Española editar

Nes eleiciones de 1936 volvería ser escoyíu diputáu a Cortes, esta vegada pola circunscripción de Murcia y, cuando se produz la sulevación militar del 18 de xunetu, foi deteníu y encarceláu na galería de presos políticos de la Cárcel Modelu de Madrid. El 23 d'agostu de 1936 foi escarceláu nuna saca efectuada por milicianos anarquistes y darréu asesináu xunto a otros presos.

Condecoraciones editar

Tuvo en posesión de les Grandes Cruces de la Orde de la República Española y de la Orde del Méritu Naval, lo mesmo que de otres condecoraciones nacionales y estranxeres.

Referencies editar

Enllaces esternos editar