Manuel Trucco Franzani

Manuel Trucco Franzani (18 de marzu de 1875Cauquenes (es) Traducir – 25 d'ochobre de 1954Santiagu) foi un políticu chilenu. Exerció la vicepresidencia de la República por un curtiu periodu, ente'l 3 de setiembre y el 15 de payares de 1931.

Manuel Trucco Franzani
presidente del Banco Central de Chile (es) Traducir

1946 - 1951
ministru del Interior de Chile

7 agostu 1931 - 20 agostu 1931
Luis Gutiérrez Alliendes
embaxador


senador de Chile

Vida
Nacimientu Cauquenes (es) Traducir18 de marzu de 1875
Nacionalidá Bandera de Chile Chile
Muerte Santiagu25 d'ochobre de 1954 (79 años)
Familia
Fíos/es Manuel Trucco Gaete
Estudios
Estudios Universidá de Chile
Llingües falaes castellanu
Oficiu políticudiplomáticu
Creencies
Partíu políticu Partíu Radical
Cambiar los datos en Wikidata

Familia y estudios editar

Nació en 1875, fíu de Napoleón Trucco Morando, inmigrante xenovés y María Franzani Moniguetti, nacida en Suiza. Tuvo seis hermanos, ente ellos Humberto Trucco Franzani, quien foi presidente de la Corte Suprema de Chile.

Estudió nel Llicéu de Cauquenes y nel Institutu Nacional de Santiago. Darréu, ingresó a la Facultá de Ciencies Físiques y Matemátiques de la Universidá de Chile, onde se recibió d'inxenieru civil en 1899. Ente 1902 y 1904, estudió en École nationale des ponts et chaussées de París, Francia, gracies a una beca.

Casóse con Laura Gaete Fagalde, con quien tuvo cinco fíos Leonor, Marta, Graciela, Rebeca y Manuel, quien foi subsecretariu de Gabriel González Videla y embaxador.

Carrera profesional y pública editar

Dedicar a la docencia, trabayó como direutor de la Empresa de los Ferrocarriles del Estáu y sirvió como senador de les provincies de Malleco y Cautín ente 1926 y 1930 pol Partíu Radical.

Mientres la vicepresidencia de Juan Esteban Montero, dempués de la cayida de Carlos Ibáñez del Campo, Trucco foi llamáu p'asumir el ministeriu del Interior. Cuando Montero postuló a la presidencia de Chile nes eleiciones de 1931, tuvo de dexar el mandu, apurriéndo-ylo al so ministru del Interior el 20 d'agostu d'aquel añu. Mientres el so curtiu mandatu tuvo d'enfrentase a la sulevación de la Escuadra, grave episodiu que foi encaloráu col sofitu aereu de l'acabante crear Fuercia Aérea.

En 1936, siendo Embaxador de Chile en Washington robla en presencia de 20 mandatarios de America y el Presidente Franklin Délano Roosevelt, por pidimientu de don Arturo Alessandri Palma el Tratáu sobre Proteición a les Instituciones Artísticu y Científicu y Monumentos Históricos, más conocíu como Pactu Roerich.

Cola victoria de Montero, Trucco apurrió-y la vicepresidencia'l 15 de payares al presidente electu, que pudo asumir en propiedá'l 4 d'avientu. Manuel Trucco en 1946 volvió a la vida pública mientres el gobiernu de Gabriel González Videla, cuando encabezó'l Bancu Central hasta 1951.

Referencies editar

Enllaces esternos editar


Predecesor:
Juan Esteban Montero
Vicepresidente de Chile
3 de setiembre - 15 de payares de 1931
Socesor:
Juan Esteban Montero