María Matilde Alea Fernández

María Matilde Alea Fernández (6 de marzu de 1918 – 9 de payares de 2006) foi una compositora, pianista y doctora en pedagoxía cubana.

María Matilde Alea Fernández
Vida
Nacimientu 6 de marzu de 1918
Nacionalidá Bandera de Cuba Cuba
Muerte 9 de payares de 2006 (88 años)
Oficiu pianistacompositora
Instrumentu musical pianu
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

En 1918 treslladar cola so familia a Pinar del Río. Dende una temprana edá, empezó a estudiar música cola so madre. Bien nuevu y en plena adolescencia empecipiar na composición; mentanto y simultáneamente, empecipiar na docencia del pianu y de la música a los sos primeros escolinos, de los munchos qu'habría de tener. Fueron precisamente estos dos actividaes, la enseñanza y la creación, les qu'acompañaríen a María Matilde a lo llargo se la so vida. Na so faceta creativa foi autora de cantares, boleros, lieder, sones y otros xéneros, casi toos inspiraos nes tradiciones musicales cubanes. En 1940, una de les sos obres, «El mio últimu cantar», recibió'l premiu de la popularidá al tresmitise pola llexendaria emisora de radio RHC Cadena Azul. Sicasí, foi la so obra pedagóxica lo qu'estremó a María Matilde Alea, yá sía al traviés de la música qu'escribió a los sos discípulos y qu'arrexuntó en trés series titulaes "Miniatures Rítmiques Cubanes", o trabayando frente al so alumnáu como quefer diariu.

Foi miembru de la Unión d'Escritores y Artistes de Cuba (UNEAC), de la SGAE, del grupu de Muyeres na Música "La bella cubana" y del Coleutivu de Muyeres nel Arte (ComuArte) de Méxicu. Foi gallardoniada en diverses ocasiones pel Centru Nacional d'Enseñanza Artística, l'Institutu Cubanu de la Música y el Ministeriu de Cultura, según por otres instituciones internacionales. Como reconocencia a una vida entera dedicada a caltener y sopelexar l'arte musical, dióse-y la Medaya pola Cultura Nacional. Participó, ente otros, nel eventu internacional Músicos de les Amériques, que tuvo llugar en Nueva York en 1999 y nel 1ᵉʳ Alcuentru Iberoamericanu de Muyeres nel Arte, celebráu en Méxicu en 2001.

Gran parte de la so obra foi editada y estensamente sopelexada tantu en Cuba como nel estranxeru. Ente les sos obres figuren más de 200 cantares (testu y música) y 50 lieder de gran guapura llírica y musical, amás de numberosos cuentos musicales, himnos, pequeños formatos de música de cámara, pieces y exercicios pa la práutica pedagóxicu-musical. Les sos obres pedagóxiques más completes ensin dala dulda son les "Miniatures Rítmiques Cubanes", editaes en tres volúmenes, siguiendo una estructura didáctica por graos de dificultá (esta aumenta de llibru en llibru). Estes pieces, creaes col fin d'enseñar a tocar y prauticar los ritmos de distintos xéneros de la música cubana, formen parte del plan d'estudios de les escueles d'arte en Cuba. Los dos primeros llibros, editaos en Cuba pola EGREM, tán formaos por 14 y 17 pieces respeutivamente. El terceru ye publicáu per primer vegada en Madrid, España, magar dalgunes de les pieces fueron executaes en públicu con anterioridá, consta de 14 pieces compuestes na década de 1980. Toes elles tán inspiraes na guapura del paisaxe cubano, escenes cotidianes y elementos arquiteutónicos familiares pa la compositora. Ellaboraes sobre ritmos y figuraciones rítmiques de distintos xéneros como'l boleru, les habaneres, los sones, los danzones, les guajiras y les dances, estes pieces utilicen harmoníes contemporánees, envolubraes nun ambiente romántico. Una vegada más, produzse una fusión de los raigaños africanos y españoles dientro de la cultura cubana.

Yá xubilada mas non retirada, siguía enseñando, generosamente na so casa de callar Llinia n'El Vedáu. Atendía y empobinaba a cualquier neñu o mozu que tuviera dalgún talentu musical; y de vegada en vegada, atopar con dalgún talentu escepcional al que desenvolvía a la enésima potencia por que depués siguiera'l so aprendizaxe musical a niveles cimeros. D'esta manera cuando se conoza del ésitu de los artistes cubanos de la música de conciertu, o esfrute de l'actuación de dalgún intérprete escepcional de la música popular cubana, tien de pensase tamién que detrás d'unu o otru ta la mano y el pensamientu de pedagogos como María Matilde Alea, una verdadera maestra de maestros.

Finó'l 9 de payares de 2006 na so casa de callar Llinia n'El Vedáu, Ciudá de L'Habana a los 88 años d'edá.

Referencies editar

Enllaces esternos editar