María Mercedes Coronel

María Mercedes Coronel (25 de setiembre de 1777Buenos Aires – 19 de xunu de 1854) foi una patriota arxentina, esposa de Francisco Paso, unu de los principales líderes de la Revolución de Mayu. Ye considerada una de les Patricies Arxentines.

María Mercedes Coronel
Vida
Nacimientu Buenos Aires25 de setiembre de 1777
Nacionalidá Bandera d'Arxentina Arxentina
Muerte 19 de xunu de 1854 (76 años)
Familia
Casada con Francisco Paso
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

María Mercedes Coronel y Perez de la Concha nació en Buenos Aires, Virreinatu del Río de la Plata, el 25 de setiembre de 1777, fía de José Coronel y de Gregoria Concha.

Casóse con Francisco Paso, unu de los primeres partes del movimientu emancipador, al igual que'l so hermanu Juan José Paso, secretariu de la Primer Xunta de gobiernu surdida de la Revolución de mayu de 1810.

Una de les decisiones adoptaes pol cabildru abiertu del 25 de mayu de 1810 ordenaba a la Xunta Gubernativa disponer la unviada d'una espedición a les provincies del interior col oxetu formal d'asegurar la llibertá na eleición de diputaos que les representaríen nel gobiernu. Más allá d'esa xustificación per otra parte razonable, yera precisu evitar con rapidez la formación y afitamientu de nucleos contrarrevolucionarios y demostrar a los partidarios nel interior del movimientu emancipador que seríen sosteníos con decisión y calteníos nes sos vides y facienda pol nuevu gobiernu.

El primer oxetivu de la Espedición Auxiliadora sería la provincia de Córdoba, onde s'entamaba la resistencia alredor del héroe de la reconquista Santiago de Liniers.

 
Resolvimientu del 7 de xunu de 1810.

El Cabildru del 25 de mayu asignara recursos pa entamar el nuevu exércitu: los sueldos del Virréi Baltasar Hidalgo de Cisneros y d'otros altos emplegaos de la so alministración. Sicasí sía por resultar insuficientes o como mediu pa movilizar y comprometer a los vecinos cola causa empecipió una suscripción pública.

El 7 de xunu la Gazeta de Buenos Aires publicó una resolución nos siguientes terminos: "Nun pudiendo mirase con indiferencia los lloables fines propuestos na espedición que pidió y pueblu pa les provincies interiores, y siendo un deber de la Xunta enllenar esti encargu a que se-y suxetar nes actes de la so inauguración, avísa a los bonos patriotes que pueden allegar al señor Vocal don Miguel de Azcuénaga, quien va recibir les ufiertes que voluntariamente fáiganse, con reserva de reglar la Xunta los destinos, con conceutu a la calidá de los suxetos y nomar la parte de fuercia efectivo y xefes que tienen de presidir la espedición".

 
Llista de suscriptores.

Empecipiada la suscripción pa la tamién llamada "espedición d'Unión de les Provincies interiores" María Mercedes Coronel contribuyó con 8 pesos fuertes mensuales mientres el tiempu que durara la espedición.

Con esos donativos y los que se fixeron en delles provincies, un mes dempués la Xunta pasaba revista en Monte Capo a más de mil homes.

Finó na so ciudá natal el 18 de xunu de 1854.

Tuvo numberosos fíos: María de les Mercedes, Francisca, María Jacinta, Teodora, Manuela, Victoriano, Flora, María del Rosario, María Josefa, Domingo y Juan José. Vivía en casa de los sos suegros, na cai Potosí N° 19 (cuartel 4), pegada a la panadería familiar del so home, nel mesmu solar onde vivió hasta la so muerte'l so cuñáu Juan José.

Referencies editar

Bibliografía editar

  • Vicente Osvaldo Cutolo, Nuevu diccionariu biográficu arxentín (1750-1930), Editorial Elx, 1968.
  • Adolfo Pedro Carranza, Patricies Arxentines, Sociedá Patricies Arxentines, Buenos Aires, 1910
  • Tanzi, Héctor, Juan José Paso, el políticu, Ciudad Arxentina, Buenos Aires, 1998, ISBN 987-507-067-X.

Enllaces esternos editar