María Teresa de Francia

aristócrata francesa (1778–1851)

María Teresa Carlota de Francia (19 d'avientu de 1778Versalles – 19 d'ochobre de 1851Lanzenkirchen (es) Traducir), fía de Francia por nacencia; duquesa d'Angoulême y delfina de Francia por matrimoniu. Fía de los reis Lluis XVI y la reina María Antonieta de Francia, ye considerada como la única persona de la familia real francesa que sobrevivió a la Revolución.

María Teresa de Francia
Vida
Nacimientu Versalles[1]19 d'avientu de 1778[2]
Nacionalidá Bandera de Francia Reinu de Francia  (1778 -  1792)
Primer República Francesa  (1792 -  1804)
Primer Imperiu Francés  (1804 -  1815)
Restauración francesa  (1815 -  1830)
Monarquía de Xunetu  (1830 -  1848)
Segunda República Francesa  (1848 -
Llingua materna francés
Muerte Lanzenkirchen (es) Traducir19 d'ochobre de 1851[2] (72 años)
Sepultura Annunciation Parish Church (Nova Gorica) (en) Traducir
Causa de la muerte neumonía
Familia
Padre Lluis XVI de Francia
Madre María Antonieta d'Austria
Casada con Luis Antonio de Francia (1799 – )[3]
Hermanos/es
Pueblu Casa de Borbón en Francia (es) Traducir
Estudios
Llingües falaes francés[4]
Oficiu aristócrata
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Cambiar los datos en Wikidata
María Teresa de Francia en 1780.
María Teresa de Francia.
Diadema de la duquesa d'Angoulême María Teresa de Francia. Oru, plata dorao, 40 esmeraldes y 1031 diamantes. Realizada en París en 1819-1820. Esta diadema #completar con dos esmeraldes realizaes 1814 por Paul-Nicolas Menière.
María Teresa de Francia y el so hermanu menor, Luis José.
María Teresa de Francia y el so hermanu menor, Luis Carlos.

María Teresa foi considerada polos monárquicos reina titular consorte de Francia'l 2 d'agostu de 1830, por tan solo #venti minutos, desque'l so suegru robló l'acta d'abdicación, hasta'l momentu en que'l so home robló, a remolera, el mesmu documentu como se dixo, unos venti minutos dempués.

Biografía editar

Madame Royale: infancia editar

María Teresa foi la primoxénita del rei Lluis XVI de Francia. Los monárquicos franceses naguaben por dende diba tiempu la nacencia d'un delfín, por cuenta de que la pareya real llevaba casada dende faía 7 años. Sicasí los reis amosáronse encantaos cola nacencia de la so fía.

La Casa de Madame Royale foi alzada casi de momentu, d'alcuerdu a la etiqueta de Versalles. La primer gobernante foi la princesa de Guémenée, quien más tarde foi reemplazada por una de les favorites de María Antonieta, Yolande de Polastron, condesa de Polignac. Luis XVI yera un padre candial, que nun tenía midida cola so fía, a la que malcriaba concediéndo-y tou lo qu'ella pidía. María Antonieta sicasí, yera más estricta y resolvió que la so fía nun fora educada de manera qu'acabara siendo una princesa sobeyoso y despótico, como lo yeren les otres princeses Borbón. La reina convidaba frecuentemente a cenar con María Teresa a neños de les clases trabayadores. En contraste cola imaxe de escéntrica y gastiega que tenía María Antonieta, la reina nun yera insensible a la miseria de los probes, siendo bien dada a les obres de caridá. De fechu na Navidá de 1784 María Antonieta coyó dellos de los meyores xuguetes de María Teresa y #dar a los neños probes pa les festividaes d'Añu Nuevu.

María Teresa foi siguida na familia por Luis José Javier Francisco, nacíu en 1781, Luis Carlos nacíu en 1785, consideráu'l rei Luis XVII y María Sofía Helena Beatriz nacida en 1786.

Mentanto, la Revolución francesa cuayábase pela rodiada de palaciu. El descontentu social, xuníu a la fonda crisis económica, la decadencia del Antiguu Réxime y la desacreditada imaxe de la reina de Francia, contribuyeron a enardecer el refugu al absolutismu. Pa 1789, Francia #topar a les puertes d'una revuelta. La popularidá de la reina taba totalmente destruyida. #Acusar de ser la causante de la crisis financiera, de traicionar a Francia en pos de los intereses del so Austria natal y de un irrefrenable mambís sexual que satisfaía con dambos sexos. Aquel día yá se produxera'l decesu de la pequeña Sofía Beatriz en 1787, de tan solo un añu d'edá, a la que nun tardaría en siguir el so hermanu'l delfín Luis José, fináu'l 4 de xunu de 1789 por tuberculosis, xustamente nos alboreceres de la Revolución.

El 14 de xunetu de 1789, la Bastilla ye tomada pol ensame. La situación ye crítica y dellos miembros de la familia real fuxen escontra l'exiliu, ente ellos los hermanos del rei, los condes de Provenza y Artois. El primer ministru, el barón de Breteuil, treslladar a Alemaña. La gobernante de Madame Royale fuxe escontra Suiza. El so puestu ye ocupáu pola fonda católica Luisa Isabel, marquesa de Tourzel, que la so fía Pauline, #convertir n'íntima amiga de María Teresa. N'ochobre'l palaciu de Versalles foi sitiáu y la familia real foi obligada a treslladase a París. Ellí Luis XVI y la so familia fueron agospiaos nel palaciu de les Tullerías viviendo nun virtual arrestu. Esto significó'l final de la infancia de la princesa real.

Orfandad nel Temple: encarcelamientu y revolución editar

Al constatar el deterioru de la situación política, los reis tomen conciencia de que les sos vides cuerren peligru. Los acontecimientos convencieron a María Antonieta de que la salvación de Francia pasaba pola familia real y que lo meyor yera que la familia saliera de París. Esperaben llegar a Montmédy que yera una plaza realista. Sicasí fueron interceptaos en Varennes y de nuevu llevaos a la capital.

Na seronda de 1792, la familia entera foi encarcelada na Torre del Temple, tres la supresión oficial de la monarquía. En xineru de 1793, Luis XVI ye xulgáu y condergáu a muerte na guillotina. Esto afaró a tola familia, especialmente a María Teresa que se sentía bien xunida al so padre; pola #predilección d'ésti escontra ella y pola semeyanza de los sos calteres. En xunetu, los carceleros dixebraron al so hermanu, Luis XVII del restu de la familia y lo confinaron en solitariu nuna celda, na que darréu morrería. Na fortaleza quedaron María Teresa, María Antonieta y Madame Isabel, la hermana más pequeña de Luis XVI.

N'ochobre de 1793, María Antonieta foi llevada a la prisión de la Conciergerie; #someter a xuiciu y foi executada na guillotina'l 16 d'ochobre. En mayu de 1794, dixebraron a María Teresa de la so tía, la princesa Isabel; a la cual lleváronse en metá de la nueche y foi executada a otru día. Mientres un añu, María Teresa permaneció confinada na so celda, dafechu aisllada. El so únicu contautu col esterior yera la comida que-y daben al traviés d'un ventanuco pela puerta. Naide comunicólu lo asocedío a la so familia. Lo único qu'ella sabía yera que'l so padre morriera y sentíase sola nel mundu. Escarabaya nes parés de la so celda na torre del Temple :"María Teresa ye la criatura más infeliz del mundu, nun puede llograr noticies de la so madre nin xuntase con ella, anque lo pidió mil veces", "¡Vive la mio bona madre!. A la qu'adoro pero a la que nun puedo escuchar la so voz", "¡Oh padre! Mírame dende'l Cielu, ¡la vida ye tan cruel!", "¡Oh Dios mio, perdona a los que fixeron que pereza la mio familia".

 
María Teresa de Francia como una nueva abellugada en Viena en 1795, dempués de la so puesta partida de la Francia Revolucionaria.

Hai rumores de que Maximilien Robespierre visitó una vegada a María Teresa en prisión, pero esto ye bien pocu probable. Namái dempués de la cayida del Reináu del Terror, foi-y dexáu a María Teresa abandonar Francia. Foi llevada a Viena onde vivió na corte del so primu l'emperador Francisco II.

Llueu María Teresa dexó Viena pa treslladase a Lituania, onde vivía'l so tíu'l conde de Provenza, güéspede del Zar Pablo I de Rusia. El so tíu, que se proclamara rei de Francia como Luis XVIII, nun tenía fíos y quería que María Teresa se casara col so primu Luis Antonio, Duque d'Angoulême, eventual herederu del tronu. María Teresa aceptó darréu, feliz de volver formar parte d'una familia. Luis Antonio yera'l primoxénitu del duque de Artois, futuru Carlos X. Nun se paecía en nada al so curiosu padre, célebre pola so sensualidá. Cobarde, tatexu, yera una persona difícil y créese que yera impotente. Aun así la boda #celebrar en 1799 y a pesar de los defectos del so home, María Teresa #amar tiernamente. Nun tuvieron fíos, pero dizse qu'adoptaron a pequeños güérfanos que fueren abandonaos nuna ilesia. Nun se sabe enforma de los pequeños afortunaos pero al paecer yeren ximielgues y llamáronse Helöise y Sabrina.[cita [ensin referencies]

La duquesa d'Angoulême: la restauración de la monarquía editar

Nel so reináu, Luis XVIII procuró mediar ente lliberales y ultramonárquicos, dirixíos pol so hermanu Carlos. Tamién procuró reprimir a toos aquellos mozos farsantes que demandaben ser el desapaecíu Luis XVII. Luis XVIII, fináu'l 16 de setiembre de 1824 foi asocedíu pol so hermanu como Carlos X. Agora María Teresa y Luis Antonio yeren los herederos al tronu y la princesa tenía derechu a que la tratara como Madame la Dauphine. Sicasí'l sentimientu antimonárquicu crecía otra vegada. El ultramonarquismo de Carlos X alienó a la clase media y a la clase trabayadora. En 1830 desamarróse una sulevación na que la familia real foi traicionada pol so primu Lluis Felipe, duque d'Orleans. Ésti sostenía que Carlos X abdicara totalmente; en realidá nomara al so nietu, Enrique, conde de Chambord, (Enrique V) como rei. L'abdicación de Carlos X foi siguida #venti minutos más tarde pola del duque d'Angoulême, d'ende que se considere que María Teresa aportó a reina de Francia mientres #venti minutos. Esta traición espolletó y Lluis Felipe #convertir en rei.

Los últimos años: l'exiliu otra vegada editar

Dempués de la Revolución de 1830, la familia real vivió n'Edimburgo hasta 1833, cuando Carlos decidió treslladase a Praga como güéspede del emperador austriacu. En 1836, el tíu de María Teresa, morrió de cólera. Aquel día yá se treslladaren de Praga al condáu de Coronini, cerca de Gorica, Eslovenia. L'home de María Teresa morrió en 1844. Foi soterráu al pie del so padre.

María Teresa treslladar a una casona llamada Frohsdorf, mui cerca de Viena. Pasó los sos díes pasiando, lleendo, rezando (yera una dévota católica) y cosiendo. Los fíos del so primu asesináu, el duque de Berry, fíu de Carlos X, fueron vivise con ella, Luisa de Borbón y Enrique de Borbón, pretendiente al tronu francés como Enrique V. En 1848, Francia #convertir nuna república, dempués de que'l reináu de Lluis Felipe terminara n'otra revolución.

María Teresa de Francia morrió'l 19 d'ochobre de 1851, trés díes depués del 58ᵘ aniversariu de la execución de la so madre. La causa de la muerte foi neumonía. Anguaño, atópase soterrada na cripta de la ilesia del monesteriu franciscanu de Kostanjevica (Nova Gorica, Eslovenia).

Títulos editar

Órdenes editar

  • 30 de payares de 1823: Dama de la Orde de les Dames Nobles de la Reina María Luisa.[5] (Reinu d'España)

Referencies editar

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 15 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. 2,0 2,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Identificador GND: 119064332. Data de consulta: 14 agostu 2015. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. «Q49409096» (en rusu). Encyclopedic lexicon. Volume II, 1835. 
  4. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  5. Kalendario manual y guía de forasteros en Madrid. Imprenta Real. 1837. Consultáu'l 19 d'ochobre de 2017. (1837) Kalendario manual y guía de forasteros en Madrid (en castellanu). Imprenta Real. Consultáu'l 19 d'ochobre de 2017.


Predecesor:
María Antonieta d'Austria
Delfina de Francia
1824 - 1830
Socesor: