María del Carmen Clapp Jiménez

María del Carmen Clapp Jiménez ye una académica y investigadora titular del Institutu de Neurobioloxía de la Universidá Nacional Autónoma de Méxicu,[3] tamién forma parte del Sistema Nacional d'Investigadores con nivel III.[4] La so investigación ta centrada na prolactina y l'efeutu qu'esta hormona exerz a nivel de vasos sanguíneos, como mediadora de la respuesta inflamatoria, según los sos efeutos sobre'l metabolismu y la sobrevivencia tisular.[3] Ente otres reconocencies, foi-y otorgáu'l Premiu Universidá Nacional 2016, por investigación en ciencies naturales.[4]

María del Carmen Clapp Jiménez
Vida
Nacimientu circa 1956[1] (67/68 años)
Nacionalidá Bandera de Méxicu Méxicu
Estudios
Estudios Universidad Autónoma Metropolitana (es) Traducir
Universidá Nacional Autónoma de Méxicu
Oficiu neurobióloga, académicabióloga
Emplegadores Instituto de Neurobiología (UNAM) (es) Traducir
Premios
Cambiar los datos en Wikidata

Educación / Formación editar

Realizó los sos estudios de llicenciatura en bioloxía na Universidá Metropolitana (UAM) en 1974. Darréu curso la maestría y doctoráu en fisioloxía na Universidá Nacional Autónoma de Méxicu (UNAM). Y en 1985, realiza una estancia pa posdoctorarse en fisioloxía-anatomía pola Universidá de California en Berkeley.

Área d'investigación editar

Ciencies Biolóxiques - Neurobioloxía Regulación hormonal de los vasos sanguíneos, inflamación, metabolismu, crecedera y sobrevivencia del texíu.

Descubrimientos editar

Ente les sos principales aportaciones atópase la demostración de que les vasoinhibinas amenorguen la función vascular y los mecanismos d'aición molecular al traviés de los cualos produzse l'efeutu angiogénico, según la vasorrelajación y la vasopermeabilidad en cultivos primarios de endotelio vascular y que, poro, pueden tener una mayor repercusión sobre la fisiopatoloxía del sistema cardiovascular. Xunto col so grupu de trabayu, amplió l'espectru de los efeutos exercíos pola prolactina hasta entós conocíos y que paecen tener implicaciones clíniques non yá en procesos inflamatorios y enfermedaes angiogénico-dependientes, sinón tamién en carecimientos cardiovasculares como la cardiomiopatía del posparto, la preeclampsia, la hipertensión y la aterosclerosis.

Reconocencies editar

  • Premiu El Meyor Estudiante de Méxicu *Medaya Gabino

Barreda

  • Beca John Simon Guggenheim
  • Premiu d'Investigación de l'Academia Mexicana de Ciencies
  • Reconocimiento Distinción Universidá Nacional pa Mozos Académicos
  • Premiu Biañal José Santos n'Oftalmoloxía en dos causes
  • Premiu d'Investigación Médica Doctor Jorge Rosenkranz (2006)[5][6]
  • Premiu de la Cámara Nacional de la Industria Farmacéutico (2008)[7]
  • Premiu XEN (2008)[7]
  • Premiu Universidá Nacional, nel área d'Investigación en ciencies naturales, ente otros.

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 URL de la referencia: https://www.loreal.com/es-mx/mexico/press-release/commitments/se-entrego-el-premio-nacional-loreal-para-las-mujeres-en-l/.
  2. Afirmao en: Guggenheim Fellows database. Identificador Beca Guggenheim: carmen-clapp. Llingua de la obra o nome: inglés.
  3. 3,0 3,1 «María del Carmen Clapp Jiménez L». Institutu de Neurobioloxía - UNAM. Consultáu'l 28 d'avientu de 2016.
  4. 4,0 4,1 «Dra. María del Carmen Clapp Jiménez L.». Gaceta UNAM. UNAM (7 de payares de 2016). Consultáu'l 28 d'avientu de 2016.
  5. «Reconocen trabayos d'investigadores de UNAM y SSA». L'Universal (27 de setiembre de 2006). Consultáu'l 29 d'avientu de 2016.
  6. «Roche Méxicu apurre premiu a la investigación médica 2006». Universia (5 d'ochobre de 2006). Consultáu'l 29 d'avientu de 2016.
  7. 7,0 7,1 «Otorguen a académica de la UNAM Premiu CANIFARMA n'investigación básica». Bancu de boletinos editorial=UNAM (31 de xineru de 2009). Consultáu'l 29 d'avientu de 2016.