Un mar epicontinental ye una masa d'agua salao con una gran estensión pero con escasa fondura que s'estiende sobre una plataforma continental.

Mar epicontinental
Situación
Datos
Cambiar los datos en Wikidata

Los mares epicontinentales suélense acomuñar coles ingresiones marines de principios del Cenozoicu. Pueden ser templaos o fríos: ello ye que a finales de la postrera era glacial inda quedaben unos cuantos, cuando l'aumentu del nivel del mar superaba la velocidá d'isostasia en delles zones. Un importante mar epicontinental na prehistoria, concretamente ente'l Mesozoicu y Cenozoicu, foi'l estrechu de Turgai, que dixebraba'l continente européu del sureste asiáticu.

Na actualidá, los mares epicontinentales suponen un gran aprovechamientu económicu, yá que nellos la posibilidá de pesca ye bien grande. Asiéntanse sobre plataformes continentales, con llechos marinos a una fondura media de 200 m o menos. Exemplos significativos de mares epicontinentales actuales son el golfu Pérsicu, el mar del Norte, el mar Arxentín, la badea de Hudson y el mar de China Oriental.

Ver tamién editar



Referencies editar

Enllaces esternos editar