Marina Mniszech

rexenta polaca (1588–1614)

Marina Mniszech (polacu: Maryna Mniszchówna o Maryna Mniszech; rusu: Марина Мнишек, Marina Mníshek; tamién conocida como Marinka la Bruxa, c. 1588 - 1614), foi una aventurera política del Periodu Tumultuoso en Rusia.

Marina Mniszech
rexenta

Vida
Nacimientu Murovane (en) Traducir1588[1]
Nacionalidá República de les Dos Naciones
Muerte Kolomna Kremlin (en) Traducir24 d'avientu de 1614 (25/26 años)
Familia
Padre Jerzy Mniszech
Madre Jadviga Tarlo-Mniszech
Casada con Dimitri I "El Falso" (es) Traducir
Dimitri II «El Falso» (es) Traducir
Fíos/es Tsarevich Ivan Dmitriyevich (es) Traducir
Hermanos/es
Pueblu Mniszech family (en) Traducir
Estudios
Llingües falaes polacu
Oficiu rexenta
Creencies
Relixón catolicismu
Cambiar los datos en Wikidata

Marina yera fía del voivoda polacu de Sandomierz, Jerzy Mniszech. Ésti foi unu de los impulsores de les Dimitríadas, un intentu d'invasión polaca del Zarato rusu a principios del sieglu XVII. Jerzy, Marina y Dimitri I "El Falsu" (un monxu exclaustrado de nome Grigori Otrépiev, impostor que pretendía ser el zarévich Dimitri, fíu d'Iván IV, asesináu en 1591) axuntar en 1604 o 1605, na corte d'un magnate de la Mancomunidá de Polonia-Lituania, alcordando'l so matrimoniu. A cambéu Dimitri otorgaría-yos Pskov, Nóvgorod, y un millón de zlotys a Marina, y Smolensk y Severia, al so padre. Esti matrimoniu dába-y a los nobles polacos y al cleru de la Ilesia católica la oportunidá de controlar Rusia. El rei de Polonia, Segismundo III Vasa, tuvo d'alcuerdu en financiar y dar homes a Dimitri pa la so campaña contra Moscú. Tres la conquista de Moscú, per parte de Dimitri en xunu de 1605, depunxo a Borís Godunov y coronóse col nome de Dimitri II.

Matrimonios editar

Con Dimitri I "El Falsu" editar

 
Coronación de Maryna Mniszech en Moscú por Tommaso Dolabella.

En payares, Dimitri unvió una embaxada a Polonia, pidiendo la mano de Maryna y proponiendo una alianza militar pa ganar a los otomanos. El matrimoniu efectúase, por aciu un representante (per procura) de nome Afanasi Vlásiev, na catedral de Cracovia, tando presentes el rei y dellos diplomáticos estranxeros (ente ellos un delegáu del Papa). Esta ceremonia foi oficiada pol obispu de Cracovia, el cardenal Bernard Maciejowski. En primavera de 1606, Marina parte escontra Moscú col so padre y un séquitu de 4.000 persones. Fai'l so entada en dicha ciudá'l 24 d'abril, teniendo llugar el so coronación el 8 de mayu na Catedral de la Dormición, dempués de que'l Patriarca Ignacio reconociera'l so matrimoniu. Nun se conoz si Marina convertir del catolicismu a la ortodoxa. Ella llevaba un vistíu de boda polacu y Dimitri l'armadura de los húsares polacos.

 
Marina y el so padre Jerzy Mniszech nel exiliu en Yaroslavl, por Klodt von Urgenburg.

Sía comoquier, Marina nun reinó mientres enforma tiempu. Na mañana del 17 de mayu, los conspiradores en contra de Dimitri y les sos polítiques d'acercamientu a Polonia aprucieron nel Kremlin. Dimitri inténtase salvar per una ventana, pero rompió una pierna al cayer y foi executáu. El so cuerpu foi quemáu y les sos cenices disparaes por un cañón escontra Polonia. Asina, el reinu de Dimitri duró unos diez meses. El Zemski Sobor escoyó como nuevu zar a Vasili Shuiski, al cual Dimitri perdonara la vida enantes por conspirar contra él. Esti golpe d'estáu implicó millares de muertos y presos, munchos d'ellos de la redolada polaca. Marina y el so padre fueron encarcelaos.

Con Dimitri II "El Falsu" editar

 
Retrato non contemporaneu de Marina.

Dempués de la muerte de Dimitri I "El Falsu", perdonáron-y la vida a Marina -dempués d'arrenunciar al so títulu real- y foi unviada de vuelta a Polonia en xunetu de 1608. Sía comoquier, el so padre, exiliáu en Yaroslavl, non abadonó los sos planes de convertise en suegru del zar. Nel mesmu 1608, apaeciera en Túshino un segundu personaxe que se faía pasar pol zarévich Dimitri, Dimitri II "El Falsu". Cuntando col sofitu tamién de Segismundo III, pon sitiu a Moscú, y Vasili Shuiski, apavoriáu, algama un alcuerdu col rei polacu pol cual dexa de sofitar al impostor en cuenta de dexar llibres a los prisioneros polacos. Ye gracies a esto que los Mniszech son lliberaos. Marina viaxaría hasta Túshino y casaríase secretamente col impostor, dempués de reconocer nél al so milagrosamente "salváu" maríu. El hetman Stanisław Żółkiewski escribió nes sos memories que lo único que los dos Dimitri teníen de mancomún ye que "dambos yeren humanos y usurpadores".[2] Perdiendo'l sofitu polacu, buscó homes ente los Cosacos del Don, consiguiendo controlar daqué de territoriu nel sureste de Rusia. El mesmu hetman describi como acabó'l segundu Dimitri. Na nueche del 11 d'avientu de 1610, en bebiendo a esgaya colos boyardos, mandó preparar un trinéu pa pasiar pelos praos, llevando a dellos boyardos como escolta. Unu d'ellos, d'orixe tártaru, Piotr Urúsov, cuando Dimitri taba dafechu borrachu, sacó una pistola y matar, cortándo-y darréu col so sable la cabeza y una mano. Un mes más tarde, el 16 de xineru de 1611, nacería'l fíu de Marina y de esti segundu Dimitri.

Con Iván Zarutski editar

 
Fuxida de Marina Mniszech, por Leon Wyczółkowski.

Esti fíu, llamáu Iván Dimítrievich (anque sería conocíu como Iván, el Pequeñu Bandoleru, una y bones el Patriarca Hermógenes, punxéra-y el llamatu el Bandoleru al so padre), y Marina quedaríen so la proteición del atamán de los cosacos del Don, Iván Zarutski. Ésti sofitaría la reclamación del tronu rusu pal pequeñu Iván. En 1612, les sos tropes punxeron sitiu a Moscú, pero una coalición de ciudaes de la contorna, cansaes yá de tanta morrina, entamaron un exércitu que fizo que los cosacos abandonaren l'asediu y moviéronse escontra'l sur. Una parte de los cosacos abandonaron les files d'Iván, ente que los que lu siguíen fieles, treslladar a Astracán sol so mandu, llegando pel branu de 1613. Tres la eleición de Miguel I de Rusia, una revuelta de ciudadanos echar de la ciudá. Fuxendo poles estepes, llegaron al ríu Yaík, onde, en fracasando n'asegurase'l sofitu de los cosacos, fueron prindaos por estos mesmos y apurríos al gobiernu.

Iván Zarutski y el fíu de Marina fueron executaos en 1614. Zarutski foi empalado y el pequeñu Iván, de trés años, foi colgáu. Marina morrería pocu dempués en prisión.

Alcordanza na lliteratura editar

El so personaxe apaez representáu na ópera Borís Godunov de Modest Músorgski basada na obra homónima d'Aleksandr Pushkin.

Alcordanza nel cine editar

Borís Godunov de Serguéi Bondarchuk.

Referencies editar

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Identificador GND: 122543939. Data de consulta: 15 ochobre 2015. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. * Początek i progres wojny moskiewskiej (Sobre'l principiu y el final de la guerra moscovita, tamién conocida como Entamu y progresu de la guerra de Moscovia)
  • Ivanits, Linda J. Russian Folk Belief pp. 88
  • Michel Heller, Histoire de la Russie et de son empire, Plon, Paris, 1997.
  • Prosper Mérimée, "Episode de l'histoire de Russie - les faux Démétrius", Michel Lévy, 1854.

Enllaces esternos editar