McDonnell Douglas foi una gran constructora d'Estaos Xuníos y contratista de defensa d'aviones y misiles, que fabricó una gran cantidá d'aviones famosos tanto civiles como militares. Ye parte de Boeing dende 1997.

McDonnell Douglas
McDonnell Douglas Corporation (en)
fabricante aeroespacial (es) Traducir, contratista de defensa (es) Traducir y entidá sumida
Llocalización
Sede Saint Louis
Direición Estaos Xuníos
Forma xurídica sociedá por acciones y empresa de capital abiertu
Historia
Fundación1967
Disolución 1996
Fundador James Smith McDonnell
Donald Wills Douglas, Sr. (es) Traducir
Sector
Industria fabricante aeroespacial (es) Traducir
industria aeronáutica (es) Traducir
inxeniería mecánica
aircraft construction (en) Traducir
Productos destacaos aeronave
Misil
nave espacial
helicópteru
Participación empresarial
Organización matriz Boeing
Filiales
Datos económicos
Emplegaos 63 000
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

 
MD-88 (DC-9-88) d'Iberia averándose a Londres Heathrow.

La empresa foi frutu de les firmes de James Smith McDonnell y Donald Wills Douglas que fundieron les sos compañíes. Los dos estudiaron nel MIT y trabayaren pal fabricante Glenn L. Martin Company.

Douglas fuera xefe d'inxenieros en Martin antes de dexar la compañía y establecer la Davis-Douglas Company nos 20 en Los Angeles, California. Camudó de nome a Douglas Aircraft Company en 1921 al mercar el soporte.

McDonnell fundó la J.S. McDonnell & Associates en Wisconsin en 1928. La so idea yera producir un avión personal pa usu familiar. La depresión económica de 1929 acabaron coles sos idees y la compañía quebró. foi trabayase pa Martin, la qu'abandonó en 1938 pa fundar otra compañía, la McDonnell Aircraft Corporation, asitiada en Missouri.

La guerra fizo que Douglas arriqueciérase. La compañía produció unos 30.000 aparatos dende 1942 hasta 1945 colo cual la so mano d'obra alzose a 160.000 trabayadores. La empresa fabricó l'avión de carga C-47 (basáu nel DC-3) l'avión d'ataque y bombardéu llixeru A-20 conocíu como Havoc o Boston, el torpedero SBD Dauntless y el tamién avión d'ataque y bombardéu llixeru A-26 Invader. Los dos compañíes esperecieron económicamente col final de la guerra, faciendo frente a la fin de pidíos per parte del gobiernu y a un escesu d'aviones. Los dos amenorgaron plantía, Douglas despidió casi a 100.000 persones. Como parte del trabayu mientres la guerra Douglas estableció un grupu especial pa la USAAF (United States Army Air Force) que dempués sería la RAND Corporation.

Douglas siguió fabricando nuevos aviones, incluyendo l'esitosu cuatrimotor DC-6 en 1946 y más tarde el DC-7 en 1953. La empresa introducióse dientro de l'aviación a reacción, sacando'l so primer aparatu pa los militares en 1948, el F3D Skyknight, y unos aviones más evolucionaos A2D Skyshark en 1950 y el F4D Skyray en 1951. Douglas tamién fabricó aviones comerciales a reacción, construyendo en 1958 el DC-8, y dempués el DC-9 (qu'evolucionó a la serie d'aviones MD-80, dempués MD-90, hasta llegar al MD-95, que pasó a denominase Boeing 717) y el DC10.

McDonnell tamién fabricaba aviones de reacción, pero más pequeños y radicales. Col eficiente FH-1 Phantom fixéronse un buecu na cartera de la marina d'Estaos Xuníos y yá colos Banshee, Demon y Voodoo convertieronse nel so mayor provisor. La llegada de la Guerra de Corea ayudó a McDonnell a convertise nun gran fabricante d'aviones militares, sobremanera col escelente F-4 Phantom II de 1958, avión llargamente esportáu.

Los dos compañíes taben deseyando entrar nel nuevu negociu de los misiles. Douglas pasó de la fabricación de cohetes aire-aire y misiles a sistemes complexos de misiles mientres 1956 col programa Nike, y convirtióse nel mayor contratista de los programes Skybolt ALBM y Thor pa misiles balísticos. McDonnell mentanto fabricó los suyos, incluyendo en inusual ADM-20 Quail, según esperimentando col vuelu supersónicu, investigaciones que los llevaron a ganar una parte importante de los contratos cola NASA como'l proyeutu Mercury y el programa Gemini. Tamién pa la NASA acabó ganando'l contratu pa fabricar partes del enorme cohete Saturn V.

Los dos compañíes yeren importantes pero teníen los sos problemes. Douglas taba empeñada pol costu de los DC-8 y DC-9, y empezaron a parolar en 1963 pa xunise. Invitaciones ufiertaes por Douglas a partir d'avientu de 1966 fueron aceptaes por McDonnell. Los dos robles xuniéronse oficialmente'l 28 d'abril de 1967 como la McDonnell Douglas Corporation.

La nueva compañía formada siguió la so beneficiosa asociación cola industria militar fabricando en 1974 el caza F-15 Eagle y un añu dempués l'esitosu y llargamente esportáu cazabombardero F/A-18 Hornet, según los misiles Harpoon y Tomahawk. La crisis del petroleu de los años 70 foi un varapalo importante pa la industria de l'aviación y McDonnell Douglas viose forzada a amenorgar el so tamañu y diversificase p'amenorgar l'impautu de futures crisis de mercáu. En 1984 adquirieron Hughes Helicopters.

Siguiendo l'adquisición en 1996 per parte de Boeing de la división North American de Rockwell, McDonnell Douglas y Boeing #fundir en 1997 nuna operación de 13 mil millones de dólares pa crear The Boeing Company.

Productos editar

Aviones militares editar

 
F-15 Eagle.
  • A-4 Skyhawk (empezáu por Douglas Aircraft)
  • F-4 Phantom II (empezáu por McDonnell Aircraft)
  • F-15 Eagle
  • AV-8 Harrier II (en collaboración con British Aerospace)
  • F/A-18 Hornet
  • T-45 Goshawk jet trainer (en collaboración con British Aerospace)
  • C-17 Globemaster III

Aviones comerciales editar

 
McDonnell Douglas DC-10.
  • McDonnell Douglas DC-9 (empezáu por Douglas Aircraft)
  • McDonnell Douglas DC-10 (con cabina actualizada designaos MD-10)
  • McDonnell Douglas MD-11 (anguaño operen principalmente con KLM y cola so división de carga Martinair)
  • McDonnell Douglas MD-80 (anguaño opera con Delta Air Lines y Saudi Arabian Airlines principales usuarios   
  • McDonnell Douglas MD-90
  • McDonnell Douglas MD-95 (última evolución del DC-9, comercializáu como Boeing 717)

Modelos propuestos editar

  • McDonnell Douglas MD-12 (avión de doble cabina similar al Airbus A380 y Boeing NLA)

Helicópteros editar

  • AH-64 Apache (empezáu por Hughes Helicopters)
  • MD Helicopters MD 500 (empezáu por Hughes Helicopters)
  • MD Helicopters MD 600N
  • MD Helicopters MD 901/902 Explorer


Referencies editar

Enllaces esternos editar