Metanol

compuestu químicu

El compuestu químicu metanol, tamién conocíu como alcohol de madera o alcohol metílico (o raramente alcohol de quemar), ye'l alcohol más senciellu. A temperatura ambiente preséntase como un líquidu llixeru (de baxa densidá), incoloru, inflamable y tóxicu que s'emplega como anticonxelante, disolvente y combustible. El so fórmula química ye CH3OH (CH4O).

Metanol
Xeneral
Estructura química
Fórmula química CH₄O
SMILES canónicu modelu 2D
MolView modelu 3D
Propiedaes físiques
Masa 32,026 unidá de masa atómica
Densidá absoluta 0,79±0,01 gramu por centímetru cúbicu
Puntu de fusión −144±1 Grau Fahrenheit, −98 grau Celsius, −97,68 grau Celsius
Puntu d'ebullición 147±1 Grau Fahrenheit, 65 grau Celsius, 64,6 grau Celsius
Velocidá del soníu 1121±1 metru por segundu
Enerxía d'ionización 10,84±0,01 electrón-voltiu, 10,85 electrón-voltiu
Capacidá calorífica 9,798 xuliu por mol kelvin
Propiedaes termoquímiques
Entalpía de formación −238 660 xuliu por mol, −200 660 xuliu por mol
Entalpía de combustión −726,4 quiloxuliu por mol
Entropía molecular estándar 126,8±0,1 xuliu por mol kelvin, 239,9±0,1 xuliu por mol kelvin
Peligrosidá
Puntu d'inflamabilidá 52±1 Grau Fahrenheit
Temperatura d'autoignición 440 grau Celsius
Llímite inferior d'esplosividá 6±1 porcentaxe en volume
Llímite superior d'esplosividá 36±1 porcentaxe en volume
Identificadores
IDLH 7860±10 miligramu por metru cúbicu
13 020±1 Pascal, 96±1 milímetru de mercuriu
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

Foi utilizáu nel procesu d'embalsamamientu, pero los antiguos exipcios utilizaron un amiestu de sustancies, incluyendo metanol, que llograben por aciu la pirólisis de la madera. Sicasí, en 1661 Robert Boyle, aislló'l metanol puru, cuando lo produció al traviés de la destilación de madera de boxe. Más tarde aportó a conocíu como'l espíritu piroxílico. En 1834, los químicos franceses Jean-Baptiste Dumas y Eugene Peligot determinaron el so composición elemental. Ellos tamién introducieron la pallabra metileno na química orgánica, formada a partir de la pallabra griega methy= "vieno" + hȳlē = madera (grupu d'árboles). La intención yera que significara «alcohol preparáu a partir de madera», pero tien errores de llingua griega: úsase mal la pallabra "madera", y un orde erróneu de les pallabres por cuenta de la influencia del idioma francés. El términu "metilu" foi creáu alredor de 1840 por abreviatura de metileno, y dempués foi utilizáu pa describir l'alcohol metílico; espresión que la Conferencia Internacional sobre Nomenclatura Química amenorgó a «metanol» en 1892.

En 1923 los químicos alemanes Alwin Mittasch y Pier Mathias, que trabayen para BASF, desenvuelven un mediu pa convertir un gas de síntesis (un amiestu de monóxidu de carbonu, dióxidu de carbonu y hidróxenu) en metanol. La patente foi presentada'l 12 de xineru 1926 (referencia non. 1569775). Esti procesu utiliza un catalizador d'óxidu de cromu y manganesu, y rique de presiones desaxeradamente elevaes que van dende 50 hasta 220 atm y temperatures d'hasta 450 °C. La producción moderna de metanol ye más eficiente: utilícense catalizadores (comúnmente cobre) capaces de funcionar a presiones más baxes. El metanol modernu de baxa presión (LPM) foi desenvueltu por ICI a finales de 1960 cola teunoloxía anguaño propiedá de Johnson Matthey, que ye un licenciante líder de teunoloxía de metanol.

L'usu de metanol como combustible de automoción recibió atención mientres les crisis del petroleu de la década de 1970 por cuenta de la so disponibilidad, so costu, y los beneficios medioambientales. A mediaos de la década de 1990, más de 20 000 "vehículos de combustible flexible" (VCF) capaces de funcionar con metanol o gasolina vender n'Estaos Xuníos. Amás, mientres gran parte de la década de 1980 y principios de los 1990, nos combustibles de gasolina que se vienden n'Europa entemécense pequeños porcentaxes de metanol. Los fabricantes d'automóviles dexaron de construyir VCFs a metanol a finales de los años 1990, camudando la so atención a los vehículos propulsados por etanol. Anque'l programa de VCF a metanol foi un ésitu téunicu, l'aumentu del preciu del metanol a mediaos y finales de la década de 1990 mientres un periodu de cayida en precios de la gasolina menguó l'interés nel metanol como combustible.

Aplicaciones editar

El metanol, como tou alcohol, tien dellos usos. Ye un disolvente industrial y emplégase como materia primo na fabricación de formaldehídu. El metanol tamién s'emplega como anticonxelante en vehículos, combustible de estufetas d'acampada, solvente de tintes, tintes, resines, adesivos, biocombustibles y aspartame. El metanol puede ser tamién agregu al etanol pa faer qu'esti nun sía aptu pal consumu humanu (el metanol ye altamente tóxicu) y pa vehículos de modelismu con motores de combustión interna.

Toxicidá editar

En concentraciones elevaes (o menores en comparanza col alcohol etílico) el metanol puede causar dolor de cabeza, maréu, estomagaes, vultures y muerte (la ingestión d'una dosis ente 20 ml a 150 ml ye mortal[1]). La esposición aguda puede causar ceguera o perda de la visión, yá que puede estropiar seriamente'l nerviu ópticu (neuropatía óptica). Una esposición crónica pue ser causa de daños al fégadu o de cirrosis.

L'envelenamientu por metanol y la so asociación con toxicidá severa sobre'l sistema nerviosu central y ocular, constitúin un problema de salú. Les carauterístiques clíniques de la intoxicación aguda por metanol inclúin acidemia fórmica, acidosis metabólica, toxicidá visual, coma y en casos estremos la muerte.

El metanol ye metabolizado a formaldehídu nel fégadu, y por oxidaciones socesives al traviés d'una vía dependiente de tetrahidrofurano (THF) fórmense ácidu fórmico y dióxidu de carbonu.

L'ácidu fórmico ye'l metabolito responsable de los efeutos tóxicos del metanol, que inhibe la citocromo oxidasa, interfiriendo col tresporte d'electrones na cadena respiratoria. Inhibe la función mitocondrial na retina y aumenta el estrés oxidativo. La so aición citotóxica exercer de manera estremada sobre los fotorreceptores, con una recuperación parcial de les respuestes apoderaes polos cayaos y nenguna recuperación sobre les respuestes mediaes por conos ultravioleta.

La gravedá de la intoxicación con metanol esta causada polos ácidos xeneraos nel so metabolismu al traviés de la enzima alcohol deshidrogenasa (ADH). Estos metabolitos atropar nel organismu nes 12-24 hores posteriores a la intoxicación. El etanol actúa como antídotu yá que se xune selectiva y competitivamente al ADH, al traviés de la mesma vía enzimática.

Ente que el metabolismu de metanol da llugar a ácidu fórmico, responsable de la so toxicidá, el etanol compite cola ADH, y xenera acetaldehídu, que n'última instancia convertir n'acetil coenzima A, pa la síntesis d'ácidos grasos.

Biometanol editar

Na industria rellacionada cola producción de vinu, el metanol provién de la desmetilación enzimática de les pectinas presentes na paré celular de la uva y, poro, la so concentración nos vinos va tar determinada pola concentración de pectines nel mostiu, que depende de la variedá d'uva que s'emplegue, la concentración d'enzimes y el grau d'actividá d'estes postreres.

Na pila de combustible, trabayar na so aplicación en base al metanol que puede estrayese de productos vexetales ya integraría un procesu de xeneración natural ecolóxica y sostenible.

Referencies editar

  1. «Intoxicación por Metanol». Consultáu'l 4 de xineru de 2011.

Enllaces esternos editar


Error de Lua en Módulu:Control_d'autoridaes na llinia 522: attempt to index field 'datavalue' (a nil value).