Metroid Prime ye un videoxuegu d'aición-aventura en primer persona con componentes de disparos y plataformes, desenvueltu por Retro Studios y distribuyíu por Nintendo pa la consola Nintendo GameCube ente los años 2002 y 2003.[1] Ye'l primeru de la serie Metroid en ser tridimensional y usar la vista en primer persona.

Metroid Prime
Desendolcador Retro Studios (es) Traducir
Distribuidora Nintendo
Compositor Kenji Yamamoto
Plataforma Nintendo GameCube y Wii
Publicación 28 febreru 2003 (Xapón)
18 payares 2002 (América del Norte)
15 avientu 2002 (Brasil)
21 marzu 2003 (Europa)
3 abril 2003 (Australia)
19 febreru 2009 (Xapón)
Serie Metroid y Metroid Prime (trilogía) (es) Traducir
Xéneru disparos en primer persona
Mou un xugador
Preséu d'entrada mandu de videoxuegos
Clasificaciones
CERO Adolescentes (es) Traducir
ESRB Adolescentes (es) Traducir
PEGI PEGI 12 (es) Traducir
USK USK 12
Más información
Páxina web oficial metroid.jp…
' Metroid Prime '
Cambiar los datos en Wikidata

El xuegu describe les aventures de la cazarrecompensas Samus Aren nel planeta Tallon IV na so llucha contra los pirates espaciales y los sos esperimentos biolóxicos. Na so aventura tamién va tener accesu a los testos de l'antigua civilización de los chozo, los antiguos habitantes del planeta, agora estinguíos debíu al impautu d'un meteoritu de phazon. Al traviés de les cinco rexones que formen el planeta, Samus tien de recuperar les partes perdíes del so equipu y los dolce artefautos chozo necesarios pa resolver el misteriu qu'arrodia al phazon, nexu común que xune les trames.

A pesar del refugu inicial de los siguidores más acérrimos de la serie, por cuenta de la so nueva perspeutiva en primer persona,[2] el xuegu foi un ésitu llegando a los 2,8 millones de copies vendíes en tol mundu.[3] La crítica tamién sofitó'l títulu y aclamar como unu de los meyores videoxuegos de tolos tiempos.[4]

Metroid Prime ye'l primer capítulu de la triloxía del mesmu nome. La hestoria que s'empecipia n'este foi siguida por Metroid Prime 2: Echoes en 2004 pa GameCube, Metroid Prime 3: Corruption en 2007 para Wii y llueu Metroid Prime 4 para Nintendo Switch, anunciáu na E3 2017 . En Nintendo DS llanzáronse Metroid Prime Pinball y Metroid Prime: Hunters claramente inspiraos en Prime. En 2009 foi rellanzáu en Wii so la llinia New Play Control! en Xapón[5] y nel recopilatorio Metroid Prime Trilogy para Europa y Estaos Xuníos.[6] Dichu rellanzamientu (pa dambes versiones) tien pequeñes meyores y nueves carauterístiques.

Sistema de xuegu editar

El sistema de xuegu entemez el resolución de ruempecabeces cola superación d'escenarios de plataformes, el combate contra distintos enemigos y l'esploración de la redolada por aciu escaneos. L'aición amosar en primer persona, siendo'l primeru de la serie n'usar esta perspeutiva. Namái cuando s'entra na manera morfosfera la vista asitiar en tercer persona pa facilitar el control de la protagonista. A diferencia de los anteriores xuegos de la serie, Metroid Prime ye consideráu una aventura más qu'un xuegu d'aición en primer persona por cuenta de la importancia que tien la esploración sobre l'aición.[7]

Los fechos qu'asoceden en Prime tienen llugar nun planeta llamáu Tallon IV. Esti mundu estremar en cinco rexones o árees coneutaes ente sigo por elevadores. Cada rexón ta formada por un conxuntu de sales y espacios separaos per puertes que s'abrir d'un disparu. Les puertes pueden tener distintos colores que correspuenden cola arma que tien d'usase p'abrir.[7][8]

Samus Aren, el personaxe remanáu pol xugador, tien d'esplorar el planeta investigando les actividaes de los pirates espaciales, mientres busca tol equipu que perdió y los dolce artefautos Chozo qu'abren el camín escontra'l cráter d'impautu, creáu por un meteoritu de phazon. Estos oxetos pueden atopase nuna zona determinada de les rexones, o bien llograse en ganando a los xefes que los curien. La busca y recueya de los oxetos más l'escanio d'enemigos, ordenadores etc., fai aumentar los porcentaxes de cumplimientu del xuegu. Los porcentaxes van ser determinantes a la fin, pos van faer que s'amuese unu de los trés posibles finales qu'esisten.

L'HUD asemeya l'interior del cascu de Samus. Na manera de combate (la vista predeterminada) presenta un oxetivu reticular (o puntu de mira), un indicador d'enerxía (salú), un radar, un mapa tridimensional de la zona, un contador de misiles, un mididor de riesgos, el tipu de rayu y visor que se tán utilizando y, en casu de tar lluchando contra un xefe, una barra col nome y la enerxía restante d'ésti. Metroid Prime inclúi amás un sistema de pistes qu'apurre al xugador una idea xeneral d'ónde tien de dirixise.[9]

Prime ye'l primer xuegu de la serie Metroid qu'amuesa por qué Samus empieza la so aventura ensin el so equipu, yá que a pesar de disponer d'él de primeres, Samus pierde la mayoría tres la so incursión na fragata de los pirates espaciales.[10] Los productores declararon qu'empezar con ciertes meyores yera una manera de dar al xugador distintos coses que faer» antes d'empecipiar la verdadera aventura.[11]

Rexones editar

Tallon IV ye'l planeta nel que s'asitia l'aición de Metroid Prime y consta de cinco rexones a esplorar más l'escenariu final del cráter del impautu.[8]

  • La Superficie de Tallon (Tallon Overworld) ye'l llugar onde aterriza la nave de Samus y dende onde puede aportase a toles rexones, sacante Phendrana. Nesta rexón puede atopase el gran templu Chozo y los restos de la fragata pirata Orpheon (Space Pirate Frigate Orpheron).
  • Les Ruines Chozo (Chozo Ruins)son los restos del santuariu de la raza qu'habitó d'antiguo el planeta, los Chozo. Comunica cola superficie de Tallon y los covarones Magmoor.
  • Les Covarones Magmoor (Magmoor Caverns) tán anubiertes de llava y ye la única vía p'aportar a Phendrana. Comunicar con toles demás rexones.
  • Phendrana (Phendrana Drifts) ye una rexón de xelu y nieve que se comunica colos Covarones Magmoor. Equí alcuéntrense los llaboratorios principales de los pirates espaciales.
  • Nes Mines de Phazon (Phazon Mines) atópense les instalaciones de los pirates espaciales pa la investigación y estraición del Phazon. Comunicar cola Superficie de Tallon y los Covarones Magmoor.
  • El Cráter del Impautu (Impact Crater) namái ye accesible dende'l gran templu Chozo na Superficie de Tallon cuando se consiguieron los dolce Artefautos Chozo. Ye la morada del enemigu final: el Metroid Prime.

Ítems editar

N'ocasiones, cuando un enemigu ye esaniciáu, apaez la imaxe d'un misil o una pequeña esfera de color. Eses esferes son les cápsules d'enerxía que rellenen la barra de salú de Samus, namái si foi estropiada. El color indica la cantidá d'unidaes de salú que se van recuperar. Los misiles recarguen de cinco en cinco l'arsenal hasta llegar al máximu.

A lo llargo de l'aventura esisten espansiones ocultes nos escenarios qu'amonten ciertes carauterístiques de Samus. Estes espansiones pueden ser tanques d'enerxía, qu'aumenten en cien unidaes la barra de salú, o les espansiones de misiles, qu'aumenten en cinco unidaes la capacidá del arsenal de misiles.[9][8]

Armamentu editar

Rayu o Rayo Estándar (Power Beam): Ye'l clásicu rayu inicial col qu'empieza nos xuegos de Metroid (usar en tolos xuegos de la saga Metroid). La so potencia ye baxa y sigue una trayeutoria que nun escuerre a los enemigos, pero la so cadencia de tiru ye la más rápida frente a los demás rayos nos xuegos de Metroid.

Misil (Misile): Básicamente namái son misiles que van en llinia recta si nun s'afita oxetivu y qu'escuerren al oxetivu cuando s'afita. Tien la potencia d'un disparu cargáu del Rayu.

Súper Misil (Super Misile): Ye la combinación d'una recarga del Rayu con 5 Misiles al empar.

Rayu d'Ondes (Wave Beam): Esti rayu ta formáu por una gran cantidá d'enerxía llétrica, esti rayu nun traviesa parés como nel casu de los otros títulos. El so rangu de disparu ye poco menor al del Rayu.

Llátigu d'Ondes (Wavebuster): Ye como'l Súper Misil, pero con una recarga del Rayu d'Ondes y 10 Misiles, llanza como un rayu que paraliza y drena rápido una descarga llétrica al enemigu.

Rayu de Xelu (Ice Beam): Ye un rayu que conxela a los enemigos sacante xefes. Ye bien lentu tantu na velocidá del disparu como na so cadencia. Efeutivu con enemigos pequeños.

Difusor de Xelu (Ice Spreader): Ye como'l Súper Misil, pero con una recarga del Rayu de Xelu y 10 Misiles, esti rayu conxelar tou nel so rangu.

Rayu de Plasma (Plasma Beam): Ye un rayu de plasma y ye el más eficaz y poderosu del xuegu. Ye un rayu de fueu que quema tou lo que toca, si dalgún enemigu sobrevive al disparu esti tomara dañu adicional coles llapaes.

Lanzallamas (Flamethrower): Ye como'l Súper Misil, pero con una recarga del Rayu de Plasma y 5 Misiles, apunta a quien quieras quemar con un remexu de fueu devastador.

Bombes: Son bombes pa la morfosfera. Usar pa estropiar a los enemigos, activar ciertos mecanismos, estropiar estructures compuestes d'aleación talloniana o pa dar un emburrie a la morfosfera, como si diera saltos.

Bombes d'Enerxía (Power Bombs): Son bombes ameyoraes, qu'estropien a los enemigos de tola pantalla y destrúin estructures débiles y los bloques col so signu. Sirve tantu p'acabar rápido colos enemigos como pa destruyir les estructures feches de Bendecio.

Rayu de Phazon (Phazon Beam): Ye un rayu formáu por "Phazon" que namái puede ser utilizáu col xefe Metroid Prime na so segunda fase cuando ésti crea pequeños charcos d'enerxía Phazon (cuando lo adquieres momentáneamente, apaez el títulu Hipermodo).

Conteníu extra editar

 
Cable Game Boy Advance de Nintendo GameCube.

El xuegu calcula'l porcentaxe de escaneos realizaos y de ítems recoyíos, de forma automática. Dependiendo de los porcentaxes, al acabar l'aventura amosaráse un final distintu, pero amás, va influyir nel desbloquéu de los cuatro galeríes d'arte disponible.

Prime inclúi dos conteníos extras desbloqueables coneutando esti con Metroid Fusion por aciu el cable Game Boy Advance de Nintendo GameCube. Unu d'estos conteníos ye la posibilidá d'usar el Traxi Fusión del xuegu de Game Boy Advance. Pa desbloquialo tien d'habese acabáu tanto Metroid Prime como'l de la portátil. L'otru conteníu extra ye'l videoxuegu qu'empecipió la serie, Metroid de la consola NES, al que s'añedir la posibilidá de guardar la partida. Pa desbloquialo basta con acabar el de la portátil.[9]

Argumentu editar

El xuegu empieza cuando Samus recibe una llamada de socorru procedente de la Fragata Orpheon, propiedá de los Pirates Espaciales, que la so tripulación foi masacrada polos suxetos esperimentales qu'estudiaben. Cuando llega al nucleu de la nave atopar cola Reina Parásitu, una versión mutada xigante d'un pequeñu parásitu. En esaniciándola, esta cai dientro del nucleu del reactor de la nave, lo que provoca una reaición en cadena que destrúi la fragata y la mayor parte del equipu de Samus. Mientres escapa de la fragata atopar con Ridley, nuna versión cibernética de sí mesmu llamada Meta Ridley, que se dirixe al planeta Tallon IV.

Samus aterriza na superficie del planeta, onde va trescurrir tola aventura. Ellí afaya les ruines de la civilización de los Chozo, qu'acabó destruyida pol Phazon, una sustancia que llegó a esi planeta nun meteoritu xunto a la criatura conocida como el Viérbene.[12] Pa evitar l'efeutu del phazon los chozo sellaron el cráter d'impautu del meteoritu construyendo un templu enriba.[13]

Na so esploración Samus afaya que los pirates espaciales tán esperimentando col phazon ya intentando aportar al interior del cráter.[14] Inda nun fueron capaces de manipoliar correutamente la sustancia nin d'entrar nel cráter, pos son necesarios los dolce artefautos chozo que dexen abrir el sellu que lu protexe.[15] Dende esi momentu la misión de Samus va ser torgar que los pirates espaciales llogren los sos oxetivos y afondar na investigación de lo qu'asocedió y asocede nel planeta. Pal ésitu de la misión hai de recuperar les pieces perdíes del so equipu y alcontrar los dolce artefautos chozo.

Metroid Prime tien un complexu guión nel que s'entemecen distintes trames, daqué que-y estrema notablemente de los sos predecesores na serie.[7] Polo xeneral, la hestoria avanza tres cada batalla con dalgún xefe importante, cuando s'amuesen escenes cinemátiques qu'amuesen los nuevos sucesos qu'asoceden. Mientres el xuegu, por aciu los escaneos de ciertos elementos principalmente, puede siguise'l desenvolvimientu de dalguna trama como la hestoria pasada de los Chozo y l'aportar de les aiciones de los pirates espaciales nel planeta, dando asina fondura al argumentu.

Los acontecimientos de la triloxía Prime asítiense cronológicamente ente Metroid y Metroid II: Return of Samus,[16][17] anque delles fontes, como l'adaptación al cómic de Metroid Prime de Nintendo Power[18] asitien el xuegu tres Super Metroid. Esto asocede porque se basen en que'l meteoritu de phazon ye un cachu del planeta Zebes[19] destruyíu en Super Metroid. Sicasí, esta teoría contradiz la hestoria de Metroid Prime 3: Corruption, qu'asegura que'l phazon ye orixinariu d'un planeta llamáu Phaaze.

Desenvolvimientu editar

 
Símbolu representativu de la serie Metroid. Puede vese que ye una S, lo cual podría venir de "Samus".

Tres Super Metroid supúnxose que'l siguiente capítulu de la serie vería la lluz en Nintendo 64, o na so espansión, el 64DD, pero a pesar de los rumores nunca llegó a entrar na fase de producción.[20] Shigeru Miyamoto esplicaría tiempu dempués que la desapaición de la serie naquella consola deber a que «nun pudieron concretar nueves idees».[21]

Metroid Prime foi desenvueltu por Retro Studios en collaboración con miembros del Nintendo EAD y del R&D1. N'estableciendo les oficines de Retro Studios n'Austin en 1999, Retro Studios recibió cinco propuestes de xuegos pa desenvolver nel Nintendo GameCube, ente elles, la d'un nuevu Metroid,[22] a pesar de nun tener entá'l SDK de la consola.[23] Miembros de la mesma Nintendo, como Shigeru Miyamoto, Kensuke Tanabe y Kenji Miki, según el direutor y diseñador orixinal de Metroid, Yoshio Sakamoto, tuvieron constantemente en contautu con Retro Studios al traviés de correos electrónicos, conferencies telefóniques y alcuentros personales.

El xuegu foi orixinalmente pensáu con una perspeutiva en tercer persona, pero esta idea camudó tres la intervención de Miyamoto, lo que fizo refugar casi tol trabayu téunicu que se realizara. Ente los motivos d'abandonar la vista en tercer persona taben los problemes que tuvieron en Rare cola cámara de Jet Force Gemini. Pensóse que disparar en tercer persona «nun yera bien intuitivu» y qu'a la de esplorar sería más bon si usábase la vista en primer persona.[23]

Nun quixímos faer otru xuegu de disparos en primer persona. (...) Faer un FPS sería daqué fácil y baratu. Pero asegurase de que la temática y los conceutos de Metroid calteníense foi daqué que quixímos faer. Y traducir eses coses a les 3D foi un verdaderu retu. Por casu, treslladar la morfosfera foi una de les coses más difíciles de faer.
— Michael Kelbaugh, presidente de Retro Studios dende 2003[23]

El direutor Mark Pacini declaró que la intención de Retro fuera que les úniques partes de dificultá fueren les batalles contra los xefes finales, por que los xugadores nun tuvieren «mieu a esplorar», una y bones «el desafíu del xuegu ta n'atopar el to propiu camín».[24]

En 2000 tres juegos de Retro tuvieron que ser atayaos pa centrar los recursos nel desenvolvimientu de Metroid Prime, y en 2001 un cuartu (un RPG llamáu Raven Blade) tamién lo foi, siendo Prime l'únicu proyeutu en desenvolvimientu del estudiu.[25] La so primer apaición pública foi nun videu de diez segundos nel Nintendo Space World de 2000. Foi entós cuando Retro Studios confirmó na so web que yeren ellos los que taben detrás del so desenvolvimientu. Nel E3 de 2001 Metroid Prime foi anunciáu oficialmente por Nintendo, provocando tou tipu d'opiniones debíu al cambéu de la vista llateral en 2D a la vista en primer persona tridimensional.[26]

Kraid, unu de los xefes de Metroid y Super Metroid, intentó incluyise na versión final, inclusive'l diseñador Gene Kohler modelar con esi propósitu. Sicasí, pola falta de tiempu, nun llegó a apaecer na versión final.[27]

Banda sonora editar

Kenji Yamamoto, asistíu por Kouichi Kyuma, ye'l compositor de la música de Metroid Prime. La banda sonora, amás de contener melodíes orixinales, inclúi amiestos de pistes oyíes n'anteriores xuegos de la serie, yá que Yamamoto quería «satisfaer a los vieyos siguidores de Metroid. Ye como un regalu pa ellos».[28] La tema inicial de la Superficie de Tallon ye un amiestu de la tema de Brinstar, la música de los Covarones Magmoor ye un amiestu de la que s'usaba nel So Norfair de Super Metroid y la melodía que suena mientres la llucha contra Meta Ridley ye un amiestu de la música de la primer batalla con Ridley en Super Metroid, tema, per otru llau, apaecíu en casi tolos xuegos de la serie. La banda sonora llegó a llanzase en formatu físicu sol títulu Metroid Prime and Fusion Orixinal Soundtracks, trabayu que foi supervisáu por el mesmu Yamamoto.

Los efeutos de soníu fueron desenvueltos col sofitu de Tommy Tallarico Studios.[29] Amás, el xuegu foi creáu pa soportar Dolby Pro Logic II y dexar asina un soníu envolvente.[30]

Versiones editar

Prime tuvo tres versiones. La primer versión foi la que se llanzó orixinalmente n'Estaos Xuníos, primer territoriu onde vio la lluz. La segunda versión, llanzada tamién en territoriu estauxunidense y de la mesma en Xapón, solucionaba dellos problemes téunicos, como'l fallu que dacuando dexaba la partida conxelada.


La tercer versión foi la que se llanzó n'Europa, que resolvía más problemes y alteriaba ciertos elementos del xuegu pa prevenir errores mientres el desenvolvimientu de l'aventura. La traducción realizada nos países europeos esanició y camudó dellos aspeutos del guión orixinal, resultando un argumentu y unos testos llixeramente distintos al de los otros territorios.[31][32] Dalgunos d'estos cambeos añadiéronse más tarde a la versión Player's Choice llanzada n'Estaos Xuníos.[33]

Antes de l'apaición de Metroid Prime 2: Echoes en 2004, Nintendo llanzó un pack que constaba d'una GameCube platiada y una copia de Metroid Prime con un segundu discu que contenía un tráiler y una demo del futuru Echoes, una llinia de tiempu de los xuegos de la serie Metroid y una galería d'arte.[34]

Amás de les distintes versiones pa Nintendo GameCube, Metroid Prime foi rellanzáu en Wii, al igual que la so secuela. El títulu llegó a Xapón de la mano del sellu New Play Control! el 19 de febreru de 2009. Sicasí, el títulu foi llanzáu nel restu del mundu, xunto a los sos dos remortines nel recopilatorio Metroid Prime Trilogy, llanzáu n'EE.XX. y Europa el 28 d'agostu y el 4 de setiembre, respeutivamente.

Receición editar

Ventes editar

Metroid Prime foi'l xuegu más vendíu de GameCube a nivel mundial. Na llista norteamericana de ventes del mes de payares de 2002 asitiar en primer posición superando a Grand Theft Auto: Vice City.[35] Na so primer selmana vendió 850.000 copies,[36] llegando a un total de 2,82 millones en tol so percorríu comercial[3] reportando más de 350 millones de dólares de beneficiu.[37] N'Europa algamó más de 1.800.000 copies vendíes, entrando a formar parte de la llinia económica Player's Choice d'esti territoriu.[38] En Xapón vendió más de 900.000 copies[3] y n'Australia foi'l cuartu xuegu más vendíu de la consola.[39]

Crítica editar

Plantía:Analís videoxuegu Metroid Prime foi aclamáu pola crítica, incluyendo puntuaciones perfectes en dellos medios y distintos premios al meyor xuegu del añu. Foi allabáu pol so acabáu gráficu, los sos efeutos especiales y los sos variaos escenarios,[40] pela so banda sonora y los sos efeutos de soníu,[7] el so diseñu de niveles,[41] la so atmósfera inmersiva,[42] y el so innovador sistema de xuegu más centráu na esploración que na aición a diferencia de xuegos como Halo,[43] calteniéndose fiel a la fórmula Metroid.[44] Tamién tuvo delles males crítiques, sobremanera pola so inusual esquema de botones, que dalgunos consideraron confusu;[45] otros echaron en falta un mayor desenvolvimientu de la hestoria, llegando a comparalo con un «arcade de los años noventa con espectaculares efeutos visuales y un argumentu bien fluexu»;[46] y otros pensaron que los xugadores menos espertos «podríen atopar aburríu volver visitar los mesmos llugares una y otra y otra vegada».[47]

En Game Rankings Prime caltiénse como'l séptimu meyor videoxuegu puntuáu de tolos tiempos, con una media del 96.38% (en marzu de 2009), siendo'l meyor valoráu de la sesta xeneración de consoles.[48]

Metroid Prime apaez en distintes llistes de los meyores xuegos de tolos tiempos: 24º nel Top 100 d'IGN,[49] 29º de los 100 escoyíos polos usuarios de GameFAQs,[50] y el 10º para Nintendo Power nel so Top 200.[51] GameSpy escoyólu como'l tercer meyor títulu de GameCube, tres The Legend of Zelda: The Wind Waker y Resident Evil 4,[52] mientres IGN dio-y el primer puestu nuna llista similar.[53]

Remortines editar

Metroid Prime significó l'entamu de la triloxía del mesmu nome. La so secuela direuta foi Metroid Prime 2: Echoes llanzáu en 2004 para GameCube, y nel que Samus viaxa al planeta Aether, onde afaya qu'un meteoritu de phazon impactó nel planeta creando una realidá alternativa. El xuegu que cierra la triloxía ye Metroid Prime 3: Corruption[54] llanzáu en 2007 para Wii, nel que Samus ye malvada pol phazon y onde tien de detener los planes de Dark Samus. Corruption fixo dellos cambeos nel sistema de xuegu al respective de los dos anteriores, como'l cambéu de la manera automática d'apuntar por otra manera llibre gracies a la teunoloxía del Control Remotu Wii.

Prime tuvo un spin-off en forma de pinball llamáu Metroid Prime Pinball, desenvueltu por Fuse Games y llanzáu para Nintendo DS,[55] nel que les meses de pinball taben ambientadas en llocalizaciones y enemigos del xuegu.

Metroid Prime: Hunters, desenvueltu por Nintendo Software Technology y llanzáu en 2006 tamién pa Nintendo DS, asitiaba la so hestoria ente los fechos acaecíos ente Prime y Echoes. Una demo d'este, titulada Metroid Prime Hunters — First Hunt, regalar cola compra d'una DS. La hestoria narra l'aventura de Samus en busca del postreru poder» mientres s'enfrenta a seis cazarrecompensas rivales. A pesar de caltener una estética y un sistema de xuegu paecíos a los de la serie, Hunters averábase más al xéneru d'aición en primer persona que al d'aventura.[56]

Dellos elementos de Metroid Prime apaecieron n'otros xuegos. En Super Smash Bros. Brawl la Fragata Orpheon forma parte de los escenarios de llucha, y nél apaez la Reina Parásitu no fondero mientres suena una melodía que ye un amiestu de la música del entamu y la del menú.[57][58] El sistema de xuegu y el so interfaz sirvió d'influencia ya inspiración a otros xuegos d'aición en primer persona, como Geist[59] o Star Wars: Republic Commando.[60]

Nel E3 2017 de Nintendo confírmose'l desenvolvimientu de Metroid Prime 4 pa Nintendo Switch.

Referencies editar

  1. «Metroid Prime company line». GameSpot (22 de xunu de 2004). Consultáu'l 3 d'avientu de 2007.
  2. N-sider (ed.): «Non Metroid For You». Consultáu'l 16 de setiembre de 2007.
  3. 3,0 3,1 3,2 VGChartz.com (ed.): «VGChartz - Metroid Prime». Consultáu'l 15 de xunu de 2008.
  4. Metacritic (ed.): «Metacritic». Archiváu dende l'orixinal, el 9 de xunu de 2008. Consultáu'l 12 de xunu de 2008.
  5. «New Play Control Metroid Prime Hands-on» (20 de febreru de 2009).
  6. www.nintendo.es (ed.): «Metroid Prime Trilogy». Consultáu'l 24 de xunetu de 2009.
  7. 7,0 7,1 7,2 7,3 Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes IGN
  8. 8,0 8,1 8,2 Nintendo (ed.): «Guíes Nintendo - Metroid Prime (GC)». Consultáu'l 7 d'abril de 2009.
  9. 9,0 9,1 9,2 Nintendo (2002). Nintendo of Europe, Inc.: Manual d'Instrucciones de Metroid Prime (en castellanu).
  10. Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes gamespy
  11. Totilo, Steven. MTV (ed.): «Retro Studios Answers The Dreaded “Metroid Dread” Question — And Other “Prime” Esclusives». Archiváu dende l'orixinal, el 11 de mayu de 2013. Consultáu'l 19 de marzu de 2008.
  12. Legáu Chozo «L'impautu del meteoru» (versión PAL): «Ensin que los sabios prever, un meteoru llegó de la nada, llanzando una escura solombra d'escombros sobre la tierra cola violencia del impautu. [...] Pero'l meteoru traxo consigo la corrupción. Un Gran Venenu afogaba la tierra, una estraña enerxía que gatuñaba la vida con una ferocidá tal que paecía sentir por sigo mesma. Arreyaes les nueses manes pol desconocimientu, los Chozo nun pudimos sinón reparar con horror cómo esta fuercia escuro empezaba a estendese amodo pola superficie de Tallon IV».
  13. Legáu Chozo «El Sellu» (versión PAL): «Primero que sía demasiáu tarde, vamos oponer resistencia per última vegada. Empecemos la construcción d'un templu pa contener esta escuridá. Nel so corazón vamos asitiar un Sellu, un precintu místicu potenciáu por dolce Artefautos y llenu de tanto poder como los Chozo podamos concentrar, anque preguntamos si nun va ser demasiáu tarde cuando termináramos».
  14. Datos Pirata «Llugar de los artefautos» (versión PAL): «Los informes del equipu de campu destaquen la presencia d'una antigua estructura de diseñu alienígena construyida na superficie de Tallon IV. Los estudios realizaos demuestren que la estructura proyeuta un campu de contención. Les pilastres d'esti campu guarden l'accesu a la principal fonte d'enerxía que s'atopa nel interior d'un fondu cráter. L'equipu científicu envalora qu'esti campu ta sofitáu por un conxuntu d'estraños artefautos Chozo. Les investigaciones pa dar col allugamientu de cada talismán yá tán en marcha. Tenemos De desmantelalo cuanto antes, pos enzancaría les operaciones de producción enerxética de Tallon IV. Si esto trai la destrucción de los artefautos, asina se va faer».
  15. Datos Pirata «Los artefautos» (versión PAL): «Ta claro que nun vamos poder afayar la llocalización de los artefautos Chozo hasta que descifremos los mensaxes esculpíos nes pilastres d'esti abominable templu. Les nueses bases de datos llingüístiques son insuficientes y los nuesos analistes d'idiomes nun pueden sinón apuntar vagues teoríes. La meyor hipótesis que topemos ye que la busca de los artefautos rique l'usu d'oxetos relixosos de la civilización Chozo. Ensin esos oxetos, tamos perdíos, y el Mandu ta cada vez más provecíu».
  16. Metroid Zero Mission Official Site (Japanese version) (ed.): «Historia». Consultáu'l 1 d'ochobre de 2007.
  17. McLaughlin, Rus. IGN (ed.): «IGN Presents The History of Metroid». Archiváu dende l'orixinal, el 17 de marzu de 2012. Consultáu'l 17 de febreru de 2008.
  18. Dreamwave Productions (Xineru-Marzu 2003). «Metroid Prime». Nintendo Power (164–167). ISSN 1041-9551. 
  19. Submarín (ed.): «Metroid Prime on a large Brazilian y-shop» (portugués). Consultáu'l 19 de xunetu de 2007.
  20. Metroid Database (ed.): «News Archives: 1996 – 1999». Archiváu dende l'orixinal, el 12 d'ochobre de 2007. Consultáu'l 21 de febreru de 2006.
  21. IGN (ed.): «Metroid Prime Roundtable QA». Consultáu'l 20 de febreru de 2008.
  22. The Escapist (ed.): «Metroid Primed». Consultáu'l 16 de setiembre de 2007.
  23. 23,0 23,1 23,2 Gamasutra (ed.): «MIGS 2007: Retro Studios On The Journey Of Metroid Prime». Consultáu'l 3 d'avientu de 2007.
  24. Edge (ed.): «INTERVIEW: Retro Studios». Consultáu'l 27 de xineru de 2008.
  25. N-sider (ed.): «History of Retro Studios». Consultáu'l 19 de xunetu de 2007.
  26. N-sider (ed.): «Metroid Prime development». Consultáu'l 20 de febreru de 2008.
  27. Generation N (ed.): «Did You Know? Classic Metroid enemy Kraid was planned to be in Metroid Prime». Consultáu'l 16 de setiembre de 2007.
  28. Music4Games (ed.): «Interview with Metroid Prime 3: Corruption Sound Team at Retro Studios and Composer Kenji Yamamoto». Archiváu dende l'orixinal, el 11 de xineru de 2008. Consultáu'l 27 de xineru de 2008.
  29. Tallarico, Tommy. «www.tallarico.com — Metroid Prime». Consultáu'l 17 de setiembre de 2007.
  30. The Recordist (ed.): «Metroid Prime Press». Archiváu dende l'orixinal, el 13 de mayu de 2008. Consultáu'l 13 de mayu de 2008.
  31. Rag, Koran. GameFAQs (ed.): «Chozo Lore FAQ and Pirate Data FAQ (NTSC version)». Consultáu'l 14 de setiembre de 2007.
  32. Scutt, Luke (BlitzBoy). GameFAQs (ed.): «Log Book FAQ (PAL version)». Consultáu'l 16 de setiembre de 2007.
  33. Metroid2002.com (ed.): «Version differences: version number». Consultáu'l 19 de xunetu de 2007.
  34. GamePro (ed.): «New Metroid Prime Bundle Announced for GameCube». Consultáu'l 27 de marzu de 2007.
  35. GameSpot (ed.): «November video game sales». Consultáu'l 27 d'abril de 2004.
  36. «Metroid Sales Hit Quarter Million Mark». Consultáu'l 27 d'abril de 2008.
  37. Campbell, Colin / Keiser, Joe. Next-xen.biz (ed.): «The Top 100 Games of the 21st Century: 39–30». Consultáu'l 22 d'ochobre de 2007.
  38. n-europe (ed.): «New Player's Choice títulos!». Archiváu dende l'orixinal, el 17 de marzu de 2012. Consultáu'l 30 de marzu de 2007.
  39. «Australia's Choice». Archiváu dende l'orixinal, el 17 de marzu de 2012. Consultáu'l 30 de marzu de 2007.
  40. Capo, Juan. IGN (ed.): «The Top Ten Best-Looking GameCube Games». Consultáu'l 16 de setiembre de 2007.
  41. Eurogamer (ed.): «Metroid Prime review». Consultáu'l 3 d'ochobre de 2007.
  42. Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes gamespot
  43. Game Rankings (ed.): «Game Rankings review». Consultáu'l 27 de marzu de 2007.
  44. 1UP.com (ed.): «Entertainment Gaming Monthly reviews». Archiváu dende l'orixinal, el 17 de marzu de 2012. Consultáu'l 24 de febreru de 2007.
  45. Reiner, Andrew. Game Informer (ed.): «Metroid Prime review». Archiváu dende l'orixinal, el 12 d'ochobre de 2007. Consultáu'l 27 de marzu de 2007.
  46. Entertainment Weekly (ed.): «Space Craft». Consultáu'l 14 d'ochobre de 2007.
  47. GamePro (ed.): «Review: Metroid Prime». Consultáu'l 15 d'ochobre de 2007.
  48. Game Rankings (ed.): «Game Rankings' top games». Consultáu'l 14 de setiembre de 2007.
  49. «IGN's top 100 games of all time». IGN. Consultáu'l 28 d'ochobre de 2006.
  50. «GameFAQs: 10-Year Anniversary Contest — The 10 Best Games Ever». GameFAQs. Consultáu'l 4 d'ochobre de 2006.
  51. «Top 200 Nintendo Games Ever». Nintendo Power (200). Febreru de 2006. 
  52. GameSpy (ed.): «Top 25 GameCube Games of All-Time - #3: Metroid Prime». Consultáu'l 13 de setiembre de 2007.
  53. «The Top 25 GameCube Games of All Time». Consultáu'l 13 de setiembre de 2007.
  54. IGN (ed.): «Metroid Prime 3 Details Remanez». Consultáu'l 30 de marzu de 2007.
  55. Nintendo (ed.): «Metroid Prime Pinball». Consultáu'l 19 de xunetu de 2007.
  56. Colayco, Bob. GameSpot (ed.): «Metroid Prime: Hunters review».
  57. Nintendo/HAL Laboratory (ed.): «Frigate Orpheon». Archiváu dende l'orixinal, el 19 d'avientu de 2007. Consultáu'l 18 d'avientu de 2007.
  58. Nintendo/HAL Laboratory (ed.): «First Songs in My Music». Archiváu dende l'orixinal, el 16 de marzu de 2008. Consultáu'l 19 de marzu de 2008.
  59. GameSpy (ed.): «Gamespy Geist interview». Consultáu'l 21 d'ochobre de 2007.
  60. GameSpot (ed.): «Star Wars: Republic Commando review». Consultáu'l 21 d'ochobre de 2007.

Enllaces esternos editar