Michelle Marie Pfeiffer (29 d'abril de 1958Santa Ana) ye una actriz d'Estaos Xuníos.

Michelle Pfeiffer
Vida
Nacimientu Santa Ana[1]29 d'abril de 1958[2] (65 años)
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Residencia condáu d'Orange
Familia
Casada con Peter Horton (1981 – 1988)
David E. Kelley (es) Traducir (1993 – )
Fíos/es
Hermanos/es Dedee Pfeiffer
Estudios
Estudios Golden West College (en) Traducir
Fountain Valley High School (en) Traducir 1976)
Llingües falaes inglés[3]
Alumna de Sanford Meisner
Oficiu actriz de cine, modelu, cantante, actriz de voz, actriz de televisión, actriz de teatruproductora de cine
Pesu 65 kg
Altor 171 cm
Premios
Nominaciones
Instrumentu musical voz
Creencies
Relixón Protestantismu
IMDb nm0000201
Cambiar los datos en Wikidata

Empezó la so carrera artística como convidada en programes de televisión, ente los que s'inclúin papeles pequeños nes series Fantasy Island y Delta House a finales de los 70's. Debutó nel cine en 1980 nel llargumetraxe The Hollywood Knights. Darréu, llogró reconocencia de la prensa y los críticos cola interpretación de papeles en películes como Dangerous Liaisons (1988), Casada con toos (1988), The Fabulous Baker Boys (1989), La casa Rusia (1990), Frankie & Johnny (1991), Percima de too (1992), Batman vuelve (1992) y The Age of Innocence (1993). Les sos interpretaciones facer acreedora de numberosos premios y gallardones, ente ellos un premiu BAFTA, un Globu d'Oru y un Osu de Plata.

Amás del so trabayu artísticu, pol que foi nomada en trés causes a los Premiu Óscar y en seis a los premiu Globu d'Oru, ye considerada como una de les muyeres más curioses del mundu.[ensin referencies]

Primeros años editar

Nació en Santa Ana (condáu d'Orange, California) y tien tres hermanos, Richard, mayor que Michelle; Dedee (actriz) y Lori (modelu) menores qu'ella. Ye d'ascendencia neerlandesa, alemana, irlandesa, sueca y suiza. El so primer salariu ganar sacando rellumu a les máquines d'aire acondicionáu que'l so padre iguaba. Na escuela siempres se portó como un mozu, según mesmes pallabres y nun llamaba l'atención de los rapazos. Años más tarde, foi la típica moza rubia que se saltaba les clases pa pasar les tardes colos sos amigos surfistas, tomando batíos y dalguna qu'otra droga na sablera. En 1981 casóse col tamién actor Peter Horton, del que se divorció en 1988. Dempués tuvo idilios con Michael Keaton, John Malkovich y Fisher Stevens, col qu'entamó una boda, atayándose por una infidelidá del actor. En 1993 adoptó a Claudia Rose, fía d'una enfermera que yá tenía cuatro fíos y que nun podía ocupase d'unu más. Darréu casóse col productor David E. Kelley, creador de Chicago Hope o Ally McBeal, con quien tuvo a John Henry (1994).

Carrera editar

La so primer esperiencia col mundu del espectáculu foi interpretando a Alicia, na cabalgata de Disneyland d'Alicia nel País de les Maravíes en 1970 con tan solo 12 años.

Primeros trabayos como actriz editar

Años más tarde y sofitada pol so peluqueru, presentóse y ganó'l concursu de guapura “Miss Orange County”. Nel xuráu del certame había un cazador de talentos que lo contrató pa promovela, primero como modelu rodando anuncios publicitarios, y más tarde pa trabayar como actriz en series de televisión como “Delta House”, “Fantasy Island”, “Chips". Asina consiguió ser la moza guapa na so propia serie “B.A.D. Cats”, que duró solamente una temporada pol so baxu nivel d'audiencia.

Ente 1978 y 1981, participó tamién en dellos telefilms, siempres como actriz secundaria. En 1980 debutó pa la gran pantalla na cinta “Volver al amor”, xunto a Elliot Gould y Susannah York, nel rol de S. York cuando yera adolescente. Siguiéron-y dellos trabayos en diverses películes como “Charlie Chan and the Curse of the Dragon Queen” y “The Hollywood Knights”, siempres como actriz secundaria.

En 1982 interpretó un papel protagonista nel musical Grease 2, como Stephanie Zinone. La película foi un fracasu de crítica y públicu, lo único apreciable de la secuela foi Michelle, a la que nomaron a un premiu como meyor actriz debutante. Sicasí, debíu al fracasu d'esta cinta, l'actriz tuvo más d'un añu ensin trabayar.

1983-1989: ésitu y aclamación de la crítica editar

 
Michelle Pfeiffer en 1985.

Tres dellos años d'interpretar roles de repartu y frecuentes apaiciones en televisión como convidada, Pfeiffer llogró amplia reconocencia pola so actuación na película de 1983 Scarface. Encarnó a Elvira Hancock, una muyer adicta a la cocaína, esposa de Tony Montana (Al Pacino); so la direición de Brian De Palma.

Dempués d'intervenir nesta película tolos papeles que-y ufiertaben yeren de muyer fría y calculadora, pero ella optó por unu totalmente opuestu, la doncella encantada por un maleficio na película d'aventures Ladyhawke (1985) de Richard Donner xunto a Matthew Broderick y Rutger Hauer. Tres l'ésitu d'esta y la so anterior película, a la nueva actriz yá-y llovíen les ufiertes, yá yera una actriz a la que la xente reconocía pero de la qu'inda non s'aprendieron el nome.

En 1985 foi la protagonista femenina de Cuando llega la nueche de John Landis. Comedia que protagonizó xunto al novel actor Jeff Goldblum. Un añu dempués ye dirixida por Alan Alda na comedia Duce Llibertá” compartiendo cartelu con Michael Caine y Bob Hoskins.

Vuelve a la televisión pa protagonizar dellos telefilms y yá en 1987 convirtióse nuna de los trés bruxes qu'acoraden al demoniu na comedia fantástica The Witches of Eastwick xunto a Jack Nicholson, Cher y Susan Sarandon. L'enorme ésitu de la película fizo que Pfeiffer fora una de les actrices más solicitaes de la dómina.

En 1988 llogró la so primer nominación de seis consecutives a los Globu d'Oru por Casada con toos de Jonathan Demme, una esbarriada comedia sobre la mafia que la protagonizada tamién por Matthew Modine y Alec Baldwin. La película foi un ésitu moderáu pero sirvió por que grandes direutores apreciaren que tres esi estraordinariu físicu escondíase una actriz de talentu. El so siguiente filme, inda en 1988, foi'l thriller Tequila Sunrise xunto a Mel Gibson y Kurt Russell. Pero ye Les rellaciones peligroses de Stephen Frears la película que realmente la asitia ente les meyores actrices de la década, ganando dellos premios pola so interpretación y siendo nomada per primer vegada a los Premiu Óscar como meyor actriz secundaria. Nesta cinta acompañar Glenn Close y John Malkovich, formando'l tríu protagonista y Uma Thurman y Keanu Reeves dos actores casi debutantes, como parte de la magnífica repartida.

1989 sería l'añu nel que Pfeiffer ganó tolos premios que s'otorgaron a la meyor actriz sacante'l Premiu Óscar pola so participación en The Fabulous Baker Boys del debutante Steve Kloves, onde daba vida a una cantante de salón acompañada polos pianos de los hermanos Baker, interpretaos por Jeff Bridges y Beau Bridges hermanos na vida real.

1990-2005: reconocencia internacional editar

 
Pfeiffer en 1990

En 1990 protagoniza xunto a Sean Connery, La Casa Rusia de Fred Schepisi, una película d'espíes pola que ye nomada per tercer vegada a los Globu d'Oru. Nella da vida a una ama de casa rusa infiltrada nuna trama d'espionaxe. Un añu dempués, vuelve coincidir con Al Pacino en Frankie y Johnny de Garry Marshall. Cuarta nominación a los Globu d'Oru. Nesta película interpreta a una camarera pocu curiosa que nun cree nel amor nin nes segundes oportunidaes.

En 1992 da vida a Catwoman na segunda entrega de les aventures de Batman en Batman Vuelve de Tim Burton xunto a Michael Keaton y Danny DeVito. Ye considerada la meyor Catwoman de la historia, y convertir na actriz, xunto con Julia Roberts, meyor pagada de Hollywood. Años dempués, diría que "esta película yera la so favorita". Dempués vendría la so tercer nominación a los Premiu Óscar y quinta a los Globu d'Oru, por Percima de too” de Jonathan Kaplan: un drama interracial nel que trabaya con Dennis Haysbert y el so memorable papel y última nominación a los Globu d'Oru, pol so trabayu pa Martin Scorsese en The Age of Innocence. Pa munchos unu de los meyores trabayos de l'actriz y tamién unu de los menos valoraos. Na película formaba tríu protagonista con Daniel Day-Lewis y Winona Ryder.

Volvió trabayar con Jack Nicholson en “Wolf” de Mike Nichols, una nueva versión del mitu del home llobu, pocu entendida pero bien esitosa. En 1995 tuvo una taquillada con Dangerous Minds onde interpreta a una "ex marine" que trabaya como profesora d'un grupu de mozos problemáticu. Especializar en comedies romántiques primero en Íntimu y personal de Jon Avnet, xunto a Robert Redford y depués en Un día inolvidable de Michael Hoffman xunto a George Clooney de la que tamién foi productora executiva. Ente estos dos comedies realizó un pequeñu papel pa “Feliz cumpleaños, amor mio”, película menor na que trabayó porque'l so home yera'l productor.

Siguió como productora pa los sos siguientes trabayos, A Thousand Acres, drama rural protagonizada pola so amiga Jessica Lange, dambes actrices declararen en más d'una ocasión el deséu de poder trabayar xuntes. Este foi quiciabes unu de los sos postreros grandes papeles dramáticos pol cual collechó dellos premios, pero que l'academia escaecer de nomar.

En 1998 vuelve trabayar para Michael Hoffman na versión del clásicu de Shakespeare Suañu d'una nueche de branu xunto a Kevin Kline, Rupert Everett y Sophie Marceau.

Protagonizó'l drama “No fondo del océanu” xunto a Whoopi Goldberg y foi la pareya de Bruce Willis en La historia de lo nueso de Rob Reiner. Dobló personaxes en producciones animaes y, yá entráu'l nuevu sieglu, protagonizó xunto a Harrison Ford, el thriller-psicolóxicu Lo que la verdá escuende de Robert Zemeckis. Un enorme ésitu de taquilla que foi como la guinda a una carrera d'ésitos. En 2001 protagoniza xunto a Sean Penn, “Yo soi Sam”. Un añu dempués xúnese a Renée Zellweger, Robin Wright y Alison Lohman nel drama “La flor del mal” dando vida a la zaguina madre de la protagonista. Michelle recibió dellos premios pola so interpretación de remanadora y psicótica. Dempués d'esti trabayu estremóse definitivamente del cine pa dedicase a la so familia. Camudóse fora del bullicio de Los Angeles.

Dempués de 2007 editar

Tres un periodu de relativa inactividá y depués de refugar participar na película The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe, Pfeiffer tuvo tres roles estelares en 2007. Interpretó'l papel de la villana Velma Von Tussle en Hairspray, adautación cinematográfica del musical homónimu, onde compartió escena con Nikki Blonsky John Travolta y Christopher Walken. Amás, encarnó a la bruxa Lamia na película fantástica Stardust, dirixida por Matthew Vaughn y coprotagonizada por Robert De Niro.

Los siguientes llargumetraxes protagonizaos por Pfeiffer fueron la comedia I Could Never Be Your Woman (2007) y el drama Efeutos personales (2009), dirixíu por David Hollander y coprotagonizado por Ashton Kutcher y Kathy Bates. Ésta última estrenar nuna presentación especial na ciudá d'Estaos Xuníos d'Iowa. El so siguiente papel cinematográficu foi nel drama Chéri, afechu de la novela homónima de 1920, escrita por Colette, onde interpretó a la cortesana Léa de Lonval. Empobinada por Stephen Frears y con un repartu qu'incluyía a figures como Rupert Friend y Kathy Bates, la película estrenar nel Festival Internacional de Cine de Berlín de 2009.

En 2011 estrena la comedia romántica Nueche de fin d'añu con un estensu repartu so la direición de Garry Marshall, la película nun ye perbién recibida nin pola crítica nin pol públicu.

Esti 2012 estrena Dark Shadows, dirixida por Tim Burton y onde actúa xunto a Johnny Depp, Helena Bonham Carter y Chloë Grace Moretz, y el drama familiar People like us xunto a Chris Pine.

Pal 2013 prepara so la direición de Luc Besson la comedia de mafiosos Malavita, acompañada na repartu de nuevu por Robert De Niro y Tommy Lee Jones. Tamién se ta plantegando llantase detrás de les cámares pa llevar a cabu la que seria la so primer esperiencia como direutora.

Intereses editar

Desque Giorgio Armani afayar como Elvira Hankock en Scarface, convertir na so musa y na so inspiración pa dalgunos de los sos diseños.

Ye famosa por refugar papeles tan jugosos como: Basic Instinct y Casino facer Sharon Stone, Mamma Mia nel papel de Meryl Streep, Evita yera la primer opción primero que Madonna, Acoso, A Few Good Men y Ghost nos papeles de Demi Moore, Pretty Woman primero que Julia Roberts aceptara, The Bonfire of the Vanities y Working Girl sustituyida por Melanie Griffith, Thelma & Louise que diba protagonizar xunto a Jodie Foster, a quien-y brindó tamién el so meyor papel en The Silence of the Lambs, Michelle yera a quien Jonathan Demme quería pal papel, y un llargu etcétera.

Ta considerada la segunda meyor actriz del nuesu tiempu por detrás de Meryl Streep.

Ye bien amiga de Steven Spielberg y la so esposa Kate Capshaw, Martin Scorsese, Jodie Foster, Ellen Barkin, Cher y Val Kilmer (quien-y escribía poesía).

En Hollywood na década de los '90, conocer como "la cara".

Foi dos veces portada de la revista People dedicada a les 50 persones más belles del mundu, na so primer edición en 1990 y na de 1999, entrando na llista en seis causes, récor de vegaes qu'una mesma persona tuvo nella.

Tien el récor de nominaciones consecutives a los Globos d'oru 6 en total como meyor actriz principal, dende 1989 a 1994.

Michelle Pfeiffer foi la estrella convidada na popular serie de "Los Simpsons" pa faer la voz de Mindy Simmons (Margo Zavala en Hispanoamérica) que tuvo la so primer apaición nel episodiu "The Last Temptation of Homer". Nel episodiu tituláu "Lisa vs. Malibu Stacy" (llamáu Lisa contra Stacy Malibú n'España y Lisa contra la Baby Malibú en Hispanoamérica)d'esta mesma serie, na so traducción llatina, Homero Simpsons menta a Michelle Pfeiffer: "¿Y por qué Bart puede faer eso y yo nun puedo pasar nin una nueche espiando nel xardín de Michelle Pfeiffer?", anque na so versión orixinal Homero noma a un chef, aparentemente bien famosu n'Estaos Xuníos: "Aw, how come Bart gets to do that and I can’t spend one night lurking in the bushes outside Chef Boy-Ar-Dee’s house?" (Aw, ¿cómo ye que Bart llega a faer eso y nun puedo pasar una nueche a la chisba nos arbustos fora de la casa de Chef Boy-Ar-Dee?).

Filmografía editar

Premios y nominaciones editar

Óscar editar

Añu Categoría Película Resultáu
1989 Meyor actriz secundaria Dangerous Liaisons Nomada
1990 Meyor actriz The Fabulous Baker Boys Nomada
1993 Meyor actriz Percima de too Nomada

Globos d'Oru editar

Añu Categoría Película Resultáu
1989 Meyor actriz comedia/musical Casada con toos Nomada
1990 Meyor actriz drama The Fabulous Baker Boys Ganadora
1991 Meyor actriz drama La Casa Rusia Nomada
1992 Meyor actriz comedia/musical Frankie & Johnny Nomada
1993 Meyor actriz drama Percima de too Nomada
1994 Meyor actriz drama The Age of Innocence Nomada

Saturn Award editar

Añu Categoría Película Resultáu
1986 Meyor actriz Ladyhawke Nomada
1995 Meyor actriz Wolf Nomada
2001 Meyor actriz Lo que la verdá escuende Ganadora
2008 Meyor actriz secundaria Stardust Nomada

American Comedy Awards editar

Añu Categoría Película Resultáu
1990 Meyor actriz The Fabulous Baker Boys Ganadora

BAFTA Awards editar

Añu Categoría Película Resultáu
1990 Meyor actriz secundaria Dangerous Liaisons Ganadora
1991 Meyor actriz The Fabulous Baker Boys Nomada

Osu de plata, Berlín editar

Añu Categoría Película Resultáu
1993 Meyor actriz Percima de too Ganadora

Blockbuster Entertainment Award editar

Añu Categoría Película Resultáu
1996 Actriz favorita Drama Dangerous Minds Ganadora
1997 Actriz favorita Comedia/Romance Un día inolvidable Ganadora
2001 Actriz favorita Suspense Lo que la verdá escuende Ganadora

Chicago Film Critics Association Awards editar

Añu Categoría Película Resultáu
1990 Meyor actriz The Fabulous Baker Boys Ganadora

Hasty Pudding Theatricals editar

Añu Categoría Película Resultáu
1995 Muyer del añu - Ganadora

Hollywood Film Festival editar

Añu Categoría Película Resultáu
2007 Meyor repartu Hairspray Ganadora

Kansas City Film Critics Circle Awards editar

Añu Categoría Película Resultáu
2003 Meyor actriz secundaria White Oleander Ganadora

Kids Choice Awards editar

Añu Categoría Película Resultáu
1997 Actriz favorita Un día inolvidable Nomada

Los Angeles Film Critics Association Awards editar

Añu Categoría Película Resultáu
1989 Meyor actriz The Fabulous Baker Boys Ganadora

MTV Movie Awards editar

Añu Categoría Película Resultáu
1993 Meyor besu Batman vuelve Nomada
1993 Actriz más deseyada Batman vuelve Ganadora
1996 Meyor papel femenín Dangerous Minds Nomada
1996 Actriz más deseyada Dangerous Minds Nomada

National Board of Review editar

Añu Categoría Película Resultáu
1989 Meyor actriz The Fabulous Baker Boys Ganadora

National Society of Film Critics Awards editar

Añu Categoría Película Resultáu
1990 Meyor actriz The Fabulous Baker Boys Ganadora

New York Film Critics Circle Awards editar

Añu Categoría Película Resultáu
1989 Meyor actriz The Fabulous Baker Boys Ganadora

Palm Springs International Film Festival editar

Añu Categoría Película Resultáu
2008 Meyor repartu Hairspray Ganadora

San Diego Film Critics Society Awards editar

Añu Categoría Película Resultáu
2002 Meyor actriz secundaria White Oleander Ganadora

Screen Actors Guild Awards editar

Añu Categoría Película Resultáu
2008 Meyor repartu Hairspray Nomada
2003 Meyor actriz secundaria White Oleander Nomada

ShoWest Convention editar

Añu Categoría Película Resultáu
1994 Estrella Femenina del añu - Ganadora

Verona Love Screens Film Festival editar

Añu Categoría Película Resultáu
1999 Meyor actriz A Thousand Acres Ganadora

Crystal Awards editar

Añu Categoría Película Resultáu
1993 Meyor estrella femenina - Ganadora

Young Artist Awards editar

Añu Categoría Película Resultáu
1983 Meyor actriz nueva Grease 2 Nomada

Referencies editar

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 11 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Identificador GND: 119058111. Data de consulta: 16 ochobre 2015. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. Identificador CONOR.SI: 8457315. Afirmao en: CONOR.SI.
  4. 4,0 4,1 Identificador Óscar de nominado: 2365. Data de consulta: 29 avientu 2020.

Enllaces esternos editar