Mieza ye un conceyu y llocalidá española de la provincia de Salamanca, na comunidá autónoma de Castiella y Llión. Intégrase dientro de la contorna de Vitigudino y la subcomarca de La Ribera (Arribes). Pertenez al partíu xudicial de Vitigudino.[3][4]

Mieza
Alministración
País España
Autonomía Castiella y Lleón
Provincia provincia de Salamanca
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Mieza (es) Traducir Lorenzo García Paco
Nome oficial Mieza (es)[1]
Códigu postal 37254
Xeografía
Coordenaes 41°09′47″N 6°41′25″W / 41.163067°N 6.690244°O / 41.163067; -6.690244
Mieza alcuéntrase n'España
Mieza
Mieza
Mieza (España)
Superficie 34.73 km²
Altitú 656 m[2]
Llenda con
Demografía
Población 179 hab. (2023)
- 102 homes (2019)

- 94 muyeres (2019)
Porcentaxe 0% de provincia de Salamanca
0.01% de Castiella y Lleón
0% de España
Densidá 5,15 hab/km²
dtinformatica.com…
Cambiar los datos en Wikidata

El so términu municipal ta formáu por un solu nucleu de población, ocupa una superficie total de 34,82 km² y según los datos demográficos recoyíos nel padrón municipal ellaboráu pol INE nel añu 2017, cuenta con una población de 222 habitantes.

Les sos vistes de les Arribes del Duero convertir nun pueblu especialmente turísticu dientro del Parque natural d'Arribes del Duero.

Xeografía editar

Situación editar

Mieza asítiase nel noroeste salmantino. Fai frontera con Portugal. Falta 96 km de Salamanca capital.

Intégrase dientro de la contorna de La Ribera.[3] Pertenez a la Mancomunidá Centro Duero y al partíu xudicial de Vitigudino.

El so términu municipal atópase dientro del Parque natural d'Arribes del Duero, un espaciu natural protexíu de gran curiosu turísticu.[5]

Noroeste: Fornos (Portugal) Norte: Saltu de Aldeadávila Nordeste: Aldeadávila de la Ribera
Oeste: Mazouco (Portugal)   Este: La Zarza de Pumareda
Suroeste: Vilvestre Sur: Vilvestre    Sureste: Cerezal de Peñahorcada   

Demografía editar

Gráfica d'evolución demográfica de Mieza ente 1900 y 2017
Fonte Institutu Nacional d'Estadística d'España - Ellaboración gráfica por Wikipedia.
 
Detalle del mapa "Spain and Portugal" realizáu por John Betts en 1838, nel que puede apreciase Mieza
 
El almezal de Mieza, vistes dende'l mirador del Colagón del Tíu Paco.
 
La olivar en Mieza.
Ficheru:Vista del Douru dende'l mirador del Aguila, en Mieza.jpg
Vista del Duero dende'l mirador de la Águila.
Ficheru:Baille de la bandera en Mieza de la Ribera, 1984.jpg
Baille de la bandera en 1984.

Historia editar

La so hestoria, al igual que'l restu de llocalidaes salmantinas fronterices con Portugal y riberanes del Duero, pertenecieron mientres la Edá Media al conceyu de Ledesma, y a una serie de señores medievales o de realengu, dientro del Reinu de Llión. La zona d'apuertes foi fortificada antes del Tratáu de Alcañices pa defender la frontera lleonesa frente a Portugal, que s'independizara en 1143 de Llión: hubo castiellos y fortaleces en Vilvestre, Barruecopardo (anterior a 1212), Mieza, Aldeadávila (caltiénse la Torre del Homenaxe reconvertida), Pereña y Masueco. Parte d'ellos pasaron al infantado de don Pedro de Molina escontra 1252.

Repobláu polos monarques lleoneses, Mieza foi señoríu de realengu sol reináu d'Alfonsu IX de Llión, pasando a pertenecer darréu al condáu de Ledesma, al que pertenecía'l Sexmo de Mieza nel sieglu XVIII.

Coincidiendo col Tratáu de Alcañices, dízsenos que'l conceyu de Ledesma pertenecía al señoríu del infante Don Pedro (1297). Darréu, en 1313 y 1315, na celebración de les Cortes de Castiella y Llión en Burgos, les aldegues de Dieza, L'Aldea d'Ávila, Cabeza de Furamontanos, Pereña y Villarino d'Arias piden al nuevu monarca la so restitución al conceyu de Ledesma, con tolos sos derechos, a lo que la Rexencia del reinu apuerta. Esti antiguu testu fai pensar qu'estes aldegues fueron fortificaes en dicha dómina,pa evitar nueves ocupaciones portugueses como les que realizó en 1296 el rei portugués dom Dinis. Confírmase la cesión de "la Rivera salmantina" al conceyu de Ledesma nes Cortes de Valladolid de 1322, yá muertu l'infante Don Pedro, y desaposiáu de los sos derechos el so herederu Sancho. Mientres los reinaos d'Alfonsu XI, Pedru I y Enrique II la zona vuelve ser señoríu y a tener sentíu militar, a partir de 1341. El territoriu ye donáu a una socesión d'infantes bastardos, y futures reines y reis ente ellos l'infante Fernando Alfonso, o la reina Leonor de Alburquerque, que casó con Fernandu I d'Aragón en 1393, xuniéndose'l so señoríu al de les cinco villes.

La segunda metá del s. XV conoz una gran prosperidá na zona, y una redistribución de la población dientro del conceyu de Ledesma; los nucleos más habitaos son: Ledesma, Aldeadávila, Villarino, Pereña, y Masueco y Mieza. Escontra 1500 créase la Roda de Mieza con un ampliu territoriu so la so xurisdicción y derechu a un escribán de númberu del conceyu. Por cuenta de l'alta población, escontra 1534-censos de Tomás González- hai una nueva reditribución de Rodas, y la de Villarino estremar en dos, creándose una nueva: la Roda de Mazuecos.Aldericóse sobre'l significáu del términu Roda, asimilándolo a rueda o campu.

Cola creación de les actuales provincies en 1833, Mieza, xunto al restu de La Ribera, quedó incluyíu na provincia de Salamanca, dientro de la Rexón Lleonesa, pasando a formar parte del partíu xudicial de Vitigudino en 1844.[6]

Mieza nos documentos históricos editar

Otru sí que les villes é los logares que fueron de Don Alfonso fixu del Infante Don Fernando, é de Don Sancho fixu del Infante Don Pedro, que son Beiar, é Montemaior, é Miranda, é Granada, é Galisteo, é Alba, é Salvatierra é Ledesma con tolos sos términos, qu'estes diches villes que non sían daes a Reynas, nin á infanzones, nin a ricos omes, nin á érdenes, nin á cavalleros, nin a los dichos Don Alfonso nin a Don Pedro que se lama fixu de Don Sancho, nin a nengún de los regnos nin de fora de los regnos, nin sían metíos á xuiciu, más que finquen Reales segunt en tiempu del Rei Don Fernando que ganó a Sevilla. Otrosí confirmamos al conceyu de Ledesma que haian les sos aldegues que son estes: Penna, Villarino, Darios, La Cabeza de fora mercaos, L'Aldea d'Ávila, Mieza... Pereña, Villarino, Corporario, La Cabeza de Framontanos, Aldeadávila, Mieza. Representaron al Conceyu de Ledesma nesta Hermandá los caballeros: García Suárez y Alfonso Phelipe (Mss de Salazar: Gonzalo Johannes y Alfonso Felipes).
Cortes de Burgos (1), 22 de xunetu de 1315.

Tomando escontra l'este dende'l pueblu, nel puntu llamáu Mirador de la Code, almírase'l cañón que forma'l ríu Duero, frente a Portugal. Hai tamién otros riscos con vistes sobre'l Duero, como'l Mirador de la Águila, al suroeste de la llocalidá, y el Mirador del Cura, más al sur entá.

El senderu de Gran Percorríu GR-14 traviesa Mieza. Siguiendo escontra'l sur llegar a Vilvestre tres un percorríu nidiu. Tomando escontra'l norte, baxar polos riscos de les apuertes del Duero casi hasta'l Duero y llégase al Pobláu del Saltu de Aldeadávila, xunto a la Presa de Aldeadávila, en Aldeadávila de la Ribera.

Símbolos editar

Escudu editar

Partíu, 1º cuartelado, un caballeru armáu sobre un caballu con una llanza; 2º en campu de plata dos cabeces d'águila de carbayu ranversadas, y 3º en campu d'azur un monte o peñascu de sinople, con un camín, sobre ondes d'agua d'azur y plata y superáu d'una olivar.[7]

Bandera editar

Fileteada de gules con un escudu municipal de Mieza nel centru sobre fondu blancu.[7]

Fiestes editar

  • 20 de xineru: San Sebastián.
  • 15 de xunu: Virxe del Amparu.
  • 20 d'agostu: Virxe de la Code.
  • 8 de setiembre: Virxe del Árbol.

Monumentos y llugares d'interés editar

  • Ilesia parroquial de San Sebastián.
  • Ermita del Campusantu.
  • Ermita del Santísimu Cristu d'El Humilladero.

Miradores editar

En Mieza esisten dellos miradores dende los que pueden llograse unes amplies vistes panorámiques.

  • el mirador de la Águila
  • el mirador de la Code
  • el mirador del Colagón del Tíu Paco
  • el mirador del Cura
  • el mirador de la Peña de la Salve

Miezucos pernomaos editar

  • Frai Bartolomé de Ledesma: pernomáu teólogu del Sieglu XVI.[4]
  • Padre Fermín de Mieza: escritor, publicista y poeta.[4]
  • Santiago Hernández Milanés: obispu de Mérida Maracaibo.[4]
  • Jesús Cifuentes: cantante de la banda de pop-rock Celtes Curtios.

Ver tamién editar

Otres llocalidaes cercanes editar

Referencies editar

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.
  2. URL de la referencia: https://www.aemet.es/es/eltiempo/prediccion/municipios/mieza-id37190.
  3. 3,0 3,1 Llorente Maldonado, Antonio (1976). Centro d'Estudios Salmantinos: contornes históricu y actual_de_l.html?id=wZQtAQAAIAAJ Les contornes históricu y actual de la provincia de Salamanca (en castellanu), páx. 157. «La Ribera se lama a tola vera izquierda del Duero, dende la confluencia del Tormes, ente Fermoselle y Villarino, a la confluencia del Yeltes (o Huebra), ente Saucelle y Hinojosa: Los pueblos incluyíos en La Ribera son Villarino, Pereña, Masueco, Corporario, Aldeadávila, Mieza, Vilvestre y Saucelle (páx. 60)»
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 «Guía de bones práutiques pa la observación del paisaxe agrario como espaciu patrimonial nel oeste peninsular» (castellanu). Ministerio d'Agricultura, Alimentación y Mediu Ambiente. «La contorna de Vitigudino, a la que pertenez Brincones, cuenta coles subcomarcas d'Arribes, El Abadengo, la Ramajería y Vitigudino (páxina 14)» Error de cita: La etiqueta <ref> ye inválida; el nome «ref_duplicada_2» ta definíu delles vegaes con distintu conteníu
  5. «Llei 5/2002, de 11 d'abril, de Declaración del Parque Natural d'Arribes del Duero (Salamanca-Zamora)» (en castellanu). Boletín Oficial del Estáu. 2002. http://noticias.juridicas.com/base_datos/CCAA/cl-l5-2002.html. 
  6. «Real Decretu de 30 de payares de 1833 sobre la división civil de territoriu español na Península ya islles axacentes en 49 provincies» (castellanu). Gaceta de Madrid.
  7. 7,0 7,1 «RESOLVIMIENTU de 13 de payares de 1996, de la D. P. de Salamanca, pola que se fai pública l'aprobación del escudu heráldicu y la bandera del conceyu de Mieza» (castellanu). Consultáu'l 9 d'ochobre de 2011.

Enllaces esternos editar