Monk ye una serie televisiva d'Estaos Xuníos creada por Andy Breckman y emitida ente 2002 y 2009 pola cadena USA Network. El so protagonista ye Adrian Monk, interpretáu por Tony Shalhoub, un ex-axente de la policía de San Francisco qu'agora trabaya como asesor priváu de la policía. Monk carez un trestornu obsesivu-compulsivu y una tremera de fobias.

Monk
Datos
Títulu orixinal Monk
Xéneru ficción procedimental (es) Traducir, ficción de detectives y comedia dramática (es) Traducir
País d'orixe Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Idioma orixinal inglés
Duración 42 min.
Productor Tony Shalhoub
Compositor Jeff Beal
Númberu de temporaes 8
Llista de temporaes
Númberu d'episodios 124 y 125
Llista d'episodios Anexo:Episodios de Monk (es) Traducir
Repartu
Personaxes
Primer emisión 12 de xunetu de 2002
Última emisión 4 d'avientu de 2009
Emisora orixinal USA Network (es) Traducir
Distribuidora NBCUniversal Syndication Studios (es) Traducir y Prime Video
Obres rellacionaes Galip Dervis (en) Traducir
Premios
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La serie ye de misteriu, con situaciones risibles y menos vegaes dramátiques; ganadora de dellos Emmy. L'últimu capítulu, "Mr. Monk and the End – Part II", foi vistu por 9,4 millones d'espectadores, de los cualos 3,2 millones pertenecieron a la franxa demográfica de 18-49 años.[1]

Argumentu editar

Adrian Monk carez un trestornu obsesivu-compulsivu (TOC) y bien de zunes. Tien un hermanu, Ambrose, y un mediohermanu per parte de padre llamáu Jack Junior.

Monk yera un brillante detective d'homicidios que trabayaba pal Departamentu de Policía de San Francisco (California) hasta que la so esposa Trudy finó nun atentáu con coche bomba en 1997, mientres diba mercar medicina pa Ambrose. El Sr. Monk sufrió una crisis nerviosa, quedóse catatónico y nun quixo salir de casa mientres los trés años siguientes.

Cola ayuda de la enfermera Sharona Fleming, el Sr. Monk pudo finalmente salir de casa, y empezó a ufiertar serviciu de consultoría a la Policía en casos d'especial dificultá. El capitán Leland Stottlemeyer y el teniente Randall Randy Disher suelen llamar al Sr. Monk cuando son incapaces de solucionar un casu. Stottlemeyer suel desesperase de cutiu por culpa de les zunes del Sr. Monk, anque respeta al so amigu y la so peculiar manera de reparar les pruebes y resolver los crímenes.

L'atención obsesiva del Sr. Monk a diminutos detalles inapreciables pa los demás conduzlu a discrepar siempres de les teoríes aparentemente más obvies, a atopar patrones de conducta, topar conexones ente casos y persones, etc. Mientres ayuda en casos de crímenes, sigui investigando la muerte de la so esposa, l'únicu casu que nun foi capaz de resolver entá.

A metá de la tercer temporada, Sharona decidió volver casase col so ex home, polo que se tuvo que camudar a Nueva Jersey, dexando solo al Sr. Monk. Foi entós cuando contrató a Natalie Teeger, viuda madre d'una neña de doce años que tuvo munchos trabayos antes de convertise na nueva ayudante del Sr. Monk.

La edá de Adrian Monk nun se menta casi nunca, pero puede calculase qu'al entamu de la serie tenía 42 años, yá que nel capítulu 9 de la octava temporada Monk festexa'l so cumpleaños númberu 50. Nel episodiu «El Sr. Monk va al dentista» (marzu de 2006) diz que la única vegada que tuviera nel dentista foi con 12, y más tarde comenta que nun volviera a un dentista dende faía 35 años. Eso llévanos a pensar qu'a la fin de la cuarta temporada tenía 47 años, lo que confirma la teoría.

Nel episodiu «El Sr. Monk y la xunta de clase» (agostu de 2006), el Sr. Monk garrasti al XXV aniversariu de la so promoción universitaria. En «El Sr. Monk conoz al so padre» (payares de 2006), cumplir 40 años desque'l so padre abandonar, y Adrian tenía ocho daquella, lo que querdría dicir que yá tien 48, anque nel episodiu de los 100 casos diz que llevaba 39 años ensin velo, lo que significa qu'arredondió'l númberu. Nesi mesmu episodiu tien 49.

Práuticamente nunca se menta que'l Sr. Monk careza TOC. Dacuando, los personaxes camuden de tema pa evitar falar d'ello, o evitar un tracamundiu. Por casu, nel episodiu 9 («El Sr. Monk y el corredor de maratón») de la primer temporada, el Sr. Monk da-y la mano a dos muyeres blanques y a un home negru, y entós pide la so toallina pa llimpiase por medrana a los microbios. Tanto'l Sr. Monk como Sharona prefieren dexar pensar que foi por motivos racista que comentar el so trestornu. Natalie suel referise al so xefe como «especial» o «picoteru» en cuenta de revelar la verdá sobre los sos problemes.

Personaxes editar

 
Tony Shalhoub, protagonista de la serie.
  • Adrian Monk, interpretáu por Tony Shalhoub, ye un ex detective de Policía y agora consultor priváu pa la Policía. Tien delles habilidaes: memoria eidética, detectar lo que tea fuera de sitiu esto ye inconsistente con un natural desenvolvimientu de los acontecimientos. Vilbu de Trudy. Tien un hermanu (Ambrose, crea manuales d'usuariu). El so padre abandonar cuando él tenía 8 años.
  • Capitán Leland Stottlemeyer, interpretáu por Ted Levine, ye'l capitán de policía, trabaya en robos y homicidios. Divorciar mientres la cuarta temporada de Karen Stottlemeyer. Antiguu compañeru n'Homicidios y gran amigu de Adrian.
  • Teniente Randy Disher, interpretáu por Jason Gray-Stanford ye'l teniente de policía, y secunda a Stottlemeyer en Robos y Homicidios. Primeramente se apellidaba Deacon. Daqué cabileñu, suel sacar conclusiones estrañes y desubicadas, aficionáu a la música (toca la guitarra y tuvo un grupu de rock).
  • Natalie Teeger, interpretada por Traylor Howard, ye la nueva ayudante del Sr. Monk dende la tercer temporada. Ye xeneralmente condescendiente con Monk, y ye el so cable a tierra.
  • Julie Teeger, interpretada por Emmy Clarke, protagoniza la serie dende la tercer temporada hasta la octava temporada, cuando remata la serie. Fía de Natalie, ye estudiante, na octava temporada se gradúa y camúdase a estudiar Teatru.
  • Dr. Nieven Bell, interpretáu por Héctor Elizondo, ye'l psiquiatra del Sr. Monk.
 
Ted Levine, intérprete del capitán Leland Stottlemeyer.

Antiguos personaxes editar

  • Sharona Fleming (Bitty Schram), enfermera, quien tuvo cuando Monk taba peor, dempués de la perda de la so esposa. Hasta la metá de la tercer temporada foi'l so asistente. La so modalidá yera la d'enfrentalo (dacuando agresivamente) a les sos fobias. Vuelve por un únicu capítulu, el décimu de la octava temporada (pa iguar una tema llegal referíu a la muerte accidental del so tíu).
  • Benjamin ''Benjie'' Fleming, fíu de Sharona. Temporada 1 y 2.
  • Dr. Charles Kroger † (Stanley Kamel†). Fináu por cuenta de un paru cardiaco.

Personaxes recurrentes editar

  • Trudy Monk, la difunta esposa del Sr. Monk. Apaez en suaños, alcordances y flashbacks. Conocer na universidá, dedicar al periodismu. Revélase les causes de la so muerte, y que tuvo una fía (anguaño Molly Evans, 25 años, crítica de cine) nel final de la serie.
  • Karen Stottlemeyer, la esposa del capitán Leland Stottlemeyer, dedicada a la yoga y productora/direutora de cine. Tuvo dos fíos con Leland. Divorciar mientres la cuarta temporada.
  • Harold J. Krenshaw, otru paciente del Dr. Kroger, con quien el Sr. Monk caltién constantes disputes poles sos zunes compatibles. Terminen amigándose nel octavu capítulu de la octava temporada.
  • Kevin Dorfman, el vecín nerd que vivía nel pisu de riba. Una vegada tocó-y la llotería. Ye asesináu por un magu que trabayaba nel tráficu de drogues.
 
Jason Gray Stanford, como Randy Disher.

Estrelles convidaes editar

  • Ambrose Monk (John Turturro), ye l'hermanu del Sr. Monk. Similar a Adrian, carez de munches fobias (siendo la más destacable l'agorafobia, razón pola que práuticamente nunca sale de casa). Al empar que tamién tien habilidaes estraordinaries de memoria. Dedicar a escribir manuales d'usuariu (méntase cafetera, pistola).
  • Da-y la Ballena (Adam Arkin y Tim Curry), un tipu bien gordu qu'asesinó a una xueza de San Francisco, y a quien el Sr. Monk afayó. Nun capítulu solicitar por que demuestre la so inocencia nun incidente dientro de la cárcel, y a cambéu apurrió-y información sobre la muerte de la so esposa Trudy; más tarde intentó acusar a Moli como culpable.

Episodios editar

Discutinios editar

Tarreza musical editar

Mientres la primer temporada, la serie tenía una tema musical de jazz compuestu por Jeff Beal ya interpretáu por Grant Geissman. Esta pieza llogró un Emmy en 2003 al Meyor Tema Musical. Al empezar la segunda temporada, camudóse la tema d'apertura pol cantar «It's a Jungle Out There» (Hai una xungla ende fuera) de Randy Newman. Ente que munchos fans y críticos sintiéronse decepcionaos al ver que camudaren la tema musical, sicasí, pa otros el cambéu foi para meyor. Newman tamién recibió un Emmy, en 2004 al Meyor Tema Musical por esti cantar. Na temporada 2 de los capitulos 1 al 11 mientres los creitos finales d'escucha la nueva tema en version instrumental. Finalmente la música orixinal sigue oyéndose mientres los creitos al rematar cada episodiu, solo a partir de la temporada 2 capitulo 12.

Esti alderique introducióse como una chancia dientro de la mesma serie nel episodiu tituláu «El Sr. Monk y l'estrella de televisión», nel qu'apaez un actor qu'interpreta a un detective d'Homicidios nuna serie d'enforma ésitu, y una gran cantidá de fans quexar de que camudaren la tema musical. A la fin de dichu episodiu, una nueva fan de la serie estíma-y al Sr. Monk resolver el casu y píde-y que, si dalguna vegada faen una serie de televisión sobre él, nun dexe que nunca-y camuden la tema musical.

Sharona contra Natalie editar

A metá de la tercer temporada, l'actriz Bitty Schram, quien fuera nomada a un Globu d'Oru como Meyor Actriz de Repartu pola so interpretación de Sharona Fleming abandonó la serie por motivos que nun se fixeron públicos. Siendo sustituyida por Traylor Howard, quien interpreta a Natalie Teeger, lo que supunxo un cambéu radical na forma d'ayudar al Sr. Monk colos sos problemes diarios.

Monk n'otros medios editar

 
Jason Gray Stanford y Traylor Howard, roblando autógrafos.

En xineru de 2006 l'autor Lee Goldberg publicó la primer novela orixinal de Monk «Mr. Monk Goes to the Firehouse» (ISBN 0-451-21729-2), que sirvió como antecedente pal episodiu de la quinta temporada «Mr. Monk Can't See a Thing» nel que trabayó como co-guionista. De magar, escribió dos nueves noveles orixinales, «Mr. Monk Goes to Hawaii» (ISBN 0-451-21900-7), publicada'l 30 de xunu de 2006, y «Mr. Monk and the Blue Flu» (ISBN 0-451-22013-7), publicada en xineru de 2007.

Premios y nominaciones editar

Premios Emmy editar

  • 2003 premiu a la meyor interpretación como actor principal de comedia (Tony Shalhoub).
  • 2003 premiu a la meyor tema musical (Jeff Beal).
  • 2004 nominación a la meyor interpretación como actor principal de comedia (Tony Shalhoub).
  • 2004 premiu a la meyor interpretación como actor invitáu de comedia (John Turturro nel papel de Ambrose Monk).
  • 2004 premiu a la meyor tema musical (It's a Jungle Out There de Randy Newman).
  • 2004 nominación al meyor repartu de comedia.
  • 2005 nominación a la meyor direición de comedia.
  • 2005 premiu a la meyor interpretación como actor principal nuna serie comedia (Tony Shalhoub).
  • 2006 premiu a la meyor interpretación como actor principal nuna serie comedia (Tony Shalhoub).
  • 2006 nominación a la meyor interpretación como actriz convidada de comedia (Laurie Metcalf nel papel de Cora).

Premios del Sindicatu d'Actores editar

  • 2003 nominación a la meyor interpretación como actor principal nuna serie comedia (Tony Shalhoub).
  • 2004 premiu a la meyor interpretación como actor principal nuna serie comedia (Tony Shalhoub).
  • 2005 premiu a la meyor interpretación como actor principal nuna serie comedia (Tony Shalhoub).

Globu d'Oru editar

  • 2003 premiu al meyor actor d'una serie de televisión [musical o comedia] (Tony Shalhoub).
  • 2004 nominación a la meyor serie de televisión [musical o comedia].
  • 2004 nominación al meyor actor d'una serie de televisión [musical o comedia] (Tony Shalhoub).
  • 2004 nominación a la meyor actriz d'una serie de televisión [musical o comedia] (Bitty Schram).
  • 2005 nominación al meyor actor d'una serie de televisión [musical o comedia] (Tony Shalhoub).

Premios Edgar editar

  • 2003 nominación al argumentu d'un episodiu de televisión («El Sr. Monk tómase unes vacaciones», guión de Hy Conrad).
  • 2004 nominación al argumentu d'un episodiu de televisión («El Sr. Monk y el docenu home», guión de Michael Angeli).
  • 2004 nominación al argumentu d'un episodiu de televisión («El Sr. Monk y l'home más vieyu del mundu», guión de Daniel Dratch).
  • 2005 nominación al argumentu d'un episodiu de televisión («El Sr. Monk y la pastorcilla», guión de Hy Conrad).

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Kung, Michelle (12 de xunetu de 2009). ""Monk" Finale Breaks Basic Cable Ratings Record". Wall Street Journal. Consultáu'l 6 de marzu de 2010.

Enllaces esternos editar