Los montes Tauro (turcu: Toros Dağlları) son una cadena montascosa asitiada nel sur de Turquía. Estender a lo llargo d'una curva dende'l llagu Egridir nel oeste escontra'l cursu altu del ríu Éufrates nel este, formando un arcu que trescurre paralelu al mar Mediterraneu, que constitúi la llende sur del pandu d'Anatolia. Al este, estremar nuna caña (Antitauro) que sigue escontra'l nordeste hasta la nacencia del Éufrates, y otra caña (Tauro oriental) que pasa al sur del llagu Van y al norte del ríu Tigris, y que ye travesada pol Éufrates nel so descensu escontra Siria.

Montes Tauro
cordal
Situación
Montes Cinturón alpino (es) Traducir
Coordenaes 36°59′47″N 33°00′07″E / 36.9964°N 33.0019°E / 36.9964; 33.0019
Montes Tauro alcuéntrase en Turquía
Montes Tauro
Montes Tauro
Montes Tauro (Turquía)
Datos
Altitú 3756 m
Materiales Roca sedimentaria
Llargor 600,000 m.
Cambiar los datos en Wikidata

El cordal tien dellos picos d'altor cimeru a los 3000 metros. El pasu conocíu na antigüedá como les Puertes Cilicias crucia la parte central de los montes Tauro, al norte de la ciudá de Tarsu.

La caliar haise erosionado formando paisaxes cársticos de cascaes, ríos soterraños y dalgunes de les mayores caverna d'Asia.

El cordal de los montes Tauro forma una barrera climática ente'l pandu d'Anatolia, de clima continental, y la mariña del sur, de clima mediterraneu.

Galería editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar