Montes Adirondack

(Redirixío dende Montes d'Adirondack)

Los montes Adirondack ye un macizu montascosu de los Estaos Xuníos nel noroeste del estáu de Nueva York. Tien una estensión de 25.000 quilómetros cuadraos ente montes, tierres montiegues, llombes redondes, valles en forma de "U" y llagos.

Montes Adirondack
cordal
Situación
PaísBandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
EstaosBandera de Nueva York (estáu) Nueva York
Montes Escudu Canadianu
Coordenaes 44°06′45″N 73°55′26″W / 44.1125°N 73.9239°O / 44.1125; -73.9239
Montes Adirondack alcuéntrase en los EE.XX.
Montes Adirondack
Montes Adirondack
Montes Adirondack (los EE.XX.)
Datos
Altitú 1629 m
Cambiar los datos en Wikidata

Orixe del so nome editar

Créese que provién d'una pallabra fonética de la llingua iroquesa y que dalgún escursionista nomó asina a esti cordal, que s'alza xeolóxicamente percima de la rexón montascosa de los Apalaches.

Parque nacional editar

En 1882, la llexislatura del Estáu de Nueva York declaró a esta rexón parque nacional anque esistíen propiedaes privaes qu'entá se caltienen. El fin d'esta creación foi caltener «la vida montesa [, y que les tierres] non puedan vendese, rentar o intercambiar, nin ser ocupaes por corporaciones, privaes o estatales».

Montes editar

El conxuntu de montes d'Adirondack considérase como «montes nuevos» pos, según un estudiu orográficu, crez a razón de 1,5 milímetros añalmente, siendo'l cume más altu la del monte Marcy con 1629 metros (5344 pies). Esisten amás unos cuarenta montes cimeros a los 1200 metros (3973 pies).

La mayoría de los montes altos tienen tres zones de vexetación: la primera, la d'haya, pládanu y abeduriu mariellu del monte de maderes dures del norte. La segunda, d'abetu coloráu y el balsámicu. La tercera nel visu, una zona alpina de roques con liquenes, juncia y krummholz.

Referencies editar

Enllaces esternos editar