Movimientu antinuclear

El movimientu antinuclear ye la respuesta organizativa qu'axunta a persones, organizaciones, partíos políticos con un compromisu espreso antinuclear y ecoloxista. El movimientu surde en respuesta a la peligrosidá del usu, desenvolvimientu y espansión tanto civil como militar de la teunoloxía nuclear.

Xustificación del movimientu editar

La mayoría de les persones que s'oponen a la enerxía nuclear consideren que los sos principales problemes son el peligru d'accidentes o ataques militares o terroristes,[1][2] y el peligru de los residuos radiactives (que la so peligrosidá estender a decenes ya inclusive centenares de miles d'años).[3] Otros argumentos pa la oposición a la enerxía nuclear son el so eleváu costu, y el so calter d'enerxía non sostenible.[4][5][6]

La tema de les centrales nucleares afecta a tola población. Sobremanera atópense engarraos ONG y organizaciones ecoloxistes frente a los pro nucleares y el Gobiernu cuando esti tien intereses económicos. Les poblaciones qu'últimamente se postulen como candidates a allugar el campusantu nuclear tán bien sensibilizaes sobre la tema. El gobiernu d'España ta apostando poles enerxíes anovables, pero la enerxía nuclear toma bastante relevancia al ocupar un llugar preferente por científicos y al ser más rentable que les anovables. De xuru ye una tema de gran caláu social, la población ta inquieta yá que ven a la enerxía nuclear como daqué peligrosu.

Enfréntense: eficiencia enerxética VS peligros medioambientales. Y ye que dende la esfera científica asegúrasenos que ye una enerxía bien rentable y eficiente. Verdaderamente países como Francia basen el so sistema enerxéticu nesta enerxía. Como contrapartida, asumimos un enorme riesgu anque les centrales cada vez son más segures pero un error puede provocar una gran catástrofe. Por non falar de los residuos nucleares, que por bien seguro que sían siempres provoquen crispadura ya inseguridá.

Actividá del movimientu antinuclear editar

L'actividá del movimientu centrar en dos árees fundamentales:

Historia editar

A partir de la década de los setenta, y conforme diversos gobiernos adoptaben la enerxía nuclear como una de les sos opciones pa combatir la crisis enerxética, el movimientu nuclear foi adquiriendo fuercia con rapidez. Les primeres centrales nucleares, construyíes a partir de los 50, prometieren cantidaes enormes d'enerxía, a un preciu "demasiao baxu pa ser midíu".[7]

Pero llueu se desvelaron tamién dalgunos de los problemes fundamentales d'esta teunoloxía: los residuos radiactives, que caltienen la so peligrosidá mientres decenes y hasta centenares de miles d'años, y les enormes cantidaes de plutoniu que produz la industria atómico, que podíen contribuyir (y de fechu facer)[ensin referencies] a la proliferación nuclear. Otros problemes non menos graves fixéronse patentes más palantre (ente ellos el peligru d'accidentes como'l de Chernóbil).

Entamos editar

Puede afitase la nacencia del movimientu nuclear na aición de los matrimonios Bohlen y Stowe, que s'oponíen a los ensayos nucleares de los EE. XX. nel Abellugu de Fauna Nacional d'Amchitka (Alaska); pa ello fundaron el Comité Don't Make A Wave (Nun Faigáis Una Fola), que'l 15 de setiembre de 1971 fletó una espedición en barcu a la parte d'ensayos nucleares bautizada como Greenpeace I, dando orixe asina a la organización ecoloxista Greenpeace. El 12 d'abril de 1971 una manifestación de dellos cientos de persones frente a les obres de la nueva central nuclear de Fessenheim (Alsacia) da entamu al movimientu antinuclear francés.

Década de los setenta editar

En febreru de 1975 dellos centenares d'activistes antinucleares ocupen los terrenes onde se proyeuta construyir la central nuclear de Whyl -cerca de Friburgu de Brisgovia, na República Federal d'Alemaña-; a pesar del desallugu inicial per parte de la policía, la ocupación enllargar por espaciu d'ocho meses. Finalmente l'entamu de les obres foi paralizáu'l 21 de marzu por orde xudicial, y el 14 de marzu de 1977 refugóse definitivamente la so construcción. La ocupación de Whyl constituyó la nacencia del poderosu movimientu antinuclear alemán.

El 22 de marzu de 1975 produzse'l primer accidente grave -conocíu- nuna central nuclear, en Browns Ferry (Alabama, Estaos Xuníos). A partir d'esi añu'l movimientu ecoloxista adquier un creciente calter antinuclear, hasta llograr la paralización de los programes nucleares de la mayoría de los países industrializaos, fundamentalmente tres los accidentes d'Harrisburg[8] y Chernóbil. Nesa mesma primavera de 1975 sigue la movilización social contra la nuclearización del Rin, cola participación de ciudadanos alemanes y franceses, refrendando'l calter internacional del movimientu antinuclear.

El 30 d'ochobre de 1976 dellos miles de persones repiten la ocupación de terrenes destinaos a la construcción d'una central nuclear, nesti casu la de Brokdorf (Schleswig-Holstein, RFA). La "batalla de Brokdorf" enllargar mientres dellos meses, con continuos desallugos policiales y reocupaciones cola participación de miles de persones.

El 30 de xunetu de 1977 miles de franceses manifestar contra'l reactor reproductor rápidu (FBR, poles sos sigles n'inglés) Superphénix (que permaneció activu hasta 1997, añu en que se cerró por cuenta de los sos altos costos de caltenimientu); ye'l cénit del movimientu antinuclear francés, qu'a partir d'esi momentu empecipia'l so cayente. El 24 de setiembre son miles d'alemanes los que se manifiesten contra'l FBR de Kalkar (Renania del Norte-Westfalia), que la so construcción sería completada en 1985, pero que por cuenta de la presión político y social nunca llegó a funcionar.

El 5 de payares de 1978, el movimientu antinuclear austriaco llograba la paralización del programa nuclear nun referendu. Unos meses más tarde, el 28 de marzu de 1979, asocede'l accidente na central nuclear de Three Mile Island (Harrisburg, Pennsylvania); la gravedá y repercusión del acontecimientu paralicen el programa nuclear norteamericanu. Tres díes más tarde, el 31 de marzu, decenes de miles d'alemanes manifestar en contra de la planta de reprocesamiento nuclear de Gorleben (Baxa Saxonia).

El 9 d'avientu de 1979 celebrar en Bruxeles una manifestación contra la instalación de los euromisiles (misiles nucleares d'algame mediu) n'Europa, dando entamu a un nuevu movimientu pacifista européu que va cristalizar cola formación en 1980 de la Campaña Europea pol Desarme Nuclear (END), na que se evidencian les estreches rellaciones ente'l movimientu antinuclear y el movimientu pola paz de los años ochenta.

Década de los ochenta editar

En marzu de 1980, un referendu obliga al gobierno suecu a programar l'abandonu de la enerxía nuclear pal añu 2010 nel so país.

El 26 d'abril de 1986 produzse'l accidente nuclear más grave de la Hestoria: el reactor númberu cuatro de la central nuclear de Chernóbil (Ucraína) españa, fundiéndose'l nucleu del reactor. 140.000 persones tuvieron que ser sacupaes y, en 1990, 640.000 atopar so control médicu por cuenta de les emisiones radiactives; 30.000 km² de territoriu van permanecer radiactivamente contaminaos mientres delles xeneraciones, y la nube radiactiva estender pel territoriu occidental de la XRSS, algamando Europa Occidental. Los costos económicos envalorar en centenares de miles de millones de dólares, y les víctimes mortales habíes y por haber envalorar ente cuatro mil[9]y centenares de miles. En xunu d'esi añu, 4.000 muyeres finlandeses empecipien una fuelga d'embaranzos pola qu'arrenuncien a tener fíos hasta que'l Gobiernu abandone'l programa nuclear. Chernóbil representa un golpe mortal pa los procesos de nuclearización. Les moratorias nucleares estender a lo llargo y anchu d'Europa.

Bibliografía editar

Teunoloxía alternativa y polítiques del cambéu teunolóxicu (1973), de David Dickson, de la mesma inspiración que l'anterior, defendiendo tamién alternatives a la sociedá industrial de los grandes monopolios, a partir de modelos descentralizaos.

Referencies editar

  1. «Nuclear Safety and Terrorism» (inglés). WISE. Consultáu'l 1 de febreru de 2009.
  2. «Decimotercer mentira. La enerxía nuclear ye segura». Allugamientu de Greenpeace con al respective de la enerxía nuclear. Greenpeace. Archiváu dende l'orixinal, el 29 d'abril de 2009. Consultáu'l 1 de febreru de 2009.
  3. «Novena mentira. La enerxía nuclear ye llimpia». Allugamientu de Greenpeace con al respective de la enerxía nuclear. Greenpeace. Archiváu dende l'orixinal, el 29 d'abril de 2009. Consultáu'l 1 de febreru de 2009.
  4. «Decimoquinta mentira. La enerxía nuclear ye barata». Allugamientu de Greenpeace con al respective de la enerxía nuclear. Greenpeace. Archiváu dende l'orixinal, el 23 de setiembre de 2009. Consultáu'l 1 de febreru de 2009.
  5. «Décima mentira. La enerxía nuclear ye sostenible». Allugamientu de Greenpeace con al respective de la enerxía nuclear. Greenpeace. Consultáu'l 1 de febreru de 2009.
  6. «Cuarta mentira. La enerxía nuclear ye anovable». Allugamientu de Greenpeace con al respective de la enerxía nuclear. Greenpeace. Consultáu'l 1 de febreru de 2009.
  7. «Nuclear power? No thanks. It is too expensive and still far too much of a risk» (inglés). The Independent. Consultáu'l 1 de febreru de 2009.
  8. Accidente nuclear de Three Mile Island en Harrisburg 1979 -Ecoloxistes n'Aición-
  9. "Un total d'hasta 4000 persones podríen quiciabes morrer pola esposición a la radiación". Chernóbil: La escala real del accidente. OMS. (n'inglés)

Ver tamién editar

Enllaces esternos editar