El muon (que toma'l so nome de la lletra griega my, µ) ye una partícula elemental masiva que pertenez a la segunda xeneración de leptones. El so espin ye Plantía:Fracción. Tien carga llétrica negativa, como'l electrón, anque la so masa ye 200 vegaes mayor que la del electrón, y la so vida ye daqué más llarga qu'otres partícules inestables (2,2 µs). Ta acomuñada cola so correspondiente antipartícula, el antimuón+).

Muon
tipu de partícula cuántica
charged lepton (en) Traducir y partícula elemental
Electrón Muon tau (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Clasificación nel modelu estándar editar

El muon pertenez a la segunda xeneración de leptones, xunto al electrón, que pertenez a la primera y al tau, que pertenez a la tercera. Ye un fermión que'l so spin ye la metá de la constante amenorgada de Planck y cumple tamién, como los demás leptones, la simetría CPT cola so respeutiva antipartícula.

Desintegración editar

El muon ye la partícula cargada llétricamente con masa mayor al electrón, la so desintegración hai de producir por tantu un electrón más otres partícules que la so carga llétrica total sía nula. La resultancia más frecuente ye un electrón, un antineutrino-electrónicu y un neutrín. La so antipartícula, el antimuón, se desintegra nun positrón, un y-neutrín y un µ-antineutrino:

 .

Ye bien pocu frecuente qu'apaeza na so desintegración un par de fotones y y-positrón.

Historia editar

El muon foi la primer partícula elemental descubierta que nun pertenecía a los átomos convencionales. Afayar Carl D. Anderson en 1936 mientres estudiaba la radiación cósmico, al detectar la presencia de partícules que se curvaban al pasar por un campu electromagnéticu de forma distinta a los electrones y a otres partícules conocíes, con una combadura entemedia ente l'electrón y el protón. Supunxo que la carga llétrica yera igual a la del electrón y la so masa entemedio ente dambos, polo que la llamó nun principiu mesotrón (del griegu meso, entemediu). Pero al apaecer más tarde nueves partícules entemedies, qu'adoptaron el nome xenéricu de mesones, ver na necesidá d'estremar tal partícula, que pasó a llamase µ-mesón.

El mesón diverxía significativamente d'otros mesones; la so desintegración producía un electrón y un par de neutrinos (neutrín y antineutrino), al contrariu de lo que se reparara n'otros mesones, que xeneraben unu solamente (yá fuera neutrín o antineutrino). Consideróse que los otros mesones yeren hadrones (partícules formaes por quarks y que por tanto intervienen na interacción nuclear fuerte) formaos por dos quarks. Sicasí más tarde afayóse que los muones yeren partícules elementales (leptones) ensin estructura de quark, similar a los electrones, polo que la denominación mesón foi abandonada y pasóse a denominase muon.

En 1960 afayóse que'l antimuón podía reemplazar al protón nun átomu, al afayase los átomos de muonio, nos cualos un electrón orbita en redol a un antimuón (muon con carga positiva). Átomu que se desintegra rápido (2 µs) dando un electrón y dos neutrinos.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar