El términu nenúfar aplícase, polo xeneral, a plantes acuátiques con flores que crecen en llagos, llagunes, llamargues, banzaos o regueros de corriente lenta, tando usualmente enraigonaes no fondero. Los nenúfares pertenecen a les families Nymphaeaceae, Cabombaceae del orde Nymphaeales, Nelumbonaceae del orde Proteales y tamién a los xéneros Nymphoides de la familia Menyanthaceae del orde Asterales y el xéneru Hydrocleys de la familia Alismataceae del orde Alismatales. Vease caúna d'estos trés families o unu d'estos dos xéneros pa datos más específicos. Les fueyes de los nenúfares comunes pueden ser de dos tipos:

  • El primer tipu ye'l que tien les dimensiones más grandes (polo xeneral). Los sos raigaños pueden llegar a midir 4,5 o 5 metros de llargu.
  • El segundu tipu son les fueyes que pueden vese llexando na agua. Son de dimensiones más pequeñes polo xeneral.
Nymphaea tetragona.

Significación cultural editar

 
Representación de la Nymphaea caerulea, conocida como nenúfar azul, lotu azul exipciu o lotu d'Exiptu, símbolu del antiguu Exiptu. Tinajera de la dinastía XVIII, atopada en Amarna.

Los antiguos exipcios veneraben los nenúfares del Nilu, a los que solíen llamar “lotos” (nun confundir col xéneru lotus). Ye frecuente'l motivu del lotu” nos capiteles de les columnes (forma lotiforme) de los templos exipcios. Floria na nueche y ciérrase pela mañana, esto simbolizaba la separación de deidaes y yera un motivu acomuñáu a les sos creencies sobre la muerte y el más allá. El recién descubrimientu de les propiedaes sicodéliques del lotu azul exipciu ye bien probable que fueren conocíes polos exipciu y esplica el so papel ceremonial que puede trate n'ensame de representaciones. Restos de dambos tipos de nenúfares atopáronse na tumba de Ramsés II.

Una placa siria de terracota del sieglu xiv e.C. al xiii e.C. amuesa a la diosa Asera con dos flores de lotu. Un panel de marfil del sieglu ix e.C. al sieglu viii e.C. amuesa al dios Horus sentáu nuna flor de lotu, flanqueada por dos querubinos.[1]

El pintor francés Claude Monet ye famosu poles sos pintures de nenúfares.

Cultivu editar

Munchos de los nenúfares familiares de los xardinos acuáticos son híbridos.

Los nenúfares de xardín provienen del xéneru botánicu Nymphaea anque'l so nome n'español deriva d'otra planta d'asemeyaes carauterístiques conocida como Nuphar.

Los nenúfares desenvuélvense por cuenta d'un tarmu carnosu (rizoma) que vive ente los materiales acumulaos no fondero de llamargues y cursos enllancaos d'agües pocu fondes. Les fueyes tienen un bon tamañu y forma casi circular con una fonda escotadura que llega hasta l'insertamientu del peciolu col llimbu (parte plana). Estes fueyes, al igual que les flores, son flotantes y nacen direutamente del rizoma, al que se xunen por llongures pecíolus. Les flores de bon tamañu inclusive bien grandes, vistir con ensame de pétalos inxeríos formando una especie de concu en que'l so centru atopar los estames y pistilos. L'amplia gama de colores de la flor inclúi'l blancu puru, marfil, crema, rosa, colloráu, carmesí, cobrizu y mariellu en distintes tonalidaes según variedaes. En situaciones apoderaes la emisión de flores ye continua de mayu a setiembre. La fondura de plantíu necesariu pa los distintos tipos de nenúfares bazcuya ente 20 cm y el metro, ente que la superficie d'estensión foliar va de 0,5 a 1,5 metros cuadraos.

Referencies editar

  1. William G. Dever; Did God have a Wife? Archeology and Folk Religion in Ancient Israel; p. 221, 279.

Enllaces esternos editar