El movimientu neodadá o neodadaísmo surde a finales de los años 50 y principios de los 60 como reacción al arte del espresionismu astractu, que absorbiera dafechu al artista nuna esperiencia mística al respective de la so obra d'arte, y la carga emotiva d'ésta y el so discursu teóricu, resultaben tan inintelixibles que, creárase un distanciamientu del arte como arte-vida-social. Pos la sociedá quedaba alloñada d'un arte embaío na personalidá del artista y que la so fondura y llirismu nun yeren accesibles pa una sociedá común.

El neodadá allana los caminos que lleven escontra'l arte pop; artistes que la so perceición fai un arte distinto y opuesto al espresionismu astractu, anque ensin ser un arte frío y despersonalizado como'l pop de Andy Warhol; el neodadá sigue los principios del surrealismu pero llevaos a otra escala, a otru nivel y llinguaxe artísticu.

Los artistes más representativos d'esti movimientu son:

  • Robert Rauschenberg (n. 1925), colos sos materiales mundanos como vieyes colchas o teles entemecíes con papeles que doten d'una testura distinta y con nuevos matices, una obra dafechu distinta bien singular. Rauschenberg recueye los elementos que tien al so alredor, como una llata de cerveza o una botella de coca cola, un neumáticu, etc; según la so obra que los sos elementos son una cabra y un neumáticu, tamién a manera de xuegu compositivo.
  • Jasper Johns (n. 1930), l'artista que se sirve de la encáustica, especie d'amiestu de resina con cera virxe y pigmentu, pa dar testures a les sos obres de dianes y de banderes.

El movimientu neodadaísta anueva con otros materiales, hasta agora pocu frecuentes nun ámbitu artísticu; cabo destacar la obra d'escultures blandes de Claes Oldenburg, precursor principal del arte pop.

Claes Oldenburg «fabrica» comida basura con materiales como'l yelsu o escayola, pero va evolucionar hasta la realización d'oxetos xigantescos nel mediu de les grandes ciudaes estauxunidenses, cómo una gran cuyar a manera de ponte y en que la so punta contién una inmensa cereza colorada.

L'arte neodadá empieza como una transición d'un arte suxetivo del propiu artista, escontra un arte pa la sociedá de les mases y basáu na estética del cartelu, un arte pa la sociedá de consumu de la qu'al empar, nutrir pa la so productividá. Ye una pintura xestual, derivada de les teoríes de Bretón sobre l'automatismu psíquicu: ye l'alcuentru ente'l material y la mediación del artista. El cuadru adquier vida propia, en redol a una poderosa imaxe central. Surdió nos años 60 (1950’s), qu'asitiaba en llugar de cuadros oxetos y productos estrayíos de la vida cotidiana y formaben con ellos nueves estructures artístiques, ye reacción del arte del espresionismu astractu. Una obra de 1955 de Rauschenberg, “Bed” (consistente en ropa de cama chiscada de pintura Manuel Alcayde Mengual 3/11 montada y colgada na paré), foi la carta de presentación d'esti nuevu tipu d'arte basáu nel usu de la imaxe popular y l'oxetu vulgar. La nueva obra conviértese asina nun llugar de xunta de los oxetos de la más diversa procedencia: grabaos anónimos, males reproducciones de cuadros célebres, serigrafíes que reproducen fotografíes, páxines de periódicos, ilustraciones de revistes direutamente rellacionaes col mundu de la publicidá o cola información cotidiana, tou ello embadurnado de pintura o de pigmentu remexáu, nel más puru estilu espresionista. El neodadá allana los caminos que lleven escontra l'arte pop; artistes que la so perceición fai un arte distinto y opuesto al espresionismu astractu, anque ensin ser un arte frío y despersonalizado como'l pop de Andy Warhol; el neodadá sigue los principios del surrealismu pero llevaos a otra escala, a otru nivel y llinguaxe artísticu.


Referencies editar

Enllaces esternos editar