Neopresidencialismu

Neopresidencialismu ye un réxime de gobiernu onde'l poder executivu tien preeminencia sobro'l restu de los poderes. Conózse-y tamién como Bonapartismu o Hiperpresidencialismu.

Neopresidencialismu
Cambiar los datos en Wikidata

Anicios editar

El sistema neopresidencial surde como conxunción ente les idees de democracia entemecíes cola tradición absolutista (monarquía absoluta). D'ende que se dea con mayor fuercia nes naciones d'América Llatina, acostumaes por trés sieglos a la monarquía absoluta, influyíes amás pol modelu norteamericanu. Pero tamién hubo otros llugares onde se da esta forma, como pueden ser Indonesia o Filipines.

El réxime políticu de la XRSS mientres el mandatu de Stalin, y otros semeyantes, de cutiu foi calificáu por dellos pensadores críticos y opositores, sobremanera venceyaos a la tradición marxista y bolxevique, munchos d'ellos represaliaos, como de "réxime bonapartista", destacar ente ellos la figura de Trotsky.

Carauterístiques editar

El réxime neopresidencial caracterízase porque'l Xefe del Estáu, que de la mesma ye'l Xefe de gobiernu, nun tien más potestaes y atribuciones que los otros poderes (llexislativu y xudicial), sinón que llega a tener una tutela sobro ellos. Esto provoca un desequilibriu de poderes, onde se ruempe'l papel de contrapesu de los poderes ente sigo.

¿Democracies o dictadures? editar

Karl Loewenstein sostién que los rexímenes neopresidencialistes son una suerte d'absolutismu amarutáu colos elementos propios de la democracia (eleiciones, contralores, etc.). Pa él, estos elementos "democráticos" son namái una estratexa pa evitar resaltar la so condición absolutista.


Referencies editar

Enllaces esternos editar