La neuroloxía (del griegu clásicu νεῦρον, «nerviu» y del sufixu -λογία, «estudiu de») ye la especialidá médica que trata los trestornos del sistema nerviosu.[1] Específicamente ocúpase de la prevención, diagnósticu, tratamientu y rehabilitación de toles enfermedaes qu'arreyen al sistema nerviosu central, sistema nerviosu periféricu y el sistema nerviosu autónomu. Esisten gran númberu d'enfermedaes neurolóxiques, que pueden afectar el sistema nerviosu central (celebru y espina dorsal), el sistema nerviosu periféricu, o'l sistema nerviosu autónomu.

Neuroloxía
especialidá médica y disciplina académica
medicina
Cambiar los datos en Wikidata

Neurólogos destacaos editar

Thomas Willis editar

 
Thomas Willis.1621-1675

Thomas Willis foi un médicu inglés, figura esencial na hestoria de l'anatomía, la fisioloxía y la neuroloxía, foi pioneru nes sos investigaciones neuroanatómicas. En 1662 foi unu de los fundadores de la Royal Society. Na so obra Cerebri Anatome, Willis sorrayó la importancia del estudiu comparativu de la estructura del celebru, determinando les semeyances ente'l celebru del ser humanu y el d'otros mamíferos, según ente'l celebru de los páxaros y los pexes. El so más notable descubrimientu foi'l Círculu de Willis un círculu d'arteries na base del celebru. En 1667 publicó Pathologicae cerebri, et nervosi generis specimen un importante trabayu na patoloxía y neurofisioloxía del celebru. N'este, el desenvuelve una nueva teoría de la causa de la epilepsia y d'otres enfermedaes convulsives y contribuyo al desenvolvimientu de la psiquiatría.[2]

Jean-Martin Charcot editar

 
Jean-Martin Charcot. Neurólogu y profesor d'anatomía patolóxica.

Jean-Martin Charcot ye conocíu como'l fundador de la neuroloxía moderna, punxo n'evidencia la rellación esistente ente les mancadures de ciertes partes del celebru y la afectación de les habilidaes motrices. Nomó y foi'l primeru en describir la esclerosis múltiple, resumiendo reportes previos, amestando les sos propies observaciones clíniques y patolóxiques. Tamién reparó cambeos cognoscitivos, describiendo a los sos pacientes como si sufrieren una «marcada debilitación de la memoria» y «concepciones que se formen amodo». Investigó les funciones de distintos partes del celebru y el papel que tienen les arteries na hemorraxa cerebral. Ente 1868 y 1881 los estudios de Charcot fueron un puntu de referencia nel entendimientu de la enfermedá de Parkinson. Ente otres meyores el realizó la distinción ente rixidez, debilidá y bradicinesia.

Fundó la escuela de neuroloxía del Hôpital de la Salpêtrière, onde impartió clases,de les que recueye una muestra importante na so obra (en tres volúmenes) Leçons sur les maladies du système nerveux faites à la Salpêtrière que fueron publicaes ente 1885 y 1887. Freud foi unu de los sos alumnos, según Joseph Babinski, Gilles de la Tourette, Gilbert Ballet y Jean Leguirec inventor del métodu Benedicte. Médicos de munchos países allegaron a trabayar con él y recibir les sos lleiciones. Fueron relevantes les sos investigaciones sobre la histeria.[3]

Edward Flatau editar

 
Edward Flatau,1868-1932.
 
Semeya. Atles del celebru.

Edward Flatau foi un neurólogu y psiquiatra polacu, cofundador de la moderna neuroloxía de Polonia, autoridá na fisioloxía y la patoloxía de la meninxitis. Cofundador de les revistes médiques Neurologia Polska y Warszawskie Czasopismo Lekarskie. Estableció'l principiu de la llocalización de les fibres llargues nel migollu espinal en 1893, y con Sterling (1911) publicó un documentu de principios en tiemblu de torsión progresiva nos neños y suxurieron que la enfermedá tenía un componente xenéticu y en 1912 escribió un llibru fundamental sobre la migraña.

En 1894 publicó'l Atles del Celebru Humanu y el trayeutu del nerviu-fibres, basar en fotografíes de llarga esposición de les seiciones del celebru frescos (hasta 10 minutos pa plana y 30 minutos pa superficies irregulares, per mediu de pequeños diafragmes). Estos estudios llevar a cabu en Berlín col profesor Emanuel Mendel.[4]

Otros neurólogos o médicos especialistes que contribuyeron a la neuroloxía editar

 
escanio MRI

V.S. Ramachandran - Neurocientíficu * Oliver Sacks

Diagnósticu del suxetu con enfermedá neurolóxica editar

Métodu clínicu na neuroloxía editar

L'oxetivu del métodu clínicu na neuroloxía ye sirvir como base pal tratamientu o la prevención de dalguna enfermedá neurolóxica. Na mayoría de los casos el métodu consiste en cinco etapes, que son:

 
Pasos pa diagnosticar una enfermedá neurolóxica. Principios de neuroloxía por Adams y Víctor
  1. Identificación de síntomes y signos por aciu l'interrogatoriu y l'esploración física.
  2. Los síntomes y signos físicos que se consideren importantes respectu al problema en cuestión son interpretaos en términos fisiolóxicos y anatómicos: identificación de trestornos de la función y de la estructura anatómica arreyada.
  3. Diagnósticu anatómicu/topográficu: Llocalización del procesu patolóxicu (identificación de les partes del Sistema Nerviosu afeutaes), onde se reconoz un grupu carauterísticu de síntomes y signos, que constitúin un síndrome, lo que nos ayudar a identificar el llugar y la naturaleza de la enfermedá. A esto conózse-y como diagnósticu sindrómico.
  4. A partir del diagnósticu anatómicu y otros datos médicos (manera, rapidez d'entamu, evolución, cursu de la enfermedá, afección de sistemes orgánicos extraneurológicos, antecedentes personales y familiares y datos de llaboratoriu) ye posible deducir el diagnósticu patolóxicu. Cuando s'identifica'l mecanismu y la causalidá de la enfermedá puede determinase el diagnósticu etimolóxicu.
  5. Ellaboración del diagnósticu funcional. Esta última etapa referir a la valoración del grau d'incapacidá, onde se determina si esti ye temporal o permanente. Ye de gran importancia pal tratamientu de la enfermedá y pa la estimación del potencial de reestablecimientu de la función, esto ye, el pronósticu.

El métodu precedente pal diagnósticu de les enfermedaes neurolóxiques puede trate resumíu na diagrama asitiáu nesta seición. Esti enfoque sistemáticu dexa identificar de manera confiable la llocalización y de cutiu el diagnostico precisu de la enfermedá. Cabo recordar que non siempres ye necesariu plantegar d'esta forma la solución a un problema clínicu, una y bones delles enfermedaes neurolóxiques tienen cuadros clínicos bien carauterísticos.[5]

Esploración neurolóxica editar

Mientres un exame neurolóxicu, el neurólogu revisa la historia médica del paciente, con especial atención a les sos condiciones recién. Dempués realíza-y un test neurolóxicu. De normal, esti test mide l'estáu mental, funciones de los nervios craniales (incluyendo la visión), fuercia, coordinación, reflexos y sensaciones. Esta información ayuda al neurólogu a determinar si'l problema topar nel sistema nerviosu y el so llocalización clínica. La llocalización de la patoloxía ye la clave del procesu pol cual los neurólogos desenvuelven los sos distintos diagnósticos. Pueden ser necesarios estudios posteriores pa confirmar el diagnósticu, y finalmente una guía y terapia apropiada.

La esploración neurolóxica empecipiar cola esploración del paciente en tantu prauticar l'interrogatoriu. La manera en que'l paciente cunta la so enfermedá puede manifestar tracamundiu o incoherencia del pensamientu, trestornos de la memoria o del xuiciu ya inclusive dificultaes pa entender o espresar idees.El restu de la esploración neurolóxica tien d'efeutuase como la última parte de la esploración física xeneral a partir de, como yá se mentó, la esploración de nervios craniales, pescuezu y tueru hasta terminar coles pruebes de les funciones motora, reflexa y sensitiva de les estremidaes cimeres ya inferiores.

Dicha esploración tien de modificar según l'estáu del paciente. En concencia munches partes de la esploración nun pueden efeutuase nel paciente comatosu; neños pequeños y lactantes o pacientes con carecimientos psiquiátricos precisen esplorase de maneres especiales.

Procedimientos d'esploración y diagnósticu editar

Ficheru:(Netter) Pares craneales.jpg
Frank Netter. Pares craniales
  • Pruebes de los nervios craniales: La función de los nervios craniales tien d'investigase de manera más complexa nos pacientes que presenten síntomes neurolóxicos que naquellos que nun los esperimenten. Si abarrúntase una mancadura de la fuesa anterior tien de sometese a prueba'l sentíu del olfatu al traviés de cada fuesa nasal, determinando si'l paciente puede estremar los golores.Los campos visuales trazar por aciu pruebes de confrontación, en dellos casos por investigación de cada güeyu por separáu buscando cualquier anomalía. La sensibilidá de la cara someter a prueba con una anfiler y un pocu d'algodón, tien de determinase la presencia o ausencia de reflexos corneales. Reparar los movimientos faciales cuando'l paciente fala y sonri yá que la debilidá llixera pue ser más evidente nestes circunstancies. Ye necesariu inspeicionar les cuerdes vocales con preseos especiales en casu de barruntu de carecimientu del bulbu raquídeo o del nerviu vagu sobremanera cuando se presenta ronquera.
  • Pruebes de la función motora: Tienen de tomase en cuenta les observaciones de la rapidez y fuercia de los movimientos, tamañu, tonu y coordinación muscular.
     
    Posiciones prona y supina.
    Ye esencial que'l paciente esponga por completu les estremidaes pa inspeccionales por atrofia y fasciculaciones según pa reparales mientres caltién los brazos espurríos nes posiciones prona y supina; que l'individuu efeutué xeres sencielles como alternar el contautu cola so ñariz y col deu del esaminador; faer que realice movimientos alternos rabiones particularmente los qu'arreyen cambeos de direición, aceleración y desaceleración súbita; que'l pulgar toque rápido la punta de cada unu de los deos y efeutué movimientos de supinación y pronación del antebrazu; amás que complete xeres sencielles como abotonar la ropa, abrir un broche o manipoliar ferramientes comunes.
  • Pruebes de la función reflexa: Les pruebes de los reflexos bicipital, tricipital, supinador, rotuliano, aquíleo, cutaneu abdominal y llantar dexen llograr una idea de afacer que ye l'actividá reflexa de la medula espinal. Los reflexos tendinosos riquen que los músculos afeutaos tean relaxaos; los reflexos hipoactivos o qu'apenes pueden refugase suelen facilitase por aciu contraición voluntaria d'otros músculos. La presencia de reflexos cutaneos superficiales de los músculos abdominales, cremasterianos y d'otros tipos suel constituyir una prueba básica de gran utilidá pa identificar mancadures corticospinales.
  • Pruebes de la función sensitiva: Esta ye la parte más complicada de la esploración neurolóxica, acutar pa la parte final de la esploración y nun tien d'enllargar se mientres más d'unos pocos minutos si ríquese que los datos sían confiables. Polo xeneral búsquense diferencies ente dambos llaos del cuerpu, el nivel per debaxo del cual piérdese la sensación o la esistencia d'una zona d'anestesia relativa o absoluta. Esplicar al paciente con brevedá cada prueba; falar demasiao sobre estes pruebes con un paciente introspectivu meticuloso puede animalo por que eche voz de variaciones menores independientemente de la intensidá del estímulu. Nun ye necesariu esplorar toles rexones superficiales de la piel, la investigación rápida de cara, pescuezu, manes, tueru y pies con una anfiler rique namái unos cuantos segundos. Les rexones con déficit sensitivu pueden sometese a otres pruebes. El descubrimientu de dalguna zona con hiperestesia dirixe l'atención a un trestornu de sensibilidá superficial.
  • Esploración de la estación y la marcha: Nenguna esploración ta completa sinón reparar al paciente en posición arguta. Quiciabes l'anomalía neurolóxica más destacada o la única sía l'anormalidá de la bipedestación y la marcha, como asocede en dellos trestornos cerebelosos o del lóbulu fronteru. Amás una alteración de la postura y los movimientos d'adaptación automáticos puros al caminar apurre la pista diagnostica más definitiva na etapa inicial de la enfermedá de Parkinson y del paralís supranuclear progresiva.
  • El paciente médicu o quirúrxicu ensin síntomes neurolóxicos: Pa les estremidaes cimeres suel ser abonda la observación de los brazos desnudu y espurríu en busca d'atrofia, debilidá (impulsu pronador), temblón o movimientos anormales; la verificación de la fuercia, empuñadura y dorsiflexión a nivel de la muñeca; pescudar alrodiu de los trestornos sensitivos y desencadenar los reflexos supinador, bicipital y tricipital. El desencadenamiento de los reflexos rotuliano, aquíleo y llantar; les pruebes de vibración y sentíu de posición nos deos de les manes y pies, y la valoración de la coordinación faciendo que'l paciente toque de forma alternada la so ñariz y un deu del esaminador, según qu'esmuza'l talón escontra riba y embaxo pol frente de la pierna opuesta.
  • El paciente comatosu: La esploración cuidadosa del paciente en plasmu o comatosu ufierta información considerable tocantes a la función del sistema nerviosu. Tienen de reconocese les postures predominantes de les estremidaes y el cuerpu; la presencia o ausencia de movimientos bonales nun llau; la posición de la cabeza y los güeyos, la velocidá, fondura y ritmu de la respiración. Valórase la reacción que tien el paciente al oyer el so nome, órdenes sencielles o a estímulos nocivos. Polo regular ye posible determinar si la coma ta rellacionáu con irritación meníngea o enfermedá cerebral focal o del tarmu cerebral. Nes etapes menos fondes de la coma la irritación meníngea produz una resistencia a la flexón pasiva del pescuezu pero non a la estensión, rotación o enclín de la cabeza.
  • Diagnósticu de llaboratoriu. La descripción del métodu clínicu y la so aplicación evidencia que la esploración clínica rigorosa tien de preceder siempres al emplegu de los auxiliares de llaboratoriu, sicasí en neuroloxía la finalidá d'estos ye la prevención. Por tanto na neuroloxía preventiva la metodoloxía de llaboratoriu puede adquirir prioridá sobre la metodoloxía clínica. La información xenética dexa al neurólogu identificar a los pacientes en peligru de desenvolver ciertes enfermedaes pa empecipiar de momentu la busca de marcadores biolóxicos primero que los síntomes o signos apaezan. Les pruebes d'investigación bioquímica son aplicables pa toa una población y dexen identificar n'individuos qu'entá nun amuesen síntomes, y en delles d'estes enfermedaes ye posible aplicar un tratamientu primero que se sufra una mancadura nel sistema nerviosu.

Trabayu clínicu editar

Casos polo xeneral editar

Los neurólogos son responsables del diagnósticu, tratamientu y manexu de toles condiciones mentaes enriba. Cuando la intervención quirúrxica ye riquida, el neurólogu puede referise al paciente como "neuropaciente". En dellos países, delles responsabilidaes llegales d'un neurólogu pueden incluyir efeutuar un diagnósticu de muerte cerebral si'l paciente fina. Suelen tratar persones con enfermedaes conxénites si la mayor parte de manifestaciones son neurolóxiques. Les punciones lumbares tamién pueden ser realizaes por estos profesionales. Dellos neurólogos desenvuelven un interés a sub-campos en particular como les enfermedaes cerebrovasculares, los trestornos del movimientu, epilepsia, cefalees, neuroloxía de la conducta y llocures, trestornos del suañu, control de dolor crónicu, esclerosis múltiple o enfermedaes neuromusculares.

Árees destacaes editar

Hai superposición d'otres especialidaes, variando de país en país ya inclusive nun área xeográfica local. El traumatismu craneoencefálico (ETC) agudu ye más comúnmente tratáu por neurociruxanos, ente que remortines de traumas craneoencefálicos pueden ser trataos por neurólogos o especialistes en rehabilitación médica. Anque los casos d'accidente celebru vascular (ACV) fueron tradicionalmente trataos por médicos internistas o hospitalarios, el surdimientu de neuroloxía vascular y neurólogos intervencionistes crearon una demanda pa especialistes en ACV.

La organización de JHACO centru certificáu n'accidentes cerebro vasculares amontó'l papel de los neurólogos nel tratamientu d'accidentes cerebro vasculares en munchos centros d'atención primaria, según n'hospitales de tercer nivel. Dellos casos d'enfermedaes infeicioses del sistema nerviosu son trataos por especialistes n'enfermedaes infeicioses. La mayoría de los casos de dolor de cabeza son diagnosticaos y trataos principalmente por médicos xenerales, siquier los casos menos severos. De la mesma, la mayoría de los casos de ciática y otres radiculopatías mecániques son atendíos por médicos xenerales, anque pueden ser unviaos a neurólogos o ciruxanos (neurociruxanos o ciruxanos ortopédicos). Los trestornos del suañu xeneralmente son trataos n'unidaes multidisciplinares nes que participen neurólogos, neumólogos y psiquiatres. Un paralís cerebral ye primeramente atendida por pediatras, pero'l tratamientu puede ser tresferíu a un neurólogu d'adultos dempués de que'l paciente algama una cierta edá.

Los neuropsicólogos clínicos son usualmente consultaos pa realizar una evaluación funcional del comportamientu y funciones cognitives cimeres, rellacionada cola asistencia en diagnósticos diferenciales, la planificación d'estratexes de rehabilitación, el rexistru de fuercies y debilidaes cognitives, y la midida de cambeos nel tiempu (por casu, pa identificar anomalíes d'avieyamientu o llevando'l progresu d'una llocura).

Rellaciones a la Neurofisioloxía clínica editar

En dellos países como Estaos Xuníos y Alemaña, los neurólogos pueden especializase en neurofisioloxía clínica, en electroencefalografía, o nel estudiu de la conducción nerviosa, en Electromiografías y potenciales remembraos. N'otros países, ye una especialidá independiente (por casu nel Reinu Xuníu y Suecia).

Superposición cola psiquiatría editar

A pesar de que les enfermedaes mentales son consideraes por dalgunos de ser desordes neurolóxicos afectando'l sistema nerviosu central, tradicionalmente clasificar por separáu, y son trataes por psiquiatra. Nel añu 2002, nuna reseña del American Journal of Psychiatry, el profesor Joseph B. Martin, decanu de Harvard Medical School y neurólogu d'oficiu, escribió que: «la división en dos categoríes ye arbitraria, de cutiu influyida por creencia más que por observaciones científiques verificables. Y el fechu de que'l celebru y la mente sían unu solo, fai qu'esta división sía solamente artificial de toes formes». Esta perspeutiva favoreció un progresivu acercamientu ente dambes especialidaes nes últimes dos décades, que finalmente se materializó en 2004 cola reconocencia, n'EEXX, de la subespecialidad en 'Neuroloxía de la conducta y Neuropsiquiatría'. Anguaño, los médicos d'esta subespecialidad encargar del estudiu, diagnósticu y tratamientu de les alteraciones de la conducta y los trestornos mentales atribuyibles a enfermedaes neurolóxiques.

Les enfermedaes neurolóxiques de cutiu tienen manifestaciones psiquiátriques, como por casu psicosis, depresión, zuna y ansiedá. Estos síndromes neurosiquiátricos son relativamente habituales en pacientes con ictus, enfermedá de Huntington, Parkinsonismos, enfermedá d'Alzheimer, enfermedá por cuerpos de Lewy, enfermedá de Pick, encefalitis infeicioses, encefalitis autoinmunes, según en dellos tipos d'epilepsia, por nomar solo dalgunes.

Efeutos del avieyamientu sobre'l sistema nerviosu editar

 
Vieyera, Emily Samson na bienvenida al nuevu mundu

De tolos cambeos venceyaos cola edá tienen una enorme importancia los que tien el sistema nerviosu, dellos signos neurolóxicos del avieyamientu son: los signos neurooftalmológicos, perda de l'audición perceptiva progresiva, amenorgamientu del sentíu del olfatu y menor estensión del gustu, amenorgamientu de la velocidá y magnitú d'actividá motora, tiempu de reacción lentu, trestornos de coordinación y axilidá, amenorgamientu de la fuercia muscular y endelgazamientu de los músculos, cambeos de los reflexos tendinosos y finalmente trestornos del sentíu de vibración nos deos de los pies y en todíos.

 
Pareya de vieyos. Roger Hsu.

Neuroloxía cosmética editar

L'emerxente campu de la neuroloxía cosmética señala'l potencial de terapies p'ameyorar cuestiones como la eficacia llaboral, l'atención na escuela, y una mayor felicidá na vida personal. Con too y con eso, esti campu dio tamién llugar a entrugues alrodiu de la neuroética o la psicofarmacoloxía.

Temes rellacionaes editar

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Real Academia Española y Asociación de Academias de la Lengua Española (2014), «neuroloxía», Diccionario de la lengua española (23.ª edición), Madrid: Espasa, ISBN 978-84-670-4189-7, http://dle.rae.es/neurolox%C3%ADa 
  2. «Thomas Willis».
  3. «Jean-Martin Charcot».
  4. «Edward Flatau».
  5. Gómez, Maurice Victor, Allan H. Ropper ; traducción Alejandro Sandoval Romero, Gabriel Pérez Rendón, José Pérez (2002) Adams y Victor : principios de neuroloxía, 2a ed., Méxicu: McGraw-Hill Interamericana, páx. 4. ISBN 970-10-3830-4.



Enllaces esternos editar

Documentales editar

  1. "Working with Your Doctor". American Academy of Neurology. Retrieved 28 October 2012.
  2. "Medical Practitioners Act, 1927" Irishstatutebook.ie. 28 May 1927. Retrieved 30 March 2015.
  3. "Medical Council - Medical Council" Medicalcouncil.ie. 15 February 2010. Retrieved 30 March 2015.
  4. "Become a Neurologist: Step-by-Step Career Guide". Education Portal. Retrieved 13 November 2014.
  5. "ABMS Guide to Medical Specialties" American Board of Medical Specialties. Retrieved 26 November 2012.
  6. "Who Can Diagnose ADHD?". Additudemag.com. 19 July 2007. Retrieved 3 March 2014.
  7. "American Clinical Neurophysiology Society". Acns.org. Retrieved 30 March 2015.
  8. "American Board of Clinical Neurophysiology, Inc". Abcn.org. Retrieved 30 March 2015.
  9. "ABEM - Home". Abemexam.org. Retrieved 30 March 2015.
  10. "Specialty and Subspecialty Certificates". Abms.org. Retrieved 30 March 2015.
  11. "Looking at things in a different perspective created the idea of ethics of neural enhancement using noninvasive brain stimulation". Hamilton Roy (2011).Neurology 76 (2): 187–193.