Nicole de Vaudémont (3 d'ochobre de 1608Nancy – 2 de febreru de 1657París), foi duquesa de Lorena y de Chigre dende'l 1 d'agostu de 1624 hasta'l 21 de payares de 1625.

Nicole de Lorena
Vida
Nacimientu Nancy[1]3 d'ochobre de 1608[1]
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
Muerte París[1]2 de febreru de 1657[1] (48 años)
Familia
Padre Enrique II de Lorena
Madre Margarita Gonzaga de Mantua
Casada con Charles IV of Lorraine (1621 – )[1]
Hermanos/es
Pueblu Casa de Lorena
Estudios
Llingües falaes francés
Oficiu feudataria
Cambiar los datos en Wikidata

Primeros años de vida editar

Nicole yera la fía primoxénita del duque Enrique II y de Margarita Gonzaga de Mantua.

Matrimonios y implicancias polítiques editar

La so primer boda foi con Lluis de Guisa, el barón Ancerville, un favoritu del so padre Enrique II, pero tuvo qu'arrenunciar ante la oposición de la nobleza de Lorena.

El so padre nun tenía nengún fíu varón que lu pueda asoceder. El deseyaba que lo asoceda la so fía, pero nel Ducáu de Lorena, por una supuesta voluntá de René II, dicíase que l'heriedu ducal nun puede tresmitise sinón pola socesión de llinaxe masculín, reclamáu pol so primu Carlos de Vaudémont, el fíu mayor del so tíu, el conde Franciscu, de Vaudémont. Dempués de dures negociaciones, Carlos y Nicole casaron el 23 de mayu de 1621. Nun tendríen fíos.

La situación complicar pola muerte d'Enrique II, el 31 de xunetu de 1624. Les disposiciones del duque difuntu qu'inclúin a Carlos de Vaudémont so l'autoridá de la so esposa. En payares de 1625, el conde Franciscu de Vaudémont, sobre la base de la 'voluntá' de René II, reivindicó'l ducáu. Los Estaos Xenerales de Lorena envaloraron el so llexítimu pidimientu y Franciscu convertir en duque'l 21 de payares de 1625. Cinco díes dempués, abdicó en favor del so fíu, quien se convirtió nel duque Carlos IV. Esti postreru llograra esaniciar del poder a la so esposa.

Casada por interés dinásticu, la fienda que la dixebra del so home escavó colos acontecimientos de 1625. Al deseyar desfacer de la so esposa, Carlos intentó en 1631 por causa de la invalidación del matrimoniu pola pena de muerte -ensin pruebes- de bruxería a Melchior del Valle, el sacerdote que bautizara a Nicole. Pero esta inxusticia nun ye acotada pola Ilesia y Carlos IV permaneció casáu con Nicole.

En 1634, por cuenta d'imprudentes intrigues del so home, les tropes franceses de Lluis XIII invadieron y Lorena y Barrois, y dempués de la fuga del so home, la so hermana y cuñáu, Nicole ye l'únicu miembru de la familia que queda nel ducáu. El 24 d'abril de 1634, treslladar a Fontainebleau, como anfitriona y p'intercambiar rehenes.

Últimos años de vida editar

En 1635, Carlos tuvo la oportunidá de desfacer de la so esposa, so la sida de que nun fuera llibre de la so eleición nel momentu del matrimoniu, pero'l papáu nun aceptó la so solicitú d'anulación.

Nicole paso los últimos años de la so vida en París. Dempués de la detención en 1654 por Carlos IV, cansáu de les enconíes del so aliáu, intentó dellos métodos pa llograr la so lliberación, pero morrió primero que se llogre y los sos ducaos recuperaron la so independencia.


Predecesor:
Enrique II
Duquesa de Lorena y de Chigre
con Carlos IV

1624-1625
 
Socesor:
Franciscu II

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 Data de consulta: 20 xineru 2016. URL de la referencia: http://genealogy.euweb.cz/lorraine/lorraine4.html.

Enllaces esternos editar