Nina Frick Asenjo de Carvallo (19 de payares de 1884Valdivia – 1963) foi una pianista y compositora chilena, una de les más destacaes artistes de la ciudá de Valdivia.

Nina Frick Asenjo
Vida
Nacimientu Valdivia19 de payares de 1884
Nacionalidá Bandera de Chile Chile
Muerte 1963 (78/79 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu compositorapianista
Instrumentu musical pianu
Cambiar los datos en Wikidata

La so familia editar

Bautizada col nome de Guillermina Isabel, nació nel senu d'una de les families más renombraes de Valdivia; yera fía llexítima de Guillermo Frick Asenjo y de Ubaldina Asenjo Agüero. Per parte del so proxenitor, provenía d'un fonduxe de talentosos pianistes y compositores; el güelu, don Guillermo Frick Eltze, foi unu de los colonos alemanes que más se destacar nel apurra intelectual al sur de Chile. Pel llau maternu, Nina taba venceyada a los llinaxes patricios de l'antigua "plaza y presidiu de Santa María la Blanca".

Abrazando la vocación artística editar

Nina empecipió'l so aprendizaxe teóricu y práuticu na disciplina pianística cuando cuntaba con apenes dos años d'edá. Les clases yeren dirixíes pol so propiu padre, quien escribiera delles obres pa esi preséu.

Les aptitúes innates de la pequeña yeren sorprendentes, a xuiciu del so padre, el que se dedicó a afigurar los constantes progresos de la neña nunes memories. Cada vez qu'oyía interpretar dalguna melodía, nun importando si ésta fora senciella o complicada, la precoz artista yera capaz d'executar les mesmes notes qu'escuchara con anterioridá.

Un viaxeru alemán convertíu en fugaz mecenes editar

En 1889 topábase de camín pela ciudá de Valdivia el maestru Alberto Friedenthal, un músicu alemán de ciertu prestíu y nombradía. Tuvo noticia de les escepcionales dotes de Nina Frick, polo cual solicitó al padre d'ésta entamar una audición, al envís d'apreciar el méritu de la neña.

El día de l'audición, Nina tocó delles obres de Mozart interpretaes en tres tonalidad distintes, y tamién una obra propia, bien prestosa ya inédita. Friedenthal amosóse almiráu, y pidió a los padres de la pequeña presentala nel Gran Conciertu Estraordinariu qu'aquél ufiertaría nel Teatru Municipal de Santiago.

El so estrenu editar

Dempués de realizar una travesía ente los puertos de Corrolada y de Valparaíso, Nina llegó a Santiago de Chile en compañía del so padre y de Friedenthal. Rápido fixéronse los preparativos pal debú oficial de la neña.

El 30 d'agostu de 1889, xornada memorable pa Nina, el Teatru Municipal taba atestáu d'amantes de les belles artes. Ellí diéronse cita figures chilenes de primer magnitú, tales como Elena Zubicueta, Emilio Cocq y Enrique Arnoldson, ente otres.

Llegó la vez de Nina, quien interpretó dos pieces, L'ange d'amour y Das Alpenhorn, esta postrera a cuatro manes, al pie del so padre. Deque concluyera la so presentación, el públicu asistente incorporóse y ovacionó a la novel artista. Foi tal l'estrueldu de los aplausos, que Nina viose obligada a tocar nuevamente, pero agora un valse compuestu por ella mesma. Friedenthal xubió al escenariu y coronó con lloreos a la vitoreada pianista.

A otru día, 31 d'agostu de 1889, Nina fixo una actuación en Valparaíso, que taba considerada dientro del Gran Conciertu Estraordinariu. Per esos díes, la prensa de Santiago incluyía comentarios emponderadores respectu de la so téunica pianística. Les aclamaciones repitiéronse, y nun cesó la neña de recibir homenaxes y obsequios.

Alberto Friedenthal, satisfechu de la so neñina, rogó a los padres de Nina dexáren-y llevala a Alemaña, pero ellos negáronse argumentando la curtia edá de la doncella y el peligru que significaba aventurase pelos mares del sur. D'esta forma, la futura compositora tuvo de desenvolver el so talentu en Valdivia.

La so vida artística editar

Como socedió con otros ciudadanos valdivianos, Nina prefirió quedase na so tierra natal primero qu'abandonala por una esistencia posiblemente más promisoria na capital chilena. Al bistechu de la so nueva maestra, María Pfaetterer-Hellstern, siguió la so etapa d'aprendizaxe musical y pasó a la de perfeccionamiento. Compunxo más de cincuenta obres, ente les que se destacar la obertura L'Alborada y el so Marcha aciaga.

La so muerte editar

Nina Frick foi una muyer bien querida poles sos amistaes y pola xente de Valdivia. A los sos funerales asistió la banda del reximientu Caupolicán, al cual ella dedicó tres himno alegóricos. La procesión mortuoria tuvo acompañada col tercer movimientu de la Sonata pa pianu en si bemol menor Nᵘ 3, op. 58, de Chopin, célebre pol so títulu: Marcha aciaga.

Contraxera matrimoniu en Valdivia, el 30 de xunetu de 1910, col so pariente César Carvallo Asenjo, con quien tuvo seis fíos.

Bibliografía editar

  • Baeza Inzunza, Iris Patricia, et al. (1978). Apuntes documentaos pa una historia de la música en Valdivia. Valdivia.
  • Guarda Geywitz, Gabriel (2001). Nueva Hestoria de Valdivia. Santiago: Ediciones de la Universidá Católica de Chile.

Referencies editar

Enllaces esternos editar