Nitratu de sodiu

compuestu químicu

El nitratu de sodiu o nitratu sódicu ye un nitratu que la so fórmula ye NaNO3 , ye un compuestu pa formar el salitre xunto col nitratu de potasiu.

Nitratu de sodiu
Xeneral
Estructura química
Fórmula química NaNO₃
SMILES canónicu [N+(=O)([O-])[O-].[Na+]&zoom=2.0&annotate=none modelu 2D]
MolView [N+(=O)([O-])[O-].[Na+] modelu 3D]
Propiedaes físiques
Masa 84,978 unidá de masa atómica
Densidá absoluta 2,257 gramu por centímetru cúbicu
Puntu de fusión 308 grau Celsius, 307 grau Celsius
Propiedaes termoquímiques
Entalpía de formación −257 quiloxuliu por mol
Peligrosidá
Identificadores
Cambiar los datos en Wikidata

Anguaño llógrase por síntesis química, a partir del acedu nítrico, y ésti a partir del amoniacu.

Síntesis editar

Ente 1830 y 1920 aproximao la mayoría del nitratu de sodiu provenía de los vastos depósitos de salitre de los desiertos chilenos, y tamién peruanos y bolivianos. A partir del salitre llográbense acedu nítrico, nitratu de sodiu y nitratu de potasiu. El nitratu de sodiu yera purificado y darréu facer reaccionar nuna disolución con cloruru de potasiu (KCl), na cual el nitratu de potasiu, menos soluble, cristalizaba.

Tres la Primer Guerra Mundial la xeneralización del procesu Haber-Bosch dexa la síntesis industrial del amoniacu a baxu preciu. A partir del amoniacu sintéticu llógrase acedu nítrico y de ésti los nitratos, sobremanera el nitratu de sodiu y el de potasiu. La estracción del salitre dexa de ser rentable y aparra.

Nel llaboratoriu'l nitratu de sodiu llograr por neutralización de bases como'l hidróxidu de sodiu (NaOH) o'l carbonatu de sodiu (Na2CO3) con acedu nítrico HNO3.

Na naturaleza esisten xacimientos importantes naturales de minerales con altu conteníu en nitratu de sodiu, como nitratina o salitre, bien abondosos en Chile.

Propiedaes editar

Trátase d'una sustancia incoloro, inodora y altamente oxidante. Entemecíu con sustancies orgániques puede provocar esplosiones. El nitratu ye namái llixeramente tóxicu (LD50 = 1267 mg/kg) pero puede ser tresformáu en nitrito con actividaes fisiolóxiques mayores y más dañibles.

Aplicaciones editar

  • Por cuenta del so conteníu en nitróxenu utilízase como fertilizante.
  • Fundíu nun amiestu con carbonatu de sodiu usar nel llogru del cromu de los sos minerales por oxidación d'esti metal a cromato. (CrO42-).
  • Como conservante na industria alimenticio (Y251) y nel amiestu de sales emplegada pa tratar la carne na so caltenimientu.
  • Como aditivu pal cementu.
  • Ye unu de los ingredientes mayoritarios de ciertos tipos de pólvora negra.
  • Por cuenta de que al quemar xenera osíxenu, foi emplegáu en delles ocasiones a lo llargo de la historia pa consiguir un fueu qu'amburara so l'agua, como ye'l casu del fueu griego.
  • Ye un axente preventivu de la enfermedá conocida como botulismu.

Referencies editar

Bibliografía editar

  • Primu Yúfera, Y., Carrasco Dorrien, J. M. (1973). Química Agrícola I. Editorial Alhambra.


Error de Lua en Módulu:Control_d'autoridaes na llinia 522: attempt to index field 'datavalue' (a nil value).