Noor-un-Nisa Inayat Khan, GC, Croix de guerre 1939-1945, MiD (Moscú, 1 de xineru de 1914-Dachau 13 de setiembre de 1944), más conocida como Noor Inayat Khan, foi una axente británica de la Executivu d'Operaciones Especiales (SEO) mientres la Segunda Guerra Mundial. D'ascendencia india, foi la primer muyer operadora de radio del SEO unviada a Francia,[5] nesi entós baxu ocupación militar, p'ayudar a la Resistencia francesa.

Noor Inayat Khan
Vida
Nacimientu Moscú1 de xineru de 1914[1]
Nacionalidá Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu
Raj británicu
Muerte Campo de concentración de Dachau (es) Traducir13 de setiembre de 1944[2] (30 años)
Sepultura valor desconocíu
Causa de la muerte mancada por arma de fueu
Familia
Padre Inayat Khan
Madre Ameena Begum
Hermanos/es Vilayat Inayat Khan
Familia
Estudios
Estudios École Normale de Musique de Paris (es) Traducir
Sorbona
Llingües falaes inglés
Alumna de Nadia Boulanger
Oficiu poeta, escritora, escritora de lliteratura infantil, militante de la resistenciaSOE agent (en) Traducir
Emplegadores Dirección de Operaciones Especiales (es) Traducir  (8 febreru 1943 –  13 setiembre 1944)
Trabayos destacaos Twenty Jataka Tales (en) Traducir
Premios
Seudónimos Madeleine y Nora Baker
Serviciu militar
Cuerpu militar Women's Auxiliary Air Force (en) Traducir
Lluchó en Segunda Guerra Mundial
Creencies
Relixón islam
IMDb nm5849575
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

El so padre, el Hazrat Inayat Khan, provenía d'una noble familia india-musulmana, descendiente de Sultan Fateh Ali Tipu[5] (1750-1799), conocíu como'l Tigre de Mysore, y vivía n'Europa como músicu y maestru de Sufismu. La so madre, Ora Meena Ray Baker Noor, yera una estauxunidense proveniente de Nuevu Méxicu, que conociera a Inayat Khan mientres unu de los sos viaxes a los Estaos Xuníos.

En 1914, poco antes del entamu de la Primer Guerra Mundial, la familia emigró de Rusia a Inglaterra y establecióse en Bloomsbury, Londres. Ende Noor, quien a la llarga sería la mayor de cuatro hermanos, recibió la so educación preescolar. En 1920 la familia establecer en Francia, camudándose a una casa en Suresnes, cerca de París. Depués de la muerte del so padre en 1927, Noor tuvo qu'asumir la responsabilidá de curiar a la so madre y a los sos hermanos menores. Estudió psicoloxía infantil na Sorbona y música nel conservatoriu de París baxu tutelar de la famosa Nadia Boulanger, componiendo música para arpa y pianu.

Dempués empecipió una carrera d'escritora, redactando poesía y cuentos infantiles, polo que se convirtió en contribuyente regular a revistes infantiles y la radio francesa. En 1939 el so llibru Twenty Jataka Tales, inspiráu nos cuentos jataka de la tradición budista, foi publicáu en Londres. Cuando se desencadenó la Segunda Guerra Mundial, y Francia foi ocupada poles tropes alemanes en 1940, la familia fuxó de París a Burdeos y de ende per vía marítima a Londres, llegando a Falmouth el 22 de xunu de 1940.

Anque'l so padre foi pacifista y la so influencia foi importante pa ella Noor decidió tomar les armes pa lluchar contra la tiranía nazi. El 19 de payares de 1940 xunir a la Women's Auxiliary Air Force (WAAF) y recibió instrucción pa convertise n'operadora de radio. Pol so dominiu del idioma francés y la so habilidá como operadora de radiu, amás de la escasez d'axentes esperimentaos, considerar como aparente pa ser unviada a la Francia Ocupada, magar ciertes reserves pola so inesperiencia. Finalmente foi unviada'l 16 de xunu de 1943 y convirtióse n'operadora de radiu d'una rede de la Resistencia liderada por Francis Suttill, sol alies "Madeleine". Munchos miembros de la rede fueron arrestaos pola Gestapo pocu dempués de la so llegada, pero ella escoyó permanecer en Francia, y pasó el branu moviéndose en dellos llugares, intentando unviar mensaxes a Londres al empar qu'evitaba ser prindada.

N'ochobre foi traicionada por una francesa y arrestada pola Gestapo. Como caltuviera copies de toles sos señales secretes, los alemanes pudieron usar la so radio pa engañar al SOE, quien unviaron axentes direutu a trampes puestes pola Gestapo. Llogró escapar de la prisión pero foi recapturada unes poques hores dempués. En payares de 1943 foi unviada a la prisión Pforzheim n'Alemaña, onde la caltuvo encadenada y recluyida. A pesar de ser torturada en delles ocasiones, refugó revelar cualquier tipu d'información. En setiembre de 1944, foi tresferida xunto con otros trés axentes del SOE al Campu de concentración de Dachau, onde fueron fusilaes el 13 de setiembre.[5]

Referencies editar

  1. URL de la referencia: http://www.bbc.co.uk/history/historic_figures/inayat_khan_noor.shtml.
  2. Afirmao en: TracesOfWar. TracesOfWar person ID: 551. Apaez como: Noor-un-Nisa Inayat-Khan.
  3. Afirmao en: base de datos de la Comisión de Tumbas de Guerra de la Commonwealth.
  4. Afirmao en: The London Gazette 38578. Páxina: 1703. Llingua de la obra o nome: inglés británicu. Númberu d'exemplar: 38578.
  5. 5,0 5,1 5,2 (n'inglés) Biografía. BBC History. Consultáu'l 6 de xunetu de 2015.

Enllaces esternos editar