Nueva Canaries (NC) ye un partíu políticu nacionalista de centroizquierda, en Canaries (España).

Nueva Canaries
Presidente Román Rodríguez Rodríguez
Fundación 26 de febreru de 20051
Sede Les Palmes de Gran Canaria
Estáu

{{Xeodatos  España | bandera iconu-país | nome =  España | variante = | tamañu = | alt =

}}
Ideoloxía política Nacionalismu canariu
Socialdemocracia
Socialismu Democratico
Posición nel espectru Centroizquierda a esquierda
Afiliación internacional Alianza Llibre Europea (observador)
Afiliación europea Alianza Llibre Europea
Páxina web www.nuevacanarias.org
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

Foi fundáu na islla de Gran Canaria por Román Rodríguez, ex presidente del Gobiernu de Canaries, tres la dixebra de miembros de l'antigua Iniciativa Canaria Nacionalista (ICAN) de Coalición Canaria. Tres la creación de Nueva Canaries (que cuntaba con un diputáu, Román Rodríguez, y con un senador, José Mendoza, de designación autonómica), ésta amenació con romper los grupos nel Congresu y el Senáu con Coalición Canaria si nun se llegaba a un alcuerdu sobre la división de funciones nos llabores parllamentarios. Como resultancia creóse'l nuevu grupu políticu Coalición Canaria-Nueva Canaries, compartiendo la portavocía, les veces de pallabra y los trabayos en comisión. Finalmente, en xunu de 2007 Román Rodríguez pasó al Grupu Mistu provocando la desapaición d'esti grupu parllamentariu propiu.[1] Los senadores de designación autonómica propuestos en 2007 nun incluyíen a nengún senador de Nueva Canaries.

De cara a los comicios de mayu de 2007 na islla de La Palma, Nueva Canaries llegó a un alcuerdu col partíu Iniciativa por La Palma (INPA), pa presentase conxuntamente en dicha islla y col Partíu Nacionalista de Lanzarote (PNL) en Lanzarote.

Nes eleiciones del 27 de mayu de 2007 Nueva Canaries convertir na cuarta fuercia más votada de Canaries. Nes eleiciones a los cabildros insulares llograron 6 conseyeros (cuatro nel de Gran Canaria y dos nel de Lanzarote, en coalición col PNL). Sicasí, nes eleiciones autonómiques, xunto al PNL y INPA, entá siendo tamién la cuarta fuercia y llogrando 51.130 votos (5,58%), nun consiguieron representación parllamentaria al nun superar el 6% esixíu pa llograr representación.

En Gran Canaria, Nueva Canaries formó parte del gobiernu del Cabildru Insular de Gran Canaria, n'apautando esta formación y el PSOE-PSC dempués de les eleiciones, apurriendo los nacionalistes 5 conseyeros, unu non electu, d'un total de 17.

Nes eleiciones xenerales de 2008, presentó candidatures namái na provincia de Les Palmes xunto a Centru Canariu Nacionalista (CCN) como Nueva Canaries-Centru Canariu, calteniendo'l so cuartu puestu nel total de Canaries. NC-CCN llogró 37.968 votos (3,89% nel total de les islles), que nun se traducieron en nengún escañu. Na provincia de Les Palmes llograron el tercer puestu, superando a Coalición Canaria (7,57% frente a 5,94%), magar l'escañu que llograra CC nes anteriores eleiciones pasó al PSOE.

N'abril de 2009 la formación nacionalista celebra'l so II Congresu Nacional, sol lema 'Respuestes: Nueves idees, Nuevos tiempos', coles mires d'articular propuestes pa encarar los actuales problemes de Canaries, revalorizando'l papel de la política al serviciu de los ciudadanos.

Nes Eleiciones europees 2009 estudiaron la posibilidá de presentase cola coalición Europa de los Pueblos Verdes (Edp-V), pero finalmente nun allegaron.

Diez meses antes de les eleiciones autonómiques y municipales de 2011, constitúyese Nueva Gomera,[2] na so mayoría conformaos por antiguos militantes y simpatizantes de CC de la islla de La Gomera.

En febreru de 2011 la formación política Opción per Lanzarote, conformada por biforcaos del PSOE, integrar en PNL-NC. Ente los sos miembros más destacaos ta Damián Peña, qu'optó a la presidencia insular del PSOE nel últimu Congresu del partíu. N'este mesmu mes Partíu Nacionalista de Lanzarote (PNL-NC) y el Partíu d'Independientes de Lanzarote (PIL), sellen una alianza eleutoral pal Parllamentu.[3] y en La Palma Unión Progresista de Fuencaliente (UPF) xunto con INPA y NC presenten una candidatura conxunta al Cabildru y Parllamentu.[4] En marzu, NC y Socialistes x Tenerife lleguen a un alcuerdu eleutoral pal Parllamentu.[5]

Coles mesmes, diversos partíos y asociaciones llocales tán acomuñaes a Nueva Canaries, como Roque Aguayro en Agüimes, Compromisu por Firgas en Firgas, el Bloque Nacionalista Rural en Gáldar, Asociación de Barrios en Valsequillo, Alternativa per San Mateo en Vega de San Mateo y Alternativa Ciudadana por Agaete en Agaete.

De cara a les eleiciones xenerales de 2011 anuncióse qu'allegaría en coalición con Coalición Canaria, encabezando CC la llista pola Santa Cruz y NC por Les Palmes,[6] llogrando finalmente un diputáu por Les Palmes de Gran Canaria na persona de Pedro Quevedo.

En 2014 NC y XTF (Per Tenerife) roblen un alcuerdu pa ocupar l'espaciu de la izquierda social.[7] Na actualidá, Nueva Canaries cuenta con organización insular en Gran Canaria.En Lanzarote lo ye Alejandro Díaz y na islla de La Palma Maeve Sanjuan. En La Gomera Nueva Canaries tamién cunta con organización.

Nes eleiciones llocales del 24 de mayu de 2015, el candidatu de NC al Cabildru de Gran Canaria, Antonio Morales Méndez, llogra la presidencia de la institución insular, al ser el partíu más votáu, sicasí nun llogra la mayoría absoluta y confórmase un tripartitu xunto al PSOE y Podemos.

Nes eleiciones xenerales de 2016, Nueva Canaries, presentar en coalición col PSOE.[8]

Pel branu de 2017 llogren l'alcaldía d'Icod de los vinos, pero dientro d'una coalición llamada Somos Icodenses, llogrando asina la primer alcaldía de too Tenerife.

Resultaos eleutorales editar

Eleiciones al Parllamentu de Canaries editar

Comicios Cabeza de llista # de votos % de
votos
Escaños
llograos
+/– Notes
2007 Román Rodríguez 51.130 5,58 %
0/60
Inclúi a Iniciativa por La Palma, Partíu Nacionalista de Lanzarote, Nueva Gran Canaria y Nueva Fuerteventura.
2011 Román Rodríguez 82.318 9,08%
3/60
  3 Inclúi a Iniciativa por La Palma, Partíu Nacionalista de Lanzarote, Nueva Gran Canaria, Nueva Gomera, Nueva Fuerteventura, Unión Progresista de Fuencaliente, Partíu d'Independientes de Lanzarote, Opción per Lanzarote, Socialistes x Tenerife, Los Verdes de Canaries (namái en Tenerife), Socialistes x La Gomera, Roque Aguayro, Compromisu por Firgas, Bloque Nacionalista Rural, Asociación de Barrios y Alternativa per San Mateo.
2015 Román Rodríguez 93.152 10,24%
5/60
  2

Eleiciones Xenerales editar

Comicios Candidatura Cabeza de llista # de votos % de
votos
Escaños
llograos
+/– Notes
2008

Marín Alduán

37.968 3,89%
0/350
Inclúi a Centru Canariu Nacionalista, Nueva Fuerteventura y Partíu Nacionalista de Lanzarote.
2011 Coalición Canaria-Nueva Canaries Pedro Quevedo 143.550 15,46%
2/350
  1 Resultaos totales de la coalición, incluyendo a Coalición Canaria, de los cualos 1 diputáu ye de NC.
2015 PSOE-Nueva Canaries Pedro Quevedo 218.413 21,97%
1/350
Resultaos totales de la coalición, incluyendo a PSOE.
2016 PSOE-Nueva Canaries Pedro Quevedo 220.152 22,54%
1/350
Resultaos totales de la coalición, incluyendo a PSOE.

Referencies editar

Enllaces esternos editar