Numb3rs ye una serie de televisión policiaca d'Estaos Xuníos, creada por Nicolas Falacci y Cheryl Heuton. Estrenóse'l 23 de xineru de 2005, na cadena d'Estaos Xuníos CBS.

Numb3rs
Datos
Títulu orixinal NUMB3RS
Xéneru serie de televisión policiaca, serie de televisión dramática, ficción procedimental (es) Traducir, cine de ciencia popular (es) Traducir y drama procesal (es) Traducir
País d'orixe Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Idioma orixinal inglés
Duración 43 min.
Compositor Charlie Clouser
Númberu de temporaes 6
Llista de temporaes
Númberu d'episodios 118
Llista d'episodios Anexo:Episodios de Numb3rs (es) Traducir
Repartu
Personaxes
Llista de personaxes Anexo:Personajes de Numb3rs (es) Traducir
Primer emisión 23 de xineru de 2005
Última emisión 12 de marzu de 2010
Emisora orixinal CBS
Distribuidora CBS Television Distribution y Hulu
Cambiar los datos en Wikidata

La serie amuesa cómo un equipu d'axentes del FBI, comandado pol axente especial Don Eppes (Rob Morrow), trata de combatir la delincuencia en Los Angeles, cola ayuda del profesor Charlie Eppes (hermanu de Don, interpretáu por David Krumholtz), qu'intenta aplicar les matemátiques pa resolver crímenes. Tamién tienen cabida les rellaciones ente Don, Charlie y el so padre, Alan Eppes (Judd Hirsch). Un episodiu típicu empieza con un crime, que, darréu ye investigáu pol equipu d'axentes del FBI empobináu por Don, quien más tarde precisen de l'ayuda de Charlie, Larry Fleinhardt (Peter MacNicol) y Amita Ramanujan (Navi Rawat). Los informes proporcionaos poles matemátiques de Charlie son fundamentales pa resolver el crime.

La serie foi'l programa más popular de los vienres pela nueche a lo llargo de los sos cuatro primeres temporaes.[1]Anovar pa una sesta temporada, que s'estrenó'l 25 de setiembre de 2009. El 4 de payares de 2009, comunicóse que la sesta temporada de Numb3rs, amenorgárase de 22 a 16 episodios.[2] Darréu la CBS canciella oficialmente Numb3rs el 18 de mayu de 2010.[3]

Personaxes editar

Resume de cada temporada editar

Temporada 1 editar

La primer temporada preséntanos a Charlie Eppes, un nuevu xeniu matemáticu qu'empieza a trabayar como asesor del FBI. Considérase que l'entamu d'una rellación de trabayu ente'l departamentu de Los Angeles del FBI y Charlie Eppes. Los principales axentes del FBI son l'hermanu de Charlie, Don Eppes, y Terry Lake. Incorporar al equipu David Sinclair, que dempués de delles fregadures con Don acaba integrándose al equipu. Alan Eppes apurre sofitu emocional pa los sos fíos, ente que'l profesor Larry Fleinhardt y Amita Ramanujan estudiante de doctoráu, dan sofitu y complementen conocencies matemátiques a Charlie.

Temporada 2 editar

La segunda Temporada contempla dellos cambeos nel equipu de Don FBI: Terry Lake ye reasignada a Washington, incorpórense Megan Reeves y Colby Granger. Charlie impugnar por una de les sos pieces de munchos años de trabayu de matemátiques y tamién empieza a trabayar nuna nueva teoría, la Teoría Cognitiva Emerxencia. Larry viende la so casa y vive un estilu de vida nómada, de la que s'arreya románticamente con Megan. Amita recibe una ufierta pa un puestu de profesor asistente na Universidá de Harvard. Pero ta llaráu de duldes sobre la so rellación con Charlie, impúgnase y la so carrera ta en baturiciu. Alan empieza a trabayar y salir de nuevu, a pesar de que llucha cola perda de la so esposa, y tanto él como Charlie tien un suañu con ella.

Temporada 3 editar

Charlie y Amita consiguen asitiar la so rellación, al igual que Larry y Megan, especialmente dempués del so secuestru. Amita va xunir al equipu de profesores del CalSci, teniendo problemes con otros profesores nel so nuevu rol, yá que, estos entá la ven como una estudiante. Larry anuncia la so llicencia, pa realizar un viaxe a la estación espacial mientres seis meses, lo que supón una gran congoxa a Charlie. Charlie y los sos colegues tienen problemes cola Dra. Mildred Finch, la Presidenta recién nomada de Física, Matemátiques, y la división d'Astronomía de CalSci cuando afayen que ta saliendo con Alan. Mentanto, Don sale col axente Liz Warner, y cuestiona la so ética y autoestima, polo que recibe asesoramientu. Charlie visita al terapeuta de Don y los dos entienden a otru más. Magar les esmoliciones de Don, Alan arreyar en delles consultoríes del FBI coles sos conocencies d'inxeniería, y llega Larry de la estación espacial, anque desilusionáu. El final termina con una revelación de que Colby yera en realidá un axente doble pa los chinos.

Temporada 4 editar

Nesta temporada empecipiar con Colby Granger escapando de la cárcel y revélase como un triple axente. De siguío, vuelve xunise al equipu. Don y Liz ruempen na metá d'esta temporada, depués de que Liz tien problemes d'enfotu con Don. A lo llargo d'esta temporada mientres dellos capítulos méntase que van visitar a Amita los sos padres, lo que se convierte na segunda tema más famosu d'esta temporada. Por cuenta del so trabayu nel departamentu de Xusticia, Megan tien conflictos col so trabayu, y allega a Larry en busca d'ayuda. Casi a la fin de la temporada, Robin Brooks, la novia de Don na 2ª temporada, vuelve. Don y Robin siguen la so rellación. Charlie va al campu d'entrenamientu del FBI porque tuvo trabayando con Don per dellos años, y quier ver lo que'l so hermanu fai. Nel final de temporada, Megan dexa l'equipu pa tornar a Washington DC, Charlie pierde'l so acreditación por unviar información a los científicos en Paquistán y ye deteníu.

Temporada 5 editar

La quinta temporada empieza tres selmanes dempués de "Cuando dos mundos topeten”, el gobiernu decide retirar los cargos contra Charlie. Charlie consigue'l so pase de seguridá y vuelva a la llucha con Don. Sorprendentemente Don empieza a esplorar el xudaísmu. Tres la marcha de Megan Reeves incorporar al equipu Nikki Betancourt, Liz recibe un ascensu qu'acepta, pero darréu échase pa tras. Buck Winters, l'amante de Cristal Hoyle sale de la cárcel cola idea de matar a Don, pero da cuenta de que nun quier morrer y déxase detener delantre de Don y los sos Homes. David consigue un ascensu convirtiéndose en supervisor de calter principal de Don. DARPA trata de reclutar a Charlie, pero él refuga la so ufierta. Escontra'l final de la temporada, Don ye apuñaláu y Charlie culpar por ello. Les consecuencies del apuñalamientu de Don faen que Charlie céntrese más nel so trabayu de consulta del FBI. Amita ye secuestrada, y l'equipu da pistes p'atopala. Dempués de qu'ella ye rescatada, Charlie propón-y matrimoniu a Amita. La so respuesta nun ye revelada.

Temporada 6 editar

La sesta temporada estrenóse'l vienres 25 de setiembre de 2009, a les 10:00 pm EDT [10] y el final de temporada salió al aire'l 12 de marzu de 2010. La temporada empecipiar col compromisu de Charlie y Amita. Poco dempués, Larry refuga la oportunidá d'axuntase colos matemáticos nel CERN, en Xinebra, y dexa cayer la so carga académica pal semestre siguiente. Esto lleva a Charlie a dase cuenta de Larry vuelve salir, y dexar tol so trabayu a Charlie. Don enterar de que'l so antiguu mentor ta torcíu, causando angustia Don cuando tien que matar al so mentor. Charlie y Don saben que Alan perdió una cantidá considerable de dineru nel so 401 (k). Dempués de dellos retrasos, Larry sale de Los Angeles, namái p'atopar un cachu de tierra vacante a la venta a poca distancia de la ciudá. Alan decide tornar al so trabayu y atopa un trabayu como consultor de software téunicu. David pregúnta-y don de conseyu alrodiu de les carreres nel FBI. Larry vuelve del desiertu con una nueva teoría sobre'l destín del universu. Charlie y Amita empezar a entamar la so boda y decide participar nel Big Brother / Big Sister, programa pa prauticar habilidaes de los padres. Cásense antes del so treslláu a Inglaterra pa enseñar na Universidá de Cambridge. Nun pierde la so arma, recupérase dempués de que s'utiliza en dellos asesinatos de vixilantes, y dedíquense. Antes de dise, Charlie y Amita decidir que'l garaxe de la familia tienen de ser convertíos a una casa de güéspedes por que Alan pueda siguir viviendo con ellos. Dexando a Colby, Liz, y Nikki tras, David sale pa Washington, DC pa tomar una posición como líder del equipu de llucha contra la corrupción.

Producción editar

La idea editar

La idea de Numb3rs empezó a surdir a finales de 1990, cuando'l creadores de la serie Nick Falacci y Cheryl Heuton, asistieron a una conferencia dada por un popular profesor de ciencia, Bill Nye.[4]

Primero túvose en mente a Gabriel Macht pa dar vida a Don Eppes, personaxe qu'acabó interpretáu l'actor d'Estaos Xuníos Rob Morrow. Partiendo de la idea orixinal, pretendía incorporase al Institutu Teunolóxicu de Massachusetts;[5] esto foi camudáu darréu a la ficción Institutu de Ciencies de California, comúnmente llamáu CalSci. Les escenes que tienen llugar en CalSci son filmadas n'Institutu Teunolóxicu de California (Caltech)[5]y l'Universidá del Sur de California. Unu de los llugares del campus que s'utiliza frecuente, en Caltech, ta cerca de la Biblioteca Millikan. Tamién ta incluyíu la ponte sobre l'estanque Millikan. Los esteriores de les oficines del FBI, corresponder cola ponte distintiva en Los Angeles Centro d'Estudios.[6]

Otru llugar común ye la casa de la familia Eppes. La casa que s'amuesa na primer temporada ye real y ye propiedá de David Rapiega y Edward Trosper.[7]Más tarde llevo a la construcción d'un conxuntu de retruques que s'utilizó a partir de la segunda temporada.[8]

Representación de les matemátiques editar

"Usamos los númberos tolos díes, pa predicir el tiempu, pa dicir la hora, al usar dineru. Tamién les usamos p'analizar el crime, pa buscar pautes pa predicir comportamientos. Colos númberos podemos solucionar los misterios que se nos plantegen."

Na serie trabayen dellos matemáticos como consultores pa cada episodiu.[1][9][10] Les matemátiques qu'apaecen en cada demostración son reales; les ecuaciones nes cayueles son matemáticamente válides y son aplicables nes situaciones presentaes en cada demostración.[1]Sicasí la correición de les matemátiques pa consiguir que s'afaigan cola trama nun ye prioritaria, según comentó'l creador Cheryl Heuton.[11] Esiste un programa educativu, sol nome Nós Usamos Matemátiques Tolos Díes, qu'apurre los recursos necesarios pa les matemátiques qu'apaecen na serie. Los recursos educativos basaos na matemática apaez nos episodios de la serie. El programa ta dirixíu per Texas Instruments n'asociación col Conseyu Nacional de Profesores de Matemátiques. El material ye creáu polos profesores y los matemáticos, y ta dirixíu a los neños con edaes ente 9-12 años.[12]

Un llibru escritu por Keith Devlin y el Dr. Gary Lorden, unu de los consultores de la serie, tituláu Los númberos detrás de Numb3rs: Solucionar crime con matemátiques (ISBN 0-452-28857-6; publicáu 28 d'agostu de 2007), esplica dalgunes de les téuniques matemátiques que s'utilizaron en casos reales de FBI y n'otros departamentos de l'aplicación de llei.[12][13]

El profesor Mark Bridger de la Universidá del Nordeste (Northeastern University, Boston) tuvo editando, dende la primer temporada, un blogue[14] qu'esplica les matemátiques usaes dempués de cada episodiu de la serie. Wolfram Research ye la xefa del equipu de consultores, que s'encarga de revisar les fórmules qu'apaecen nes cayueles escrites, qu'apaecen no fondero de les escenes. A partir de la cuarta temporada, tien un sitiu web en collaboración con CBS titúlase "Les matemátiques detrás de NUMB3RS".

Les esmoliciones de los matemáticos editar

Siquier un consultor matemáticu de la serie espresó la so esmolición col usu de les matemátiques, yá que, na serie introducen fórmules, que por que la xente entender na esplicación, tendría d'apurrise una xíriga plausible, en llugar de consultores que participaren en toles fases del desenvolvimientu de la hestoria.[11]

Emisión internacional editar

Chile editar

En Chile La rede Tresmite la serie los sábados y Domingos Dende les 19:00pm Hasta 20:00pm.

España editar

N'España, a principiu de 2006, la cadena privada Antena 3 emitió seis capítulos antes d'atayala por baxes resultancies d'audiencia. En mayu d'esi mesmu añu la cadena de pagu Calle 13 emitió la primer temporada. N'abril La Sexta empezó a emitir la serie.

En payares de 2016 empezar a reemitir en DMAX.

Méxicu editar

En Méxicu empezar a tresmitir los martes a partir del 6 de mayu a les 11pm por Canal 5. Anguaño A&Y tresmitir poles tardes pa los suscriptores de televisión de paga

El Salvador editar

Anguaño n'El Salvador tresmite la serie nel horariu de les 7:00pm por TCS Canal 6 la segunda temporada d'esta serie'l 3 de xineru de 2013 termina de tresmitise la cuarte temporada.

Arxentina editar

Anguaño n'Arxentina ye emitida por Canal 26 a les 8:00 pm.

Paraguái editar

Anguaño en Paraguái ye emitida por Paravisión los sábados y Domingos a les 7:00 pm.

Ecuador editar

Anguaño ye tresmitida pola cadena RTS los Sábados y Domingos a la 1:00 pm.

Premios editar

Ganaos editar

Nominaciones editar

  • 2006 Emmy — Meyor coordinación d'especialistes - Jim Vicker.;

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 1,2 «Les matemátiques detrás de la serie dramática NUMB3RS».
  2. {{cita web|apellíu=Ausiello |nome=Michael |url=http://ausiellofiles.ew.com/2009/11/04/this-just-in-cbs-trims-numb3rs-episode-order/ |títulu=Esto acaba de llegar: 'Numb3rs', adornos CBS órdenes más "NCIS" y "Madre | Ausiello | EW.com |editorial=Ausiellofiles.ew.com |fecha=4 de payares de 2009 |-}
  3. Report: CBS cancels 'Ghost Whisperer,' 'Numbers' and five more shows
  4. La revista del tiempu editorial= (12 d'avientu de 2005). L'individuu de Numb3rs. http://www.time.com/time/magazine/printout/0,8816,1137661,00.html. 
  5. 5,0 5,1 «Numb3rs” (2005) Trivia. IMDb.]».
  6. «“Numb3rs" - Llocalizaciones de la serie"».
  7. Christy, Hobart (17 de febreru de 2005). Arts and Crafts by the Numb3rs. http://articles.latimes.com/2005/feb/17/home/hm-numbers17. 
  8. «foru de NUMB3RS.org». Archiváu dende l'orixinal, el 26 de payares de 2015.
  9. «La película de la matemátiques y de la ciencia de Hollywood».
  10. Weise, Elizabeth (9 de febreru de 2005). «They're Calculatingly Cool». USA Today.
  11. 11,0 11,1 Silverberg, Alice (Payares de 2006). «Arts and Crafts by the Numb3rs». FOCUS 26 (8):  páxs. 12–13. http://www.maa.org/pubs/nov06focus.pdf. 
  12. 12,0 12,1 «Los númberos detrás de NUMB3RS: Solucionando crime coles matemátiques editorial=Amazon.com». ISBN 0-452-28857-6
  13. Señora Shelley. «Libro y DVDs de NUMB3RS.».
  14. «Blogue de Numb3rs». Archiváu dende l'orixinal, el 26 de payares de 2015.

Enllaces esternos editar