Orde Hospitalaria de San Xuan de Dios

La Orde Hospitalaria de San Juan de Dios (en llatín Ordo Hospitalarius Sancti Ioannis de Deo) ye una orde mendicante católica fundada en 1572 por discípulos de san Xuan de Dios. Nos países de fala italiana la orde ye conocida como Fatebenefratelli («Hermanos de faer bien», n'asturllionés). Los sos miembros son conocíos como juaninos o juandedianos.

Orde Hospitalaria de San Xuan de Dios
orden hospitalaria (es) Traducir, orden mendicante (es) Traducir y orden religiosa católica (es) Traducir
Direición Italia
Alemaña
España
Polonia
Israel
Ucraína
Historia
Fundación1572
Fundador Juan de Dios (es) Traducir
Eslogan Caritas (la)
Participación empresarial
Filiales
Propietariu de
Varios
Premios
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Inicialmente Xuan de Dios fundó un hospital en Granada. Tres la so muerte en 1550 la so fama de santidá estendióse (foi beatificáu en 1630 y canonizáu en 1690), colo que numberosos particulares decidieron siguir el so exemplu o venceyar miembros de la Orde a les sos propies fundaciones, afaciéndoles a la regla del hospital de Granada. En 1552 Antón Martín fundó'l de Madrid. El mesmu personaxe fundó'l de Córdoba. Pedro Pecador fundó'l de Sevilla y Frutos de San Pedro'l de Lucena.[1] Dempués, los hospitales de San Xuan de Dios estendiéronse por toa España.

Na actualidá, la Orde Hospitalaria ta presente en 53 países de los cinco continentes, con unes 400 Obres Apostóliques, 1.250 Hermanos, más de 40.000 Collaboradores, 33.000 places sanitaries y sociales y más de 20 millones de beneficiarios.

Foi gallardoniada col Premiu Princesa d'Asturies de la Concordia 2015.

La Orde Hospitalaria de San Xuan de Dios nel mundiu.

Referencies editar

Enllaces esternos editar