Organización del Tratáu de la Seguridá Coleutiva

La Organización del Tratáu de Seguridá Coleutiva (OTSC) (en rusu: Организация Договора о коллективной безопасности; embrivíu, ОДКБ) ye una organización de vocación políticu-militar ente dellos países d'Europa y Asia central. Integrantes de la OTSC son Armenia, Bielorrusia, Kazakstán, Kirguistán, Rusia y Taxiquistán. Esti alcuerdu políticu-militar, promovíu principalmente por Rusia, nun pretende ser un contrapesu de la OTAN, anque esti organismu, decidió alloñase de la OTSC, allugándola como la so contraparte; "La OTAN diz aplicar una política activa d'asociación y estrechar los nexos con organizaciones internacionales. Entós nun llogramos entender la lóxica de la so negativa a entablar una cooperación cola OTSC", dixo Meshkov a RIA Novosti, sobre una posible alianza de cooperación cola OTAN.[1]

Organización del Tratáu de la Seguridá Coleutiva
Организация Договора о коллективной безопасности (ru)
alianza militar y organización internacional
Llocalización
Sede Moscú
Coordenaes 55°48′N 37°32′E / 55.8°N 37.54°E / 55.8; 37.54
Organización del Tratáu de la Seguridá Coleutiva alcuéntrase en Tierra
Organización del Tratáu de la Seguridá Coleutiva
Organización del Tratáu de la Seguridá Coleutiva
Organización del Tratáu de la Seguridá Coleutiva (Tierra)
Historia
Fundación15 mayu 1992
Organigrama
Presidente Aleksandr Lukashenko
Participación empresarial
Forma parte de
Formáu por Armenia
Kazakstán
Kirguistán
Rusia
Taxiquistán
Bielorrusia
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Estaos miembros editar

Miembros actuales

Observadores

Antiguos miembros

Futura membresía editar

En mayu de 2007 el secretariu xeneral Nikolái Bordyuzha suxurió que Irán podría xunise a la OTSC. Afirmó que "la OTSC ye una organización abierta. Si Irán solicitar siguiendo los trámites ordinarios, podríamos considerar la solicitú". Si Irán xunir a la OTSC sería'l primer país que nun formó parte de la Xunión Soviética (quitando a los observadores Serbia y Afganistán) en ser miembru de la OTSC.

El 28 de mayu de 2010 el canciller ucranianu Konstantýn Hryschenko afirmó que Ucraína nun tenía planes de xunise a la OTSC. El 3 de xunu la Rada Suprema (parllamentu ucranianu) decidió, con 226 votos, prohibir la membresía d'Ucraína en cualquier bloque militar, pero dexábase la cooperación con aliances militares. L'actual presidente Petró Poroshenko robló un decretu'l 29 d'avientu de 2014 anulando'l estatus non alliniáu d'Ucraína col enfotu de ingresar na OTAN, pero señaló que pa faer efectiva tal decisión ye necesaria la convocatoria d'un referendu.

Serbia y Afganistán tamién alcordaron en 2013 adquirir l'estatus de miembros observadores de la OTSC.

Historia editar

El tratáu de seguridá coleutiva foi robláu en 1992 coles mires de lluchar contra'l terrorismu y el crime entamáu. Azerbaixán y Xeorxa roblaron el tratáu, pero depués retiráronse de la OTSC. Uzbequistán fixo lo mesmo pero se reintegró a entamos del añu 2006.

El 4 de febreru de 2009 los líderes de los países miembros de la OTSC roblaron en Moscú un documentu pol que s'aprobaba la creación de la Fuercia Colectivo de Reacción Rápida (en rusu: Коллективные силы оперативного реагирования). Esti componente militar de la OTSC va utilizar pa refugar cualquier agresión empobinada contra los países miembros, realizar operaciones especiales contra'l terrorismu, l'estremismu, el crime entamáu transnacional y el narcotráficu, según pa los casos de desastres naturales y catástrofes industriales.[2]

En xunetu de 2012 Uzbequistán abandona la OTSC. Esti alcuerdu naz nel senu de la Comunidá d'Estaos Independientes (CEI).

Referencies editar

[2] [3]

Ver tamién editar

Enllaces esternos editar