Ornithoptera alexandrae

especie d'inseutu

Ornithoptera alexandrae ye una especie de lepidópteru ditrisio de la familia Papilioninae. Ye la caparina diurna más grande del mundu. Habita en Nueva Guinea (Papúa Nueva Guinea).[2][3]

Ornithoptera alexandrae
Estáu de caltenimientu
En peligru (EN)
En peligru (IUCN 2.3)[1]
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Arthropoda
Clas: Insecta
Orde: Lepidoptera
Familia: Papilionidae
Subfamilia: Papilioninae
Tribu: Troidini
Xéneru: Ornithoptera
Subxéneru: Ornithoptera (Straatmana)
Derslisle, 2007
Especie: O. alexandrae
Rothschild, 1907
Consultes
[editar datos en Wikidata]
Ornithoptera alexandrae

Descripción editar

Les femes son más grandes que los machos con ales de forma marcadamente redonda y más amplies. La fema puede algamar un valumbu de 31 cm, llargor de cuerpu de 8 cm y una masa de 12 gramos, toes estes midíes enormes pa una caparina.

La fema tien ales de color marrón con marques blanques y un color crema nel cuerpu con una pequeña zona de pieles coloraes nel so tórax. Los machos son más pequeños que les femes con ales de color marrón entemeciendo azul y verde y les marques de un color mariellu brillante nel abdomen.

El valumbu de los machos puede llegar a 20 cm, pero lo más común ye de 16 cm. Una espectacular forma de los machos ye la forma atavus, que tien puntos doraos sobre l'aletes posteriores.

Amenaces editar

Foi abondosu va un tiempu, la conversión de montes en plantíos de palma d'aceite y la caza de coleicionistes polos sos bellos colores y el so usu como decoración de xoyes, acutaron el so hábitat a una pequeña área.

Referencies editar

  1. (n'inglés) Gimenez Dixon, M. (1996). «Ornithoptera alexandrae» (inglés). Llista Roxa d'especies amenazaes de la UICN 2015.2. Consultáu'l 13 de xunetu de 2015.
  2. (n'inglés) [1] "Ornithoptera alexandrae" - Mariposas de Papúa Nueva Guinea.
  3. (castellán) [2] "Ornithoptera alexandrae" la mayor Mariposa diurna del mundo.

Enllaces esternos editar